Komunikaty PR

eGabinet zwiększa skalę i stawia na sztuczną inteligencję.

2024-06-27  |  13:00

Zgodnie ze styczniowymi zapowiedziami, startup eGabinet kontynuuje swoją strategię rozszerzania oferty i kompleksowego adresowania potrzeb sektora medycznego w Polsce. Spółka, która na początku roku pozyskała ponad 2 mln złotych od aniołów biznesu, ogłosiła trwające właśnie prace nad nowym produktem - chatbotem wspieranym przez sztuczną inteligencją, który będzie pełnił rolę konsultanta dla lekarzy. Premiera rozwiązania zapowiadana jest jeszcze na ten rok.

Oferujący kompleksowe rozwiązania do zarządzania placówkami medycznymi i dokumentacją pacjentów startup eGabinet zanotował na przestrzeni ostatnich miesięcy imponujący wzrost. Od początku roku liczba lekarzy korzystających z ich oprogramowania zwiększyła się o 50%, a sam wolumen obsłużonych wizyt zanotował wzrost na poziomie 100%. Zgodnie z zapowiedziami, startup rozwijany przez Piotra Strychalskiego koncentruje się aktualnie na rozszerzaniu swojej oferty. W ostatnim czasie, dzięki partnerstwu z firmą Infomex, umożliwił swoim klientom najem sprzętu komputerowego z certyfikacjami medycznymi oraz kompleksowy audyt cyberbezpieczeństwa pod kątem zabezpieczenia danych pacjentów. Co więcej, nieustannie rozwijając swoją działalność i usprawniające pracę lekarzy oraz placówek medycznych, eGabinet ogłosił właśnie trwające prace oraz plany wprowadzenia na rynek chatbota opartego o AI i ML. Jego zadaniem będzie wsparcie personelu medycznego w codziennej pracy, a szczególnie lekarzy w wywiadzie lekarskim, czy właściwym diagnozowaniu pacjentów. 

W ostatnich latach termin sztuczna inteligencja pojawia się niezwykle często, w tym szczególnie w kontekście sektora medycznego. Według badania MarketsandMarkets, rynek AI w opiece zdrowotnej jest wyceniany na 20,9 mld USD w 2024 roku, a do 2029 roku ma wzrosnąć do imponujących 148 mld USD. Osiągnięcie tego celu oznaczałoby skumulowany średnioroczny wzrost wspomnianego rynku na poziomie aż 48%. Co więcej, raport IBM “The benefits of AI in healthcare” stwierdza, że wykorzystanie sztucznej inteligencji do stawiania diagnoz może obniżyć koszty leczenia nawet o 50% i poprawić jego wyniki o 40%.  Biorąc pod uwagę, że ponad 80% pacjentów uważa słabą komunikację za najgorszy element ich doświadczeń z sektorem zdrowia, a w samej Europie już do 2030 roku może zabraknąć ponad 4 milionów pracowników medycznych, potencjał zastosowania AI we wsparciu dostępności opieki zdrowotnej jest naprawdę ogromny.

eGabinet, wprowadzając swój nowy produkt, chce wspomagać placówki medyczne, udostępniając im wirtualnego asystenta (tzw. co-pilota) wspartego AI. Dzięki temu narzędziu lekarze zyskają możliwość konsultowania swoich diagnoz z chatbotem. Jak to będzie wyglądało w praktyce? Jeśli pacjent wrócił z podróży do Azji Południowo-Wschodniej, lekarz będzie mógł zapytać co-pilota o symptomy charakterystyczne dla chorób tropikalnych z tego regionu i porównać je ze wskazywanymi objawami. Jesteśmy świadomi wyzwań, przed którymi stoi sektor medyczny. Obserwujemy rynek i przede wszystkim rozmawiamy z naszymi klientami, dogłębnie analizując ich potrzeby. Naszym celem jest zapewnienie kompleksowych rozwiązań i usług, które skutecznie adresują wszystkie trudności, z jakimi mierzą się placówki medyczne, oferując je w ramach jednej, łatwej w obsłudze platformy. - wyjaśnia Piotr Strychalski, CEO eGabinet. Stworzenie narzędzia w postaci osobistego co-pilota wspierającego lekarzy w ich codziennej pracy stanowi kolejny ważny krok w rozwoju i podnoszeniu ogólnej jakości opieki medycznej. Jako eGabinet właśnie w tym kierunku chcemy się rozwijać i dlatego obecnie koncentrujemy się na intensywnym skalowaniu operacji oraz wdrażaniu nowych funkcji do platformy. Równocześnie kontynuujemy fundraising kolejnej rundy finansowania, która pozwoli nam na jeszcze szersze działania i dynamiczniejsze skalowanie - dodaje Piotr Strychalski.

