Komunikaty PR

eGabinet zwiększa skalę i stawia na sztuczną inteligencję.

2024-06-27  |  13:00

Zgodnie ze styczniowymi zapowiedziami, startup eGabinet kontynuuje swoją strategię rozszerzania oferty i kompleksowego adresowania potrzeb sektora medycznego w Polsce. Spółka, która na początku roku pozyskała ponad 2 mln złotych od aniołów biznesu, ogłosiła trwające właśnie prace nad nowym produktem - chatbotem wspieranym przez sztuczną inteligencją, który będzie pełnił rolę konsultanta dla lekarzy. Premiera rozwiązania zapowiadana jest jeszcze na ten rok.

Oferujący kompleksowe rozwiązania do zarządzania placówkami medycznymi i dokumentacją pacjentów startup eGabinet zanotował na przestrzeni ostatnich miesięcy imponujący wzrost. Od początku roku liczba lekarzy korzystających z ich oprogramowania zwiększyła się o 50%, a sam wolumen obsłużonych wizyt zanotował wzrost na poziomie 100%. Zgodnie z zapowiedziami, startup rozwijany przez Piotra Strychalskiego koncentruje się aktualnie na rozszerzaniu swojej oferty. W ostatnim czasie, dzięki partnerstwu z firmą Infomex, umożliwił swoim klientom najem sprzętu komputerowego z certyfikacjami medycznymi oraz kompleksowy audyt cyberbezpieczeństwa pod kątem zabezpieczenia danych pacjentów. Co więcej, nieustannie rozwijając swoją działalność i usprawniające pracę lekarzy oraz placówek medycznych, eGabinet ogłosił właśnie trwające prace oraz plany wprowadzenia na rynek chatbota opartego o AI i ML. Jego zadaniem będzie wsparcie personelu medycznego w codziennej pracy, a szczególnie lekarzy w wywiadzie lekarskim, czy właściwym diagnozowaniu pacjentów. 

W ostatnich latach termin sztuczna inteligencja pojawia się niezwykle często, w tym szczególnie w kontekście sektora medycznego. Według badania MarketsandMarkets, rynek AI w opiece zdrowotnej jest wyceniany na 20,9 mld USD w 2024 roku, a do 2029 roku ma wzrosnąć do imponujących 148 mld USD. Osiągnięcie tego celu oznaczałoby skumulowany średnioroczny wzrost wspomnianego rynku na poziomie aż 48%. Co więcej, raport IBM “The benefits of AI in healthcare” stwierdza, że wykorzystanie sztucznej inteligencji do stawiania diagnoz może obniżyć koszty leczenia nawet o 50% i poprawić jego wyniki o 40%.  Biorąc pod uwagę, że ponad 80% pacjentów uważa słabą komunikację za najgorszy element ich doświadczeń z sektorem zdrowia, a w samej Europie już do 2030 roku może zabraknąć ponad 4 milionów pracowników medycznych, potencjał zastosowania AI we wsparciu dostępności opieki zdrowotnej jest naprawdę ogromny.

eGabinet, wprowadzając swój nowy produkt, chce wspomagać placówki medyczne, udostępniając im wirtualnego asystenta (tzw. co-pilota) wspartego AI. Dzięki temu narzędziu lekarze zyskają możliwość konsultowania swoich diagnoz z chatbotem. Jak to będzie wyglądało w praktyce? Jeśli pacjent wrócił z podróży do Azji Południowo-Wschodniej, lekarz będzie mógł zapytać co-pilota o symptomy charakterystyczne dla chorób tropikalnych z tego regionu i porównać je ze wskazywanymi objawami. Jesteśmy świadomi wyzwań, przed którymi stoi sektor medyczny. Obserwujemy rynek i przede wszystkim rozmawiamy z naszymi klientami, dogłębnie analizując ich potrzeby. Naszym celem jest zapewnienie kompleksowych rozwiązań i usług, które skutecznie adresują wszystkie trudności, z jakimi mierzą się placówki medyczne, oferując je w ramach jednej, łatwej w obsłudze platformy. - wyjaśnia Piotr Strychalski, CEO eGabinet. Stworzenie narzędzia w postaci osobistego co-pilota wspierającego lekarzy w ich codziennej pracy stanowi kolejny ważny krok w rozwoju i podnoszeniu ogólnej jakości opieki medycznej. Jako eGabinet właśnie w tym kierunku chcemy się rozwijać i dlatego obecnie koncentrujemy się na intensywnym skalowaniu operacji oraz wdrażaniu nowych funkcji do platformy. Równocześnie kontynuujemy fundraising kolejnej rundy finansowania, która pozwoli nam na jeszcze szersze działania i dynamiczniejsze skalowanie - dodaje Piotr Strychalski.

eGabinet został stworzony jako alternatywa dla tradycyjnej rejestracji telefonicznej, a obecnie oferuje kompleksowe rozwiązania do zarządzania placówkami medycznymi i dokumentacją pacjentów, ułatwiając pracę lekarzy oraz personelu medycznego. Na początku 2024 roku startup poinformował, że pozyskał 2,4 mln PLN od aniołów biznesu w ramach swojej drugiej rundy finansowania, a do rady nadzorczej włączył takich ekspertów rynkowych jak Karola Sadaja i Dawida Sukacza.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Medycyna Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski Biuro prasowe
2025-06-24 | 09:30

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Ta strategiczna współpraca wprowadza na polski rynek nowe rozwiązania - z zakresu probioterapii do pielęgnacji skóry ze skłonnością do trądziku - z planami dalszej
Medycyna Zdaniem Polaków dostęp do populacyjnych danych medycznych powinni mieć wyłącznie lekarze – wynika z najnowszego raportu PRCN „Polacy o dostępie do danych medycznych”
2025-06-16 | 03:00

Zdaniem Polaków dostęp do populacyjnych danych medycznych powinni mieć wyłącznie lekarze – wynika z najnowszego raportu PRCN „Polacy o dostępie do danych medycznych”

Nowy raport agencji doradczej PRCN pokazuje, że Polacy są bardzo ostrożni w kwestii udostępniania danych zdrowotnych na potrzeby rozwoju sektora ochrony zdrowia i nauk
Medycyna Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra
2025-06-05 | 11:05

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra

Co to jest szyna CPM? Szyna CPM (ang. Continuous Passive Motion – ciągły ruch bierny) to innowacyjne urządzenie medyczne wykorzystywane w rehabilitacji pourazowej

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.