eGabinet zwiększa skalę i stawia na sztuczną inteligencję.
Zgodnie ze styczniowymi zapowiedziami, startup eGabinet kontynuuje swoją strategię rozszerzania oferty i kompleksowego adresowania potrzeb sektora medycznego w Polsce. Spółka, która na początku roku pozyskała ponad 2 mln złotych od aniołów biznesu, ogłosiła trwające właśnie prace nad nowym produktem - chatbotem wspieranym przez sztuczną inteligencją, który będzie pełnił rolę konsultanta dla lekarzy. Premiera rozwiązania zapowiadana jest jeszcze na ten rok.
Oferujący kompleksowe rozwiązania do zarządzania placówkami medycznymi i dokumentacją pacjentów startup eGabinet zanotował na przestrzeni ostatnich miesięcy imponujący wzrost. Od początku roku liczba lekarzy korzystających z ich oprogramowania zwiększyła się o 50%, a sam wolumen obsłużonych wizyt zanotował wzrost na poziomie 100%. Zgodnie z zapowiedziami, startup rozwijany przez Piotra Strychalskiego koncentruje się aktualnie na rozszerzaniu swojej oferty. W ostatnim czasie, dzięki partnerstwu z firmą Infomex, umożliwił swoim klientom najem sprzętu komputerowego z certyfikacjami medycznymi oraz kompleksowy audyt cyberbezpieczeństwa pod kątem zabezpieczenia danych pacjentów. Co więcej, nieustannie rozwijając swoją działalność i usprawniające pracę lekarzy oraz placówek medycznych, eGabinet ogłosił właśnie trwające prace oraz plany wprowadzenia na rynek chatbota opartego o AI i ML. Jego zadaniem będzie wsparcie personelu medycznego w codziennej pracy, a szczególnie lekarzy w wywiadzie lekarskim, czy właściwym diagnozowaniu pacjentów.
W ostatnich latach termin sztuczna inteligencja pojawia się niezwykle często, w tym szczególnie w kontekście sektora medycznego. Według badania MarketsandMarkets, rynek AI w opiece zdrowotnej jest wyceniany na 20,9 mld USD w 2024 roku, a do 2029 roku ma wzrosnąć do imponujących 148 mld USD. Osiągnięcie tego celu oznaczałoby skumulowany średnioroczny wzrost wspomnianego rynku na poziomie aż 48%. Co więcej, raport IBM “The benefits of AI in healthcare” stwierdza, że wykorzystanie sztucznej inteligencji do stawiania diagnoz może obniżyć koszty leczenia nawet o 50% i poprawić jego wyniki o 40%. Biorąc pod uwagę, że ponad 80% pacjentów uważa słabą komunikację za najgorszy element ich doświadczeń z sektorem zdrowia, a w samej Europie już do 2030 roku może zabraknąć ponad 4 milionów pracowników medycznych, potencjał zastosowania AI we wsparciu dostępności opieki zdrowotnej jest naprawdę ogromny.
eGabinet, wprowadzając swój nowy produkt, chce wspomagać placówki medyczne, udostępniając im wirtualnego asystenta (tzw. co-pilota) wspartego AI. Dzięki temu narzędziu lekarze zyskają możliwość konsultowania swoich diagnoz z chatbotem. Jak to będzie wyglądało w praktyce? Jeśli pacjent wrócił z podróży do Azji Południowo-Wschodniej, lekarz będzie mógł zapytać co-pilota o symptomy charakterystyczne dla chorób tropikalnych z tego regionu i porównać je ze wskazywanymi objawami. Jesteśmy świadomi wyzwań, przed którymi stoi sektor medyczny. Obserwujemy rynek i przede wszystkim rozmawiamy z naszymi klientami, dogłębnie analizując ich potrzeby. Naszym celem jest zapewnienie kompleksowych rozwiązań i usług, które skutecznie adresują wszystkie trudności, z jakimi mierzą się placówki medyczne, oferując je w ramach jednej, łatwej w obsłudze platformy. - wyjaśnia Piotr Strychalski, CEO eGabinet. Stworzenie narzędzia w postaci osobistego co-pilota wspierającego lekarzy w ich codziennej pracy stanowi kolejny ważny krok w rozwoju i podnoszeniu ogólnej jakości opieki medycznej. Jako eGabinet właśnie w tym kierunku chcemy się rozwijać i dlatego obecnie koncentrujemy się na intensywnym skalowaniu operacji oraz wdrażaniu nowych funkcji do platformy. Równocześnie kontynuujemy fundraising kolejnej rundy finansowania, która pozwoli nam na jeszcze szersze działania i dynamiczniejsze skalowanie - dodaje Piotr Strychalski.
