Czynniki sukcesu cyfryzacji placówek medycznych
Technologie cyfrowe odgrywają ważną rolę w sprostaniu wyzwaniom współczesnego świata. Dotyczy to także placówek medycznych zwłaszcza, że podczas pandemii niezbędne stało się zapewnienie pacjentom dostępu do świadczeń zdrowotnych online, a menedżerom możliwości zdalnego zrządzania organizacjami.
Umawianie wizyt za pomocą aplikacji, teleporady, czaty ze specjalistami, elektroniczne recepty
i zwolnienia, zdalne monitorowanie parametrów zdrowotnych, czy też zdalna koordynacja niektórych zabiegów, to główne kierunki rozwoju telemedycyny ważne dla pacjentów i lekarzy. Ponadto
z perspektywy menedżerów równie istotne jest zapewnienie infrastruktury informatycznej, która pozwoli na sprawne zarządzanie wszystkimi jednostkami organizacyjnymi placówek takimi, jak finanse, logistyka, HR, sprzedaż i marketing.
- Nowoczesna i sprawnie funkcjonująca infrastruktura IT odgrywa kluczową rolę w placówkach medycznych takich, jak szpitale, przychodnie, ośrodki prowadzące badania kliniczne. Digitalizacja dotyczy gromadzenia historii pacjenta i dokumentacji, zapewnienia sprawnego kontaktu między lekarzem a pacjentem, ale także zarządzania procesami wewnątrz organizacji. Ze względu na specyfikę sektora, wymagania odnośnie oprogramowania IT są tu wyjątkowo wysokie. Nowe systemu powinny zapewnić bezpieczne przetwarzanie danych wrażliwych, ale także niezawodność i błyskawiczną integrację z pozostałą infrastrukturą techniczną – mówi Zsolt Balogh, Dyrektor Zarządzający firmy Liferay, wdrażającej oprogramowanie typu open source m. in. dla sektora ochrony zdrowia.
Podczas pandemii wiele placówek opieki zdrowotnej zderzyło się z niedociągnięciami swoich systemów informatycznych, głównie problemem z analizą danych i szybkim do nich dostępem. Dlatego konieczne były szybkie decyzje dotyczące unowocześnienia sieci IT. Cyfrowe rozwiązania nie tylko usprawniają prace administracyjne, ale także przyczyniają się do redukcji kosztów działania organizacji i wzrostu satysfakcji
z pracy personelu medycznego. To z kolei skutkuje zadowoleniem pacjentów oraz wymiernymi korzyściami wizerunkowymi.
Dobre oprogramowanie pomaga szpitalom, przychodniom i innym placówkom medycznym poprzez:
- Zarządzanie elektroniczną dokumentacją medyczną i jej konsolidacją w jednym łatwo dostępnym miejscu.
- Integrację systemów, źródeł informacji i interfejsów API w jednym miejscu.
- Wspieranie telemedycyny dzięki nowym aplikacjom, inteligentnym urządzeniom i portalom administracyjnym.
- Umożliwienie współpracy między lekarzami różnych specjalizacji w celu zintegrowanej opieki nad pacjentem.
Jak wygląda proces wdrażania?
Wdrażanie może odbywać się lokalnie lub przez chmurę. Wielu klientów Liferay decyduje się na wdrożenie w chmurach publicznych lub prywatnych. Ponadto klienci mogą korzystać z Liferay DXP Cloud, oprogramowania PaaS do zarządzania i wdrażania Liferay DXP.
Liferay DXP
Oprogramowanie Liferay DXP umożliwia korzystanie z niego na podstawie licencji oraz jego dowolne modyfikowanie w zależności od potrzeb. Oprogramowanie jest odporne na zakłócenia, automatycznie wykrywa problemy, zapewnia wysokie bezpieczeństwo danych i łatwo integruje się z różnymi systemami aktualnie posiadanymi przez instytucje i firmy.
Jaką pomoc zapewnia Liferay?
- Wsparcie techniczne
Klienci mają dostęp do pełnego wsparcia technicznego w preferowany sposób – poprzez samodzielne zgłaszanie na platformie, obsługę mailową tzw. tickety oraz kontakt telefoniczny.
- Licencja wieczysta i 7-letni EOL (End of Life)
Liferay nie pobiera opłaty licencyjnej za korzystanie z platform DXP oraz Commerce. Klienci otrzymują wieczystą licencję oraz 7-letni pakietem gwarancyjnego wsparcia w zakresie rozwiązywania problemów i aktualizacji. W każdej chwili można zrezygnować z subskrypcji oprogramowania.
- Niższy koszt
Ze względu na otwarty typ oprogramowania (open source) koszty jego użytkowania są niższe,
a możliwości większe.
O Liferay
Liferay pomaga organizacjom we wdrażaniu rozwiązań cyfrowych za pomocą wielokanałowych platform intranetowych, internetowych oraz e-commerce. Oferujemy platformę typu „open source”, która jest niezawodna, innowacyjna
i bezpieczna. Staramy się pozytywnie wpływać na nasze otoczenie poprzez działalność biznesową i technologię.
Z systemów Liferay korzystają setki firm z branży finansowej, opieki zdrowotnej, ubezpieczeniowej, sprzedaży detalicznej, produkcji, czy instytucje publiczne.
Liferay. Jedna platforma. Nieograniczone rozwiązania.
Odwiedź nas na www.liferay.com.
Kontakt dla mediów:
Izabela Wejcht
Cohn & Wolfe
izabela.wejcht@cohnwolfe.pl
883 505 757

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra

Suche włosy? Sprawdź, jak skutecznie nawilżyć je dzięki odpowiedniej pielęgnacji

Usług sprzątania i gospodarki odpadami a bezpieczeństwo podmiotów medycznych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Farmacja
Polacy leczą samodzielnie ponad połowę lekkich dolegliwości zdrowotnych. Jesteśmy liderem UE

Szacuje się, że w Unii Europejskiej codziennie występuje ok. 3,3 mln przypadków lekkich dolegliwości. Gdyby każdy pacjent zgłaszał się z nimi do lekarza, potrzebnych byłoby dodatkowo 120 tys. lekarzy pierwszego kontaktu lub obecni lekarze musieliby pracować dodatkowe 144 minuty dziennie. Polska pod względem samoleczenia, ze wskaźnikiem na poziomie 55 proc., plasuje się w czołówce UE. – Samodzielne leczenie to nie tylko kwestia wygody pacjenta, ale przede wszystkim realne odciążenie systemu ochrony zdrowia – przekonuje Ewa Królikowska z PASMI.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.