Komunikaty PR

eGabinet zwiększa skalę i stawia na sztuczną inteligencję.

2024-06-27  |  13:00

Zgodnie ze styczniowymi zapowiedziami, startup eGabinet kontynuuje swoją strategię rozszerzania oferty i kompleksowego adresowania potrzeb sektora medycznego w Polsce. Spółka, która na początku roku pozyskała ponad 2 mln złotych od aniołów biznesu, ogłosiła trwające właśnie prace nad nowym produktem - chatbotem wspieranym przez sztuczną inteligencją, który będzie pełnił rolę konsultanta dla lekarzy. Premiera rozwiązania zapowiadana jest jeszcze na ten rok.

Oferujący kompleksowe rozwiązania do zarządzania placówkami medycznymi i dokumentacją pacjentów startup eGabinet zanotował na przestrzeni ostatnich miesięcy imponujący wzrost. Od początku roku liczba lekarzy korzystających z ich oprogramowania zwiększyła się o 50%, a sam wolumen obsłużonych wizyt zanotował wzrost na poziomie 100%. Zgodnie z zapowiedziami, startup rozwijany przez Piotra Strychalskiego koncentruje się aktualnie na rozszerzaniu swojej oferty. W ostatnim czasie, dzięki partnerstwu z firmą Infomex, umożliwił swoim klientom najem sprzętu komputerowego z certyfikacjami medycznymi oraz kompleksowy audyt cyberbezpieczeństwa pod kątem zabezpieczenia danych pacjentów. Co więcej, nieustannie rozwijając swoją działalność i usprawniające pracę lekarzy oraz placówek medycznych, eGabinet ogłosił właśnie trwające prace oraz plany wprowadzenia na rynek chatbota opartego o AI i ML. Jego zadaniem będzie wsparcie personelu medycznego w codziennej pracy, a szczególnie lekarzy w wywiadzie lekarskim, czy właściwym diagnozowaniu pacjentów. 

W ostatnich latach termin sztuczna inteligencja pojawia się niezwykle często, w tym szczególnie w kontekście sektora medycznego. Według badania MarketsandMarkets, rynek AI w opiece zdrowotnej jest wyceniany na 20,9 mld USD w 2024 roku, a do 2029 roku ma wzrosnąć do imponujących 148 mld USD. Osiągnięcie tego celu oznaczałoby skumulowany średnioroczny wzrost wspomnianego rynku na poziomie aż 48%. Co więcej, raport IBM “The benefits of AI in healthcare” stwierdza, że wykorzystanie sztucznej inteligencji do stawiania diagnoz może obniżyć koszty leczenia nawet o 50% i poprawić jego wyniki o 40%.  Biorąc pod uwagę, że ponad 80% pacjentów uważa słabą komunikację za najgorszy element ich doświadczeń z sektorem zdrowia, a w samej Europie już do 2030 roku może zabraknąć ponad 4 milionów pracowników medycznych, potencjał zastosowania AI we wsparciu dostępności opieki zdrowotnej jest naprawdę ogromny.

eGabinet, wprowadzając swój nowy produkt, chce wspomagać placówki medyczne, udostępniając im wirtualnego asystenta (tzw. co-pilota) wspartego AI. Dzięki temu narzędziu lekarze zyskają możliwość konsultowania swoich diagnoz z chatbotem. Jak to będzie wyglądało w praktyce? Jeśli pacjent wrócił z podróży do Azji Południowo-Wschodniej, lekarz będzie mógł zapytać co-pilota o symptomy charakterystyczne dla chorób tropikalnych z tego regionu i porównać je ze wskazywanymi objawami. Jesteśmy świadomi wyzwań, przed którymi stoi sektor medyczny. Obserwujemy rynek i przede wszystkim rozmawiamy z naszymi klientami, dogłębnie analizując ich potrzeby. Naszym celem jest zapewnienie kompleksowych rozwiązań i usług, które skutecznie adresują wszystkie trudności, z jakimi mierzą się placówki medyczne, oferując je w ramach jednej, łatwej w obsłudze platformy. - wyjaśnia Piotr Strychalski, CEO eGabinet. Stworzenie narzędzia w postaci osobistego co-pilota wspierającego lekarzy w ich codziennej pracy stanowi kolejny ważny krok w rozwoju i podnoszeniu ogólnej jakości opieki medycznej. Jako eGabinet właśnie w tym kierunku chcemy się rozwijać i dlatego obecnie koncentrujemy się na intensywnym skalowaniu operacji oraz wdrażaniu nowych funkcji do platformy. Równocześnie kontynuujemy fundraising kolejnej rundy finansowania, która pozwoli nam na jeszcze szersze działania i dynamiczniejsze skalowanie - dodaje Piotr Strychalski.

