AILIS - NOWOCZESNA TECHNOLOGIA, KTÓRA POMOŻE W WALCE Z RAKIEM PIERSI
AILIS - NOWOCZESNA TECHNOLOGIA, KTÓRA POMOŻE W WALCE Z RAKIEM PIERSI
Polacy opracowali system monitoringu stanu zdrowia piersi, wykrywający nawet najmniejsze zmiany nowotworowe wśród kobiet o gęstej budowie piersi oraz małych miseczkach.
Rak piersi to poważna choroba cywilizacyjna. Do 2040 roku na świecie odnotowanych zostanie 27,5 mln nowych przypadków nowotworów. Ten rodzaj nowotworu jest najczęstszym złośliwym u kobiet, który tylko w 2018 r. zdiagnozowano u kolejnych 2 mln osób na świecie. W Unii Europejskiej nowotwór ten jest wykrywany co 2,5 minuty, a co 7,5 minuty jedna kobieta umiera na tę chorobę.
Jak skutecznie diagnozować raka piersi?
W zmniejszeniu tych statystyk może pomóc skuteczna diagnostyka na wczesnym etapie rozwoju choroby. Niestety tradycyjnie wykonywane badania są drogie i wciąż w wielu krajach niewystarczająco dostępne. Mammografia, choć często uznawana za najlepszą metodę wykrywania raka piersi we wczesnym stadium, ma także wady i w wielu przypadkach, okazuje się nie wystarczająco skuteczna. Nie daje ona jednoznacznych wyników wśród kobiet o gęstej budowie piersi i małym rozmiarze miseczek. Skuteczność badań mammograficznych w takich przypadkach spada do poziomu nawet 30 proc.! Dodatkowo ta grupa kobiet jest częściej narażona na agresywne i szybciej rozwijające się formy nowotworu.
AILIS – sztuczna inteligencja w walce z rakiem piersi
AILIS to polski startup medyczno-technologiczny, który łączy wiedzę medyczną i technologie przyszłości, pozwalając na wykrywanie najmniejszych zmian nowotworowych i na oszacowanie prawdopodobieństwa wystąpienia raka piersi wśród kobiet o gęstej budowie piersi.
– Stworzony przez nas system kompleksowego monitoringu stanu zdrowia piersi przeznaczony jest dla kobiet o gęstych piersiach, a taką budowę ma ponad 40 proc. populacji kobiet na świecie. Warto dodać, że opracowana przez nas technologia jest bezbolesna i zapewnia kobiecie poczucie intymności – mówi Michał Matuszewski, CEO AILIS.
To pierwsze urządzenie diagnostyczne gwarantujące pełen komfort i zachowanie prywatności kobiety podczas badania. Bez ucisku i kompresji piersi, bezdotykowo, bez obecności osób trzecich w czasie wykonywania badania, a w dodatku w miłej i przyjemnej atmosferze, sprzyjającej relaksowi.
Sukces AILIS to technologia Parametric Dynamic Imaging (PDI). Posiada ona ogromny potencjał wykrywania anomalii w bardzo wczesnej fazie zmian nowotworowych. Można porównać ją do rezonansu magnetycznego, gdzie w trakcie badania wywoływany jest proces wzbudzenia atomów wody w tkankach oraz obserwacja ich powrotu do stanu początkowego.
Co ciekawe, badanie jest nie tylko komfortowe, ale też szybkie. Trwa najwyżej 4 minuty, a wynik dostępny jest już po 10 minutach w specjalnej aplikacji mobilnej. Warto podkreślić, że obecnie w Polsce na wynik badania mammograficznego pacjentka musi czekać około 8 tygodni.
– Urządzenie, automatyzuje proces analizy wyników badania i pozwala uniknąć błędów ludzkich w ich interpretacji. AILIS pozwala na prognozowanie ryzyka raka piersi na podstawie wyników obrazowania oraz innych indywidualnych czynników, takich jak np. gęstość piersi, obciążenