InventionMed komercjalizuje Projekt TutorDerm
InventionMed S.A., notowana na NewConnect, technologiczna firma z branży medycznej, dokonała pierwszej komercjalizacji innowacyjnego projektu TutorDerm. Edukacyjny symulator medyczny, wykorzystujący m.in. technologię VR, został wypożyczony przez Warszawski Uniwersytet Medyczny (WUM) w ramach rozpoczęcia cyklu pilotaży na uczelni. Po pomyślnym zakończeniu okresu próbnego istnieje możliwość dalszego rozwoju współpracy.
W ubiegłym tygodniu (7 kwietnia) Warszawski Uniwersytet Medyczny rozpoczął cykl pilotaży z wykorzystaniem TutorDerm. Podpisana umowa przez InventionMed z uczelnią pozwala uniwersytetowi na odpłatne wypożyczenie urządzenia. Wydarzenie to jest kamieniem milowym w historii projektu, gdyż po raz pierwszy projekt został skomercjalizowany. Spółka nie wyklucza pilotaży na innych uczelniach.
- Rozpoczęcie cyklu pilotaży z wykorzystaniem TutorDerm to dla nas niezwykłe ważna chwila, gdyż jest to kluczowy produkt InventionMed. Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że udało nam się pierwszy raz skomercjalizować to urządzenie. Liczymy, że to dopiero początek, a TutorDerm, który jest produktem innowacyjnym na skalę światową stanie się coraz bardziej rozpoznawalny w ośrodkach medycznych. – mówi Tomasz Kierul, prezes zarządu InventionMed.
TutorDerm jest to symulator medyczny, który został stworzony dla potrzeb edukacji z dziedziny dermatologii klinicznej i estetycznej. Produkt w swym działaniu wykorzystuje technologię wirtualnej rzeczywistości. Symulowanie działań TutorDerm dostarcza wrażenie immersji środowiska wizualnego oraz czucia, co umożliwia praktykowanie zabiegów m. in. lekarzom, kosmetologom oraz studentom.
Warszawski Uniwersytet Medyczny jest jedną z największych polskich uczelni, która została założona w 1809 r. WUM kształci ponad 10 tysięcy studentów. Uczelnia oferuje 16 kierunków nauczania w języku polskim oraz 3 kierunki w języku angielskim.

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra

Suche włosy? Sprawdź, jak skutecznie nawilżyć je dzięki odpowiedniej pielęgnacji

Usług sprzątania i gospodarki odpadami a bezpieczeństwo podmiotów medycznych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Farmacja
Polacy leczą samodzielnie ponad połowę lekkich dolegliwości zdrowotnych. Jesteśmy liderem UE

Szacuje się, że w Unii Europejskiej codziennie występuje ok. 3,3 mln przypadków lekkich dolegliwości. Gdyby każdy pacjent zgłaszał się z nimi do lekarza, potrzebnych byłoby dodatkowo 120 tys. lekarzy pierwszego kontaktu lub obecni lekarze musieliby pracować dodatkowe 144 minuty dziennie. Polska pod względem samoleczenia, ze wskaźnikiem na poziomie 55 proc., plasuje się w czołówce UE. – Samodzielne leczenie to nie tylko kwestia wygody pacjenta, ale przede wszystkim realne odciążenie systemu ochrony zdrowia – przekonuje Ewa Królikowska z PASMI.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.