GLUCOCONTRO.ONLINE DO ZDALNEJ ANALIZY POMIARÓW GLIKEMII
Warszawa, 28 września 2021 r. – Ascensia Diabetes Care, wiodąca globalna firma wspierająca chorych na cukrzycę, wprowadza w Polsce platformę GlucoContro.online do zdalnej analizy pomiarów glikemii z użyciem glukometru, opartą na przeglądarce. Rozwiązanie ułatwia opiekę nad pacjentami, którzy stosują system monitorowania stężenia glukozy we krwi z rodziny CONTOUR®. GlucoContro.online pozwala na zdalny dostęp do danych dotyczących cukrzycy oraz umożliwia udostępnienie ich lekarzom, pielęgniarkom i opiekunom.
GlucoContro.online upraszcza gromadzenie, przeglądanie i udostępnianie danych dotyczących stężenia glukozy we krwi. Łatwa w użyciu i intuicyjna platforma oparta na chmurze uruchamiana jest bezpośrednio w przeglądarce. W przypadku osób korzystających z glukometrów CONTOUR®PLUS ELITE lub CONTOUR®PLUS ONE, dane pobierane są bezpośrednio z aplikacji CONTOUR®DIABETES lub konta CONTOUR Cloud, po wyrażeniu odpowiedniej zgody przez pacjenta. Rozwiązanie zapewnia również możliwość pobrania danych z glukometru poprzez kabel USB. Po pobraniu danych platforma pozwala na wygodne ich przeglądanie, tworzenie raportów i współdzielenie się danymi. Zaproszenia do dołączenia do platformy są wysyłane przez lekarzy do pacjentów.
GlucoContro.online umożliwia także łatwe przeglądanie pomiarów stężenia glukozy we krwi, podanej insuliny, spożytych węglowodanów i wykonanej aktywności fizycznej.
W platformie zawarto funkcje, które stanowią odpowiedź na niektóre z wyzwań jakie lekarze i pacjenci napotykają w codziennym zarządzaniu cukrzycą. Do nowych rozwiązań należą: możliwość zaproszenia pacjentów poprzez kody QR lub za pośrednictwem e-mail, możliwość przechowywania danych na zabezpieczonym dysku w chmurze lub w trybie offline, możliwość generowania czytelnych wykresów i raportów z oznaczeniami kolorystycznymi, które pomagają w szybkiej interpretacji wyników.
– Uproszczenie i poprawa jakości życia chorych na cukrzycę dzięki innowacyjnym rozwiązaniom jest podstawą wszystkich działań firmy Ascensia Diabetes Care, a platforma GlucoContro.online pozwala to osiągnąć – mówi dr Paweł Łupiński, Managing Director, Ascensia Diabetes Care. – Dzięki rozmowom z personelem medycznym zidentyfikowaliśmy niezaspokojone potrzeby - zarówno lekarzy, jak i pacjentów - w zakresie leczenia cukrzycy. Należą do nich: prosty dostęp online, jak również pomoc w szybkiej analizie wyników dzięki oznaczeniom kolorystycznym i przejrzystym raportom podsumowującym udostępnione dane. W efekcie GlucoContro.online wspiera personel medyczny w codziennej pracy i pozwala zaoszczędzić czas potrzebny na analizę danych w gabinecie.
Karolina Rosa-Grabowska, Marketing Manager firmy Ascensia Diabetes Care, dodaje:
- GlucoContro.online to efekt współpracy pomiędzy firmami Ascensia i SdNcenter, polską spółką specjalizującą się w dostarczaniu zaawansowanych technologicznie rozwiązań z zakresu opieki zdrowotnej i integracji dla firm na całym świecie. SdNcenter od 2006 roku dostarcza autorskie technologie i usługi rozwoju oprogramowania, oferując kompleksową obsługę rozwiązań cyfrowych. Oferowane rozwiązanie jest w stanie obsługiwać dane pochodzące od ponad 150 milionów pacjentów, 10 tysięcy placówek ochrony zdrowia i 100 tysięcy specjalistów opieki zdrowotnej. Platformę zaprojektowano w taki sposób, aby w przyszłości możliwe było pobieranie dodatkowych danych z innych urządzeń czy aplikacji.
Dostęp do platformy można uzyskać pod adresem www.glucocontro.online
O firmie Ascensia Diabetes Care
Ascensia Diabetes Care jest globalną firmą wspierającą osoby chore na cukrzycę. Naszą misją jest oferowanie innowacyjnych rozwiązań, które pomagają w codziennym życiu z cukrzycą i podnoszą jego jakość.
Jesteśmy producentem wiodących na rynku glukometrów z rodziny CONTOUR® oraz wyłącznym globalnym dystrybutorem systemów ciągłego monitorowania glukozy Eversense® firmy Senseonics. Rozwiązania te łączą zaawansowaną technologię z łatwością użytkowania, aby pomóc pacjentom w walce z cukrzycą i wnieść pozytywną zmianę w ich życie. Jako zaufany partner tej społeczności ściśle współpracujemy z pracownikami ochrony zdrowia i innymi partnerami, aby zagwarantować, że nasze produkty spełniają najwyższe standardy dokładności, precyzji i niezawodności oraz że nasza działalność jest prowadzona w sposób rzetelny i zgodny z prawem.
Ascensia jest członkiem Grupy PHC. Firma powstała w 2016 roku w drodze sprzedaży Bayer Diabetes Care na rzecz PHC Holdings (dawniej Panasonic Healthcare). Produkty firmy Ascensia są sprzedawane w ponad 125 krajach. Ascensia zatrudnia około 1700 pracowników i prowadzi działalność w 31 krajach.
Dalsze informacje nt. Ascensia Diabetes Care: http://www.ascensia.com

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Zdaniem Polaków dostęp do populacyjnych danych medycznych powinni mieć wyłącznie lekarze – wynika z najnowszego raportu PRCN „Polacy o dostępie do danych medycznych”

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Firma

Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin
Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Polityka
Rośnie skala zdarzeń cybernetycznych. Niewiele firm w Polsce ubezpiecza się na wypadek ataku

Częstotliwość zgłaszanych incydentów cybernetycznych w 2024 roku wzrosła o 22 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Najwięcej roszczeń dotyczących cyberataków zgłosiły średniej wielkości organizacje i stanowiły one ponad połowę wszystkich zgłoszonych incydentów – wynika z danych „Global 2025 Cyber Risk Report”. Rosnąca skala zagrożeń przekłada się na rozwój globalnego rynku cyberubezpieczeń. W Polsce nie są to jeszcze popularne produkty, ale zainteresowanie ze strony rodzimych firm w ostatnim czasie rośnie.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.