Co jeść, żeby nie przytyć?
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Diety odchudzające często wybiera się z troski o piękną i smukłą sylwetkę. Tymczasem można jeść mało i nie tracić wagi lub wręcz przeciwnie – jeść dużo i nie przytyć. Sekret tkwi w odpowiednio dobranych grupach produktów o niskiej gęstości energetycznej (GED).
Zrozumienie i zarządzanie gęstością energetyczną oraz odżywczą pożywienia ma kluczowe znaczenie dla zachowania zdrowej i zgrabnej sylwetki bez konieczności rezygnacji z obfitych posiłków. Kluczowym aspektem jest wybór produktów o niskiej gęstości energetycznej (GED), co oznacza, że zawierają one mniej kalorii na jednostkę masy, pozwalając na spożywanie większych porcji bez ryzyka przyrostu masy ciała.
Produkty o niskiej GED charakteryzują się wysoką zawartością wody i błonnika, co sprawia, że są to przede wszystkim owoce, warzywa, chude produkty mleczne, większość zup oraz pełnoziarniste produkty zbożowe. Z drugiej strony, gęstość odżywcza odnosi się do koncentracji składników odżywczych, jak witaminy, minerały i błonnik w stosunku do kaloryczności pokarmu. Jest to wskaźnik jakości diety, pokazujący, jak bardzo pożywny jest spożywany pokarm. Dieta bogata w produkty o wysokiej gęstości odżywczej zapewnia organizmowi niezbędne składniki odżywcze przy jednoczesnym minimalizowaniu spożycia kalorii, co jest szczególnie ważne w kontekście zapobiegania oraz walki z insulinoodpornością.
Wysoką gęstość odżywczą zawierają między innymi zielone warzywa liściaste (szpinak, jarmuż, rukola), tłuste ryby morskie (zawierają cenne kwasy Omega-3 w formie DHA, pełnowartościowe białko, żelazo, witaminę B12), olej rzepakowy, olej lniany, oliwa z oliwek (dostarczają zdrowych tłuszczy, w tym Omega-3, witamina E i przeciwutleniacze) oraz orzechy włoskie, migdały i pistacje (źródło zdrowych tłuszczy z grupy omega). Wśród produktów o najwyższej gęstości odżywczej wymienić można rzepę, gorczycę, rzeżuchę, jarmuż, szpinak, botwinkę, cykorię, chlorellę, rukolę, rzodkiewkę, kiełki fasoli, brokuły, śliwkę, maliny oraz czerwoną fasolę. Po przeciwnej stronie znajdują się produkty o najniższej gęstości odżywczej, jak wysoko przetworzone fast-foody, żelki, syrop kukurydziany, cukier brązowy, frytki, słodzone napoje oraz piwo.
Wskaźnik gęstości odżywczej ANDI (Aggregate Nutrient Density Index) jest pomocnym narzędziem do oceny jakości diety, promując spożywanie pokarmów bogatych w składniki odżywcze. Najlepszą gęstość odżywczą, a jednocześnie najniższą gęstość energetyczną mają przede wszystkim warzywa, zwłaszcza te o jadalnych liściach. Można je wykorzystać do przygotowania zdrowej sałatki wzbogaconej o EstroVitę. To w 100% naturalna, wysoce skoncentrowana i dobrze wchłaniana przez organizm porcja kwasów tłuszczowych
omega 3,6,9. Wszystkie produkty z tej linii wyróżnia doskonała proporcja oraz czystość kwasów tłuszczowych omega w postaci estrów etylowych, pochodzących z unikalnej kompozycji co najmniej czterech olejów roślinnych – mówi dr n. med. Edyta Blus, starsza specjalistka ds. badań i rozwoju w onesano, producencie naturalnych suplementów diety.
Dla osób dążących do utrzymania optymalnej masy ciała i zdrowia metabolicznego, kluczowe jest skupienie się na spożywaniu pokarmów o wysokiej gęstości odżywczej i niskiej gęstości energetycznej. Integracja takich produktów do codziennej diety, w połączeniu z odpowiednią suplementacją kwasami tłuszczowymi omega, może znacząco przyczynić się do poprawy stanu zdrowia i sylwetki. Warto również podkreślić znaczenie nawadniania oraz zarządzania poziomem stresu, co wspomaga metabolizm i ogólne samopoczucie. Poznając i aplikując zasady gęstości energetycznej oraz odżywczej, można łatwiej osiągnąć cele zdrowotne i estetyczne, ciesząc się bogatą i zróżnicowaną dietą.

Suche włosy? Sprawdź, jak skutecznie nawilżyć je dzięki odpowiedniej pielęgnacji

Usług sprzątania i gospodarki odpadami a bezpieczeństwo podmiotów medycznych

Onkologiczne Centrum Kryzysowe udostępniło nową ścieżkę pacjenta
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie
Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Media i PR
Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.