AstraZeneca i Uniwersytet Warszawski razem poszukają nowych metod leczenia
AstraZeneca Pharma Poland i Ośrodek Transferu Technologii Uniwersytetu Warszawskiego podpisały umowę o współpracy. Studenci i naukowcy UW uzyskają szerszy dostęp do ekspertów posiadających unikatową praktykę biznesową i wiedzę o sektorze innowacji farmaceutycznych. Natomiast będąca w światowej czołówce najbardziej innowacyjnych firma biofarmaceutyczna, jaką jest AstraZeneca, zyska możliwość rozwijania wybranych pomysłów naukowców UW i przekuwania ich w praktyczne sposoby leczenia dla pacjentów na całym świecie.
Podążanie za nauką i przesuwanie jej granic, by odkrywać nowe terapie dla pacjentów, to filary strategii AstraZeneca. Polski oddział firmy, nazywany Warsaw Site, zatrudnia ponad 1800 osób, z których ponad połowa zajmuje się projektami z zakresu badań i rozwoju. Obok miast takich jak Cambridge czy Goteborg to właśnie w Warszawie mieści się jedno z trzech Globalnych Centrów Operacyjnych Badań Klinicznych AstraZeneca.
Zawiązanie długofalowej współpracy z czołową firmą z sektora biofarmaceutycznego pozwoli obu stronom projektować konkretne inicjatywy dla rozwoju nowych technologii, a także szybciej
i skuteczniej wdrażać innowacyjne rozwiązania.
„Dzięki tej umowie studenci i pracownicy naukowi UW uzyskają szerszy dostęp do ekspertów posiadających unikatową praktykę biznesową i wiedzę, zarówno o zasadach działania rynku farmaceutycznego, jak i o procesach, którymi rządzi się ta branża. Jest to szczególnie ważne dla naukowców z takich dziedzin jak chemia, biologia, fizyka czy informatyka, zainteresowanych komercjalizacją swoich odkryć lub zewnętrznym finansowaniem dalszych badań. Bezpośredni kontakt z doświadczonymi ekspertami pomoże przyspieszyć transfer technologii lub lepiej ukierunkować prace naukowe” – powiedział Robert Dwiliński, dyrektor Uniwersyteckiego Ośrodka Transferu Technologii UW.
„Chcemy wykorzystać wieloletnie doświadczenie AstraZeneca z Wielkiej Brytanii i Szwecji i być pionierami kooperacji biznesu i nauki w obszarze farmacji w Polsce. Mam nadzieję, że dzięki współpracy z naukowcami skupionymi wokół uczelni wyższych oraz klastrów Life Science na całym świecie, a teraz także w Polsce, będziemy jeszcze szybciej przybliżać się do jednego z głównych celów działalności AstraZeneca: wyeliminowania raka jako przyczyny zgonu” – powiedziała Alina Pszczółkowska, Wiceprezes Zarządu AstraZeneca Pharma Poland.
Obie strony zakreśliły szeroki zakres współpracy: od prowadzenia wspólnej działalności badawczej
i rozwojowej w oparciu o dostępne globalne platformy współpracy AstraZeneca, wspierania działalności edukacyjnej na rzecz UW i AstraZeneca, poprzez budowanie i realizowanie programów wymiany kadr, po indywidualne sesje mentoringu dla start-upów biotechnologicznych związanych
z UW i wspieranie realizowania doktoratów wdrożeniowych.
W ramach umowy AstraZeneca i UOTT będą się koncentrować także na dwóch innych obszarach.
Z jednej strony na rozwijaniu oferty dla studentów poprzez wypracowanie atrakcyjnych programów praktyk. Z drugiej strony – na wdrażaniu takich form współdziałania, które dadzą rezultat w postaci zwiększania wartości własności intelektualnej.
Informacje o AstraZeneca
AstraZeneca jest jedną z największych firm biofarmaceutycznych na świecie, która dostarcza nowoczesne leki na najpoważniejsze choroby stanowiące wyzwanie dla współczesnej medycyny
w 8 głównych dziedzinach medycyny: onkologii, pulmonologii, gastroenterologii, kardiologii, psychiatrii, anestezjologii, antybiotykoterapii i diabetologii.
Firma AstraZeneca zatrudnia ponad 65 tysięcy pracowników na całym świecie, z czego ponad 1800 osób w Polsce. Firma nie tylko dostarcza pacjentom nowoczesne leki, ale także prowadzi szeroką działalność badawczą na 3 kontynentach. Posiada kilkanaście głównych ośrodków badawczo-rozwojowych oraz zakłady produkcyjne na terenie 18 państw, które wytwarzają leki dostępne w ponad 100 krajach.

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Zdaniem Polaków dostęp do populacyjnych danych medycznych powinni mieć wyłącznie lekarze – wynika z najnowszego raportu PRCN „Polacy o dostępie do danych medycznych”

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje
Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.