eGabinet został stworzony jako alternatywa dla tradycyjnej rejestracji telefonicznej, a obecnie oferuje kompleksowe rozwiązania do zarządzania placówkami medycznymi i dokumentacją pacjentów, ułatwiając pracę lekarzy oraz personelu medycznego. Na początku 2024 roku startup poinformował, że pozyskał 2,4 mln PLN od aniołów biznesu w ramach swojej drugiej rundy finansowania, a do rady nadzorczej włączył takich ekspertów rynkowych jak Karola Sadaja i Dawida Sukacza.
Odwodnienie u dziecka. Dobre nawyki i właściwa hydracja
Zdrowe przekąski na letni piknik
Kiedy standardy rekonstrukcji uzębienia dogonią zmiany społeczne?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów
Digital marketing rośnie w siłę, a w branży widać w tej chwili kilka mocnych trendów, które mają potencjał do rewolucjonizowania sposobu działania agencji i ich klientów. Najważniejszym z nich jest coraz szersze wykorzystanie technologii – przede wszystkim sztucznej inteligencji, która wprowadza duże zmiany w komunikacji marek z konsumentami i wpływa na strategie reklamowe, a wiele agencji już korzysta z niej w codziennej pracy. – Pełne wykorzystanie potencjału AI wymaga jednak połączenia tej technologii z ekspercką wiedzą. To pozwala nam tworzyć coraz bardziej efektywne rozwiązania – wskazuje Adam Oskaldowicz, partner i prezes Performance Group.
Nauka
Miliard euro ze środków unijnych na rozwój technologii kosmicznych. Z programu Cassini skorzystało już ponad 600 europejskich firm
Rośnie potencjał branży kosmicznej, a w jego zagospodarowaniu pomaga uruchomiony trzy lata temu przez Komisję Europejską program Cassini. To inicjatywa, która ma wspierać przedsiębiorstwa z branży kosmicznej na każdym etapie rozwoju, również początkujących pomysłodawców. Na rozwój przedsiębiorczości kosmicznej trafiło już miliard euro. – Przez trzy lata wsparliśmy już ponad 600 firm, z tego kilka z Polski. Wartości tych spółek wzrosły przez ostatnie kilka lat ponad 18-krotnie – mówi Justyna Redełkiewicz z Agencji Unii Europejskiej ds. Programu Kosmicznego (EUSPA).
Handel
Wylesianie jedną z głównych przyczyn zmian klimatu. Coraz więcej podmiotów angażuje się w ich ochronę
Ze względu na różnorodną i szczególnie istotną rolę, jaką pełnią lasy, coraz więcej mówi się o potrzebie wzmocnienia ich ochrony. Wylesianie i degradacja lasów są bowiem jednymi z głównych czynników, które przyspieszają zachodzącą globalnie zmianę klimatu. W działania na rzecz ochrony lasów angażują się również firmy. Jedną z inicjatyw, która w tym pomaga, jest certyfikacja lasów poświadczająca, że pochodzące z nich drewno jest pozyskiwane z poszanowaniem przyrody i ludzi z nimi związanych. Rozpoczynający się właśnie Tydzień Lasów FSC to dla tych firm okazja, by pokazać swoje działania na rzecz ochrony lasów, a jednocześnie edukować swoich klientów w tym zakresie.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.