InventionMed kontynuuje rozwój symulatorów medycznych oraz budowę CBR
InventionMed S.A., notowana na NewConnect, technologiczna firma z branży medycznej, opublikowała raport za drugi kwartał 2022 r. W omawianym okresie spółka skupiła się na dalszym rozwoju swojego flagowego produktu – TutorDerm. Poza rozwojem symulatora medycznego kontynuuje budowę Centrum innowacyjnych technik symulacji medycznych i rehabilitacyjnych w oparciu o wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość oraz autorską technologię podwójnej immersji.
- Drugi kwartał bieżącego roku był dla nas niezwykle istotny. Nasze najważniejsze rozwiązanie, czyli TutorDerm, po raz pierwszy pojawiło się w polskich ośrodkach medycznych podczas testów. Cieszymy się, że zarówno Warszawski Uniwersytet Medyczny oraz Collegium Medicum w Bydgoszczy były usatysfakcjonowane z pilotaży. Liczymy, że w przyszłości nasz innowacyjny produkt znajdzie uznanie w następnych ośrodkach medycznych. Poza bieżącą działalnością spółki trwały prace na budowie naszego Centrum Badawczo-Rozwojowego – mówi Tomasz Kierul, prezes zarządu InventionMed.
TutorDerm jest to symulator medyczny, który został stworzony dla potrzeb edukacji z dziedziny dermatologii klinicznej i estetycznej. Produkt w swym działaniu wykorzystuje technologię wirtualnej rzeczywistości. Symulowanie działań TutorDerm, dzięki wrażeniu immersji środowiska wizualnego oraz czucia, umożliwia praktykowanie zabiegów m. in. lekarzom, kosmetologom oraz studentom.
Drugie z rozwiązań InventionMed – wirtualna strzykawka – ma posłużyć jako sprzęt szkoleniowy dedykowany specjalistom z dermatologii klinicznej oraz estetycznej. Za jej pomocą możliwa jest nauka zastrzyków podskórnych z pominięciem praktyk na żywych organizmach.
Pod koniec czerwca br., na WZA, Akcjonariusze InventionMed podjęli uchwałę ws. podwyższenia kapitału zakładowego Spółki poprzez emisję 101.393.580 akcji serii F o wartości nominalnej 0,10 PLN. Emisja odbędzie się z zachowaniem prawa poboru dla wszystkich akcjonariuszy na dzień 26 września 2022 r. (dzień prawa poboru). Udział w emisji zadeklarował zarówno Prezes InventionMed Tomasz Kierul, oraz największy akcjonariusz spółki SoftBlue SA.
- Zdecydowaliśmy się na emisję akcji serii F, aby zapewnić spółce ciągłość w rozwoju projektów. Nasze produkty mają ogromny potencjał, nigdzie na świecie nie spotkaliśmy się z podobnymi rozwiązaniami. Emisja odbędzie się z zachowaniem prawa poboru - dodaje Tomasz Kierul, prezes zarządu InventionMed.

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Zdaniem Polaków dostęp do populacyjnych danych medycznych powinni mieć wyłącznie lekarze – wynika z najnowszego raportu PRCN „Polacy o dostępie do danych medycznych”

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.