eGabinet został stworzony jako alternatywa dla tradycyjnej rejestracji telefonicznej, a obecnie oferuje kompleksowe rozwiązania do zarządzania placówkami medycznymi i dokumentacją pacjentów, ułatwiając pracę lekarzy oraz personelu medycznego. Na początku 2024 roku startup poinformował, że pozyskał 2,4 mln PLN od aniołów biznesu w ramach swojej drugiej rundy finansowania, a do rady nadzorczej włączył takich ekspertów rynkowych jak Karola Sadaja i Dawida Sukacza.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Medycyna Zdrowe przekąski na letni piknik Biuro prasowe
2024-09-04 | 17:00

Zdrowe przekąski na letni piknik

Ciepłe, letnie dni zachęcają do błogiego relaksu na świeżym powietrzu, w malowniczych okolicznościach soczystej przyrody. To również świetna okazja, żeby zabłysnąć
Medycyna Kiedy standardy rekonstrukcji uzębienia dogonią zmiany społeczne?
2024-08-23 | 15:00

Kiedy standardy rekonstrukcji uzębienia dogonią zmiany społeczne?

Starość zaczyna się coraz później - zdaniem części społeczeństwa dopiero po osiemdziesiątce. Tymczasem fizjologia wciąż jest bezlitosna - statystycznemu Polakowi brakuje około 4
Medycyna Allianz Partners i TakesCare z nową platformą do umawiania wizyt lekarskich
2024-08-23 | 09:00

Allianz Partners i TakesCare z nową platformą do umawiania wizyt lekarskich

Firmy Allianz Partners oraz Takes Care stworzyły innowacyjne na polskim rynku rozwiązanie o nazwie TakesCare MedBid. To platforma, która umożliwi szybkie i efektywne łączenie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Firmy cierpią z powodu braku przewidywalnej polityki podatkowej. Częste zmiany podważają zaufanie do państwa i zniechęcają inwestorów [DEPESZA]

– Czas na reformę podatków to nie trzy miesiące czy rok, ale cała kadencja. Do tej pory zabrakło odwagi, by to zrobić – ocenia Szymon Parulski, ekspert podatkowy BCC, podczas panelu „Przewidywalność podatkowa dla przedsiębiorstw”, który odbył się podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu. Doradcy podatkowi debatowali o tym, co należy zrobić teraz, gdy sytuacja ekonomiczna zmusiła rząd do szukania nowych źródeł wpływów budżetowych. Wszyscy zgodnie podkreślali potrzebę przewidywalności polityki podatkowej. Ostatnie propozycje zmian w podatku akcyzowym podali jako jej antyprzykład. Cierpią na tym przede wszystkim firmy i inwestycje.

Prawo

Firmy coraz odpowiedzialniej podchodzą do obrotu danymi i e-dokumentami. Rośnie popularność usług, które go zabezpieczają

W latach 2018–2023 zainteresowanie podpisem elektronicznym na polskim rynku zwiększyło się trzykrotnie – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie KIR i ZBP. Polscy przedsiębiorcy coraz powszechniej korzystają też z e-pieczęci, czyli kolejnego narzędzia do potwierdzania autentyczności  dokumentów elektronicznych. Rosnąca popularność tzw. usług zaufania wynika z faktu, że firmy aktywnie korzystające z rozwiązań cyfrowych są coraz bardziej świadome zagrożeń wyłudzeniami, oszustwami i atakami hakerskimi.

IT i technologie

Centra danych odpowiadają za 2 proc. globalnego zużycia energii, a wkrótce ten udział może się podwoić. Operatorzy szukają sposobów na oszczędności

Sztuczna inteligencja czy uczenie maszynowe zużywają ogromne ilości energii. Wdrażanie ich w firmach na coraz większą skalę powoduje dynamiczny wzrost zapotrzebowania na usługi centrów danych, a co za tym idzie – również na ilość energii, jakiej potrzebują one do obsługi klientów. Tym bardziej że centra danych także wykorzystują te innowacyjne technologie do usprawnienia funkcjonowania. Duży wzrost zużycia energii powoduje, że centra danych szukają sposobów na jego optymalizację, co ma się przyczynić do zmniejszenia śladu węglowego. Jednym ze sposobów jest wykorzystywanie ciepła wytwarzanego pracą serwerów do celów grzewczych.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.