InventionMed kontynuuje rozwój symulatorów medycznych oraz budowę CBR
InventionMed S.A., notowana na NewConnect, technologiczna firma z branży medycznej, opublikowała raport za drugi kwartał 2022 r. W omawianym okresie spółka skupiła się na dalszym rozwoju swojego flagowego produktu – TutorDerm. Poza rozwojem symulatora medycznego kontynuuje budowę Centrum innowacyjnych technik symulacji medycznych i rehabilitacyjnych w oparciu o wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość oraz autorską technologię podwójnej immersji.
- Drugi kwartał bieżącego roku był dla nas niezwykle istotny. Nasze najważniejsze rozwiązanie, czyli TutorDerm, po raz pierwszy pojawiło się w polskich ośrodkach medycznych podczas testów. Cieszymy się, że zarówno Warszawski Uniwersytet Medyczny oraz Collegium Medicum w Bydgoszczy były usatysfakcjonowane z pilotaży. Liczymy, że w przyszłości nasz innowacyjny produkt znajdzie uznanie w następnych ośrodkach medycznych. Poza bieżącą działalnością spółki trwały prace na budowie naszego Centrum Badawczo-Rozwojowego – mówi Tomasz Kierul, prezes zarządu InventionMed.
TutorDerm jest to symulator medyczny, który został stworzony dla potrzeb edukacji z dziedziny dermatologii klinicznej i estetycznej. Produkt w swym działaniu wykorzystuje technologię wirtualnej rzeczywistości. Symulowanie działań TutorDerm, dzięki wrażeniu immersji środowiska wizualnego oraz czucia, umożliwia praktykowanie zabiegów m. in. lekarzom, kosmetologom oraz studentom.
Drugie z rozwiązań InventionMed – wirtualna strzykawka – ma posłużyć jako sprzęt szkoleniowy dedykowany specjalistom z dermatologii klinicznej oraz estetycznej. Za jej pomocą możliwa jest nauka zastrzyków podskórnych z pominięciem praktyk na żywych organizmach.
Pod koniec czerwca br., na WZA, Akcjonariusze InventionMed podjęli uchwałę ws. podwyższenia kapitału zakładowego Spółki poprzez emisję 101.393.580 akcji serii F o wartości nominalnej 0,10 PLN. Emisja odbędzie się z zachowaniem prawa poboru dla wszystkich akcjonariuszy na dzień 26 września 2022 r. (dzień prawa poboru). Udział w emisji zadeklarował zarówno Prezes InventionMed Tomasz Kierul, oraz największy akcjonariusz spółki SoftBlue SA.
- Zdecydowaliśmy się na emisję akcji serii F, aby zapewnić spółce ciągłość w rozwoju projektów. Nasze produkty mają ogromny potencjał, nigdzie na świecie nie spotkaliśmy się z podobnymi rozwiązaniami. Emisja odbędzie się z zachowaniem prawa poboru - dodaje Tomasz Kierul, prezes zarządu InventionMed.

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Zdaniem Polaków dostęp do populacyjnych danych medycznych powinni mieć wyłącznie lekarze – wynika z najnowszego raportu PRCN „Polacy o dostępie do danych medycznych”

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Firma

Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin
Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Polityka
Rośnie skala zdarzeń cybernetycznych. Niewiele firm w Polsce ubezpiecza się na wypadek ataku

Częstotliwość zgłaszanych incydentów cybernetycznych w 2024 roku wzrosła o 22 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Najwięcej roszczeń dotyczących cyberataków zgłosiły średniej wielkości organizacje i stanowiły one ponad połowę wszystkich zgłoszonych incydentów – wynika z danych „Global 2025 Cyber Risk Report”. Rosnąca skala zagrożeń przekłada się na rozwój globalnego rynku cyberubezpieczeń. W Polsce nie są to jeszcze popularne produkty, ale zainteresowanie ze strony rodzimych firm w ostatnim czasie rośnie.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.