eGabinet został stworzony jako alternatywa dla tradycyjnej rejestracji telefonicznej, a obecnie oferuje kompleksowe rozwiązania do zarządzania placówkami medycznymi i dokumentacją pacjentów, ułatwiając pracę lekarzy oraz personelu medycznego. Na początku 2024 roku startup poinformował, że pozyskał 2,4 mln PLN od aniołów biznesu w ramach swojej drugiej rundy finansowania, a do rady nadzorczej włączył takich ekspertów rynkowych jak Karola Sadaja i Dawida Sukacza.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Medycyna Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski Biuro prasowe
2025-06-24 | 09:30

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Ta strategiczna współpraca wprowadza na polski rynek nowe rozwiązania - z zakresu probioterapii do pielęgnacji skóry ze skłonnością do trądziku - z planami dalszej
Medycyna Zdaniem Polaków dostęp do populacyjnych danych medycznych powinni mieć wyłącznie lekarze – wynika z najnowszego raportu PRCN „Polacy o dostępie do danych medycznych”
2025-06-16 | 03:00

Zdaniem Polaków dostęp do populacyjnych danych medycznych powinni mieć wyłącznie lekarze – wynika z najnowszego raportu PRCN „Polacy o dostępie do danych medycznych”

Nowy raport agencji doradczej PRCN pokazuje, że Polacy są bardzo ostrożni w kwestii udostępniania danych zdrowotnych na potrzeby rozwoju sektora ochrony zdrowia i nauk
Medycyna Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra
2025-06-05 | 11:05

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra

Co to jest szyna CPM? Szyna CPM (ang. Continuous Passive Motion – ciągły ruch bierny) to innowacyjne urządzenie medyczne wykorzystywane w rehabilitacji pourazowej

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

IT i technologie

UE w 80 proc. technologicznie polega na innych krajach. Zależność cyfrowa od USA i Chin może być zagrożeniem dla bezpieczeństwa

Unia Europejska w alarmującym stopniu jest uzależniona od dostawców technologii z USA i Chin. W ponad 80 proc. polega na państwach trzecich w zakresie produktów cyfrowych, usług, infrastruktury oraz własności intelektualnej. – To sytuacja, która w kontekście bezpieczeństwa danych i stabilności gospodarczej jest po prostu nie do zaakceptowania – ocenia Michał Kobosko, europoseł z Polski 2050. Ogranicza to zdolność Europy do innowacji, konkurowania oraz utrzymania kontroli nad jej gospodarką cyfrową.

Prawo

Rzecznik MŚP na mocy nowej ustawy ma objąć ochroną także rolników. Na zmianach skorzystają też duże firmy

Trwają prace nad zmianą ustawy o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców. Jej projekt jest na etapie konsultacji i przewiduje wiele modyfikacji w obszarze kompetencji organu, który do tej pory obejmuje ochroną jedynie mikro-, małe i średnie firmy. Wraz z wejściem w życie nowej ustawy będzie mógł podejmować działania na rzecz ogółu przedsiębiorców, w tym m.in. rolników, adwokatów czy wspólników spółek. Kompetencje Rzecznika Praw Przedsiębiorców zostaną rozszerzone także m.in. w zakresie opiniowania i inicjowania przyjęcia aktów prawnych.

Konsument

GUS chce walczyć z fake newsami. Współpraca z sektorem prywatnym ma pomóc ograniczyć chaos informacyjny

Tradycyjna statystyka, oparta wyłącznie na cyklicznych badaniach i danych administracyjnych, przestaje wystarczać, by analizować dynamiczne zmiany w czasie rzeczywistym. Z tego powodu Główny Urząd Statystyczny stawia na nowoczesne podejście oparte na integracji danych, budowie spójnej struktury informacyjnej państwa oraz współpracy z sektorem prywatnym. – Jesteśmy na dobrej drodze do budowy infrastruktury informacyjnej państwa po to, żeby uniknąć halucynacji sztucznej inteligencji, chaosu czy dezinformacji – podkreśla Marek Cierpiał-Wolan, prezes Głównego Urzędu Statystycznego.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.