InventionMed komercjalizuje Projekt TutorDerm
InventionMed S.A., notowana na NewConnect, technologiczna firma z branży medycznej, dokonała pierwszej komercjalizacji innowacyjnego projektu TutorDerm. Edukacyjny symulator medyczny, wykorzystujący m.in. technologię VR, został wypożyczony przez Warszawski Uniwersytet Medyczny (WUM) w ramach rozpoczęcia cyklu pilotaży na uczelni. Po pomyślnym zakończeniu okresu próbnego istnieje możliwość dalszego rozwoju współpracy.
W ubiegłym tygodniu (7 kwietnia) Warszawski Uniwersytet Medyczny rozpoczął cykl pilotaży z wykorzystaniem TutorDerm. Podpisana umowa przez InventionMed z uczelnią pozwala uniwersytetowi na odpłatne wypożyczenie urządzenia. Wydarzenie to jest kamieniem milowym w historii projektu, gdyż po raz pierwszy projekt został skomercjalizowany. Spółka nie wyklucza pilotaży na innych uczelniach.
- Rozpoczęcie cyklu pilotaży z wykorzystaniem TutorDerm to dla nas niezwykłe ważna chwila, gdyż jest to kluczowy produkt InventionMed. Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że udało nam się pierwszy raz skomercjalizować to urządzenie. Liczymy, że to dopiero początek, a TutorDerm, który jest produktem innowacyjnym na skalę światową stanie się coraz bardziej rozpoznawalny w ośrodkach medycznych. – mówi Tomasz Kierul, prezes zarządu InventionMed.
TutorDerm jest to symulator medyczny, który został stworzony dla potrzeb edukacji z dziedziny dermatologii klinicznej i estetycznej. Produkt w swym działaniu wykorzystuje technologię wirtualnej rzeczywistości. Symulowanie działań TutorDerm dostarcza wrażenie immersji środowiska wizualnego oraz czucia, co umożliwia praktykowanie zabiegów m. in. lekarzom, kosmetologom oraz studentom.
Warszawski Uniwersytet Medyczny jest jedną z największych polskich uczelni, która została założona w 1809 r. WUM kształci ponad 10 tysięcy studentów. Uczelnia oferuje 16 kierunków nauczania w języku polskim oraz 3 kierunki w języku angielskim.

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Zdaniem Polaków dostęp do populacyjnych danych medycznych powinni mieć wyłącznie lekarze – wynika z najnowszego raportu PRCN „Polacy o dostępie do danych medycznych”

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.