AILIS - NOWOCZESNA TECHNOLOGIA, KTÓRA POMOŻE W WALCE Z RAKIEM PIERSI
AILIS - NOWOCZESNA TECHNOLOGIA, KTÓRA POMOŻE W WALCE Z RAKIEM PIERSI
Polacy opracowali system monitoringu stanu zdrowia piersi, wykrywający nawet najmniejsze zmiany nowotworowe wśród kobiet o gęstej budowie piersi oraz małych miseczkach.
Rak piersi to poważna choroba cywilizacyjna. Do 2040 roku na świecie odnotowanych zostanie 27,5 mln nowych przypadków nowotworów. Ten rodzaj nowotworu jest najczęstszym złośliwym u kobiet, który tylko w 2018 r. zdiagnozowano u kolejnych 2 mln osób na świecie. W Unii Europejskiej nowotwór ten jest wykrywany co 2,5 minuty, a co 7,5 minuty jedna kobieta umiera na tę chorobę.
Jak skutecznie diagnozować raka piersi?
W zmniejszeniu tych statystyk może pomóc skuteczna diagnostyka na wczesnym etapie rozwoju choroby. Niestety tradycyjnie wykonywane badania są drogie i wciąż w wielu krajach niewystarczająco dostępne. Mammografia, choć często uznawana za najlepszą metodę wykrywania raka piersi we wczesnym stadium, ma także wady i w wielu przypadkach, okazuje się nie wystarczająco skuteczna. Nie daje ona jednoznacznych wyników wśród kobiet o gęstej budowie piersi i małym rozmiarze miseczek. Skuteczność badań mammograficznych w takich przypadkach spada do poziomu nawet 30 proc.! Dodatkowo ta grupa kobiet jest częściej narażona na agresywne i szybciej rozwijające się formy nowotworu.
AILIS – sztuczna inteligencja w walce z rakiem piersi
AILIS to polski startup medyczno-technologiczny, który łączy wiedzę medyczną i technologie przyszłości, pozwalając na wykrywanie najmniejszych zmian nowotworowych i na oszacowanie prawdopodobieństwa wystąpienia raka piersi wśród kobiet o gęstej budowie piersi.
– Stworzony przez nas system kompleksowego monitoringu stanu zdrowia piersi przeznaczony jest dla kobiet o gęstych piersiach, a taką budowę ma ponad 40 proc. populacji kobiet na świecie. Warto dodać, że opracowana przez nas technologia jest bezbolesna i zapewnia kobiecie poczucie intymności – mówi Michał Matuszewski, CEO AILIS.
To pierwsze urządzenie diagnostyczne gwarantujące pełen komfort i zachowanie prywatności kobiety podczas badania. Bez ucisku i kompresji piersi, bezdotykowo, bez obecności osób trzecich w czasie wykonywania badania, a w dodatku w miłej i przyjemnej atmosferze, sprzyjającej relaksowi.
Sukces AILIS to technologia Parametric Dynamic Imaging (PDI). Posiada ona ogromny potencjał wykrywania anomalii w bardzo wczesnej fazie zmian nowotworowych. Można porównać ją do rezonansu magnetycznego, gdzie w trakcie badania wywoływany jest proces wzbudzenia atomów wody w tkankach oraz obserwacja ich powrotu do stanu początkowego.
Co ciekawe, badanie jest nie tylko komfortowe, ale też szybkie. Trwa najwyżej 4 minuty, a wynik dostępny jest już po 10 minutach w specjalnej aplikacji mobilnej. Warto podkreślić, że obecnie w Polsce na wynik badania mammograficznego pacjentka musi czekać około 8 tygodni.
– Urządzenie, automatyzuje proces analizy wyników badania i pozwala uniknąć błędów ludzkich w ich interpretacji. AILIS pozwala na prognozowanie ryzyka raka piersi na podstawie wyników obrazowania oraz innych indywidualnych czynników, takich jak np. gęstość piersi, obciążenia genetyczne czy współczynnik BMI – wyjaśnia Matuszewski.
Telemedycyna – rozwiązanie przyszłości
W aplikacji mobilnej AILIS, przechowywane są wszystkie wyniki badań. W dodatku za jej pośrednictwem klientka może zaplanować daty kolejnych badań, dostosowanych do indywidualnych potrzeb oraz prześledzić zalecenia w zakresie działań prewencyjnych.
Platforma konsultacji zdalnych to zintegrowany system telemedycyny wspierający klientki AILIS znajdujące się w grupie wysokiego ryzyka zachorowania, lub których wyniki badań okazały się niejednoznaczne. Każdy taki wynik będzie analizowany online niemal natychmiastowo przez specjalistę w dziedzinie radiologii, który opracuje indywidualne zalecenia dalszych działań.
Więcej o technologii AILIS tutaj: ailiscare.com

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Zdaniem Polaków dostęp do populacyjnych danych medycznych powinni mieć wyłącznie lekarze – wynika z najnowszego raportu PRCN „Polacy o dostępie do danych medycznych”

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.