Komunikaty PR

eGabinet zwiększa skalę i stawia na sztuczną inteligencję.

2024-06-27  |  13:00

Zgodnie ze styczniowymi zapowiedziami, startup eGabinet kontynuuje swoją strategię rozszerzania oferty i kompleksowego adresowania potrzeb sektora medycznego w Polsce. Spółka, która na początku roku pozyskała ponad 2 mln złotych od aniołów biznesu, ogłosiła trwające właśnie prace nad nowym produktem - chatbotem wspieranym przez sztuczną inteligencją, który będzie pełnił rolę konsultanta dla lekarzy. Premiera rozwiązania zapowiadana jest jeszcze na ten rok.

Oferujący kompleksowe rozwiązania do zarządzania placówkami medycznymi i dokumentacją pacjentów startup eGabinet zanotował na przestrzeni ostatnich miesięcy imponujący wzrost. Od początku roku liczba lekarzy korzystających z ich oprogramowania zwiększyła się o 50%, a sam wolumen obsłużonych wizyt zanotował wzrost na poziomie 100%. Zgodnie z zapowiedziami, startup rozwijany przez Piotra Strychalskiego koncentruje się aktualnie na rozszerzaniu swojej oferty. W ostatnim czasie, dzięki partnerstwu z firmą Infomex, umożliwił swoim klientom najem sprzętu komputerowego z certyfikacjami medycznymi oraz kompleksowy audyt cyberbezpieczeństwa pod kątem zabezpieczenia danych pacjentów. Co więcej, nieustannie rozwijając swoją działalność i usprawniające pracę lekarzy oraz placówek medycznych, eGabinet ogłosił właśnie trwające prace oraz plany wprowadzenia na rynek chatbota opartego o AI i ML. Jego zadaniem będzie wsparcie personelu medycznego w codziennej pracy, a szczególnie lekarzy w wywiadzie lekarskim, czy właściwym diagnozowaniu pacjentów. 

W ostatnich latach termin sztuczna inteligencja pojawia się niezwykle często, w tym szczególnie w kontekście sektora medycznego. Według badania MarketsandMarkets, rynek AI w opiece zdrowotnej jest wyceniany na 20,9 mld USD w 2024 roku, a do 2029 roku ma wzrosnąć do imponujących 148 mld USD. Osiągnięcie tego celu oznaczałoby skumulowany średnioroczny wzrost wspomnianego rynku na poziomie aż 48%. Co więcej, raport IBM “The benefits of AI in healthcare” stwierdza, że wykorzystanie sztucznej inteligencji do stawiania diagnoz może obniżyć koszty leczenia nawet o 50% i poprawić jego wyniki o 40%.  Biorąc pod uwagę, że ponad 80% pacjentów uważa słabą komunikację za najgorszy element ich doświadczeń z sektorem zdrowia, a w samej Europie już do 2030 roku może zabraknąć ponad 4 milionów pracowników medycznych, potencjał zastosowania AI we wsparciu dostępności opieki zdrowotnej jest naprawdę ogromny.

eGabinet, wprowadzając swój nowy produkt, chce wspomagać placówki medyczne, udostępniając im wirtualnego asystenta (tzw. co-pilota) wspartego AI. Dzięki temu narzędziu lekarze zyskają możliwość konsultowania swoich diagnoz z chatbotem. Jak to będzie wyglądało w praktyce? Jeśli pacjent wrócił z podróży do Azji Południowo-Wschodniej, lekarz będzie mógł zapytać co-pilota o symptomy charakterystyczne dla chorób tropikalnych z tego regionu i porównać je ze wskazywanymi objawami. Jesteśmy świadomi wyzwań, przed którymi stoi sektor medyczny. Obserwujemy rynek i przede wszystkim rozmawiamy z naszymi klientami, dogłębnie analizując ich potrzeby. Naszym celem jest zapewnienie kompleksowych rozwiązań i usług, które skutecznie adresują wszystkie trudności, z jakimi mierzą się placówki medyczne, oferując je w ramach jednej, łatwej w obsłudze platformy. - wyjaśnia Piotr Strychalski, CEO eGabinet. Stworzenie narzędzia w postaci osobistego co-pilota wspierającego lekarzy w ich codziennej pracy stanowi kolejny ważny krok w rozwoju i podnoszeniu ogólnej jakości opieki medycznej. Jako eGabinet właśnie w tym kierunku chcemy się rozwijać i dlatego obecnie koncentrujemy się na intensywnym skalowaniu operacji oraz wdrażaniu nowych funkcji do platformy. Równocześnie kontynuujemy fundraising kolejnej rundy finansowania, która pozwoli nam na jeszcze szersze działania i dynamiczniejsze skalowanie - dodaje Piotr Strychalski.

eGabinet został stworzony jako alternatywa dla tradycyjnej rejestracji telefonicznej, a obecnie oferuje kompleksowe rozwiązania do zarządzania placówkami medycznymi i dokumentacją pacjentów, ułatwiając pracę lekarzy oraz personelu medycznego. Na początku 2024 roku startup poinformował, że pozyskał 2,4 mln PLN od aniołów biznesu w ramach swojej drugiej rundy finansowania, a do rady nadzorczej włączył takich ekspertów rynkowych jak Karola Sadaja i Dawida Sukacza.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Medycyna Odwodnienie u dziecka. Dobre nawyki i właściwa hydracja Biuro prasowe
2024-09-18 | 17:30

Odwodnienie u dziecka. Dobre nawyki i właściwa hydracja

Woda jest niezbędna do życia, jednak troska o właściwą hydrację i niedopuszczanie do odwodnienia są szczególnie istotne w przypadku dzieci. Zachęcanie do picia oraz zapobieganie
Medycyna Zdrowe przekąski na letni piknik
2024-09-04 | 17:00

Zdrowe przekąski na letni piknik

Ciepłe, letnie dni zachęcają do błogiego relaksu na świeżym powietrzu, w malowniczych okolicznościach soczystej przyrody. To również świetna okazja, żeby zabłysnąć
Medycyna Kiedy standardy rekonstrukcji uzębienia dogonią zmiany społeczne?
2024-08-23 | 15:00

Kiedy standardy rekonstrukcji uzębienia dogonią zmiany społeczne?

Starość zaczyna się coraz później - zdaniem części społeczeństwa dopiero po osiemdziesiątce. Tymczasem fizjologia wciąż jest bezlitosna - statystycznemu Polakowi brakuje około 4

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media i PR

Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów

Digital marketing rośnie w siłę, a w branży widać w tej chwili kilka mocnych trendów, które mają potencjał do rewolucjonizowania sposobu działania agencji i ich klientów. Najważniejszym z nich jest coraz szersze wykorzystanie technologii – przede wszystkim sztucznej inteligencji, która wprowadza duże zmiany w komunikacji marek z konsumentami i wpływa na strategie reklamowe, a wiele agencji już korzysta z niej w codziennej pracy. – Pełne wykorzystanie potencjału AI wymaga jednak połączenia tej technologii z ekspercką wiedzą. To pozwala nam tworzyć coraz bardziej efektywne rozwiązania – wskazuje Adam Oskaldowicz, partner i prezes Performance Group.

Nauka

Miliard euro ze środków unijnych na rozwój technologii kosmicznych. Z programu Cassini skorzystało już ponad 600 europejskich firm

Rośnie potencjał branży kosmicznej, a w jego zagospodarowaniu pomaga uruchomiony trzy lata temu przez Komisję Europejską program Cassini. To inicjatywa, która ma wspierać przedsiębiorstwa z branży kosmicznej na każdym etapie rozwoju, również początkujących pomysłodawców. Na rozwój przedsiębiorczości kosmicznej trafiło już miliard euro. – Przez trzy lata wsparliśmy już ponad 600 firm, z tego kilka z Polski. Wartości tych spółek wzrosły przez ostatnie kilka lat ponad 18-krotnie – mówi Justyna Redełkiewicz z Agencji Unii Europejskiej ds. Programu Kosmicznego (EUSPA).

Handel

Wylesianie jedną z głównych przyczyn zmian klimatu. Coraz więcej podmiotów angażuje się w ich ochronę

Ze względu na różnorodną i szczególnie istotną rolę, jaką pełnią lasy, coraz więcej mówi się o potrzebie wzmocnienia ich ochrony. Wylesianie i degradacja lasów są bowiem jednymi z głównych czynników, które przyspieszają zachodzącą globalnie zmianę klimatu. W działania na rzecz ochrony lasów angażują się również firmy. Jedną z inicjatyw, która w tym pomaga, jest certyfikacja lasów poświadczająca, że pochodzące z nich drewno jest pozyskiwane z poszanowaniem przyrody i ludzi z nimi związanych. Rozpoczynający się właśnie Tydzień Lasów FSC to dla tych firm okazja, by pokazać swoje działania na rzecz ochrony lasów, a jednocześnie edukować swoich klientów w tym zakresie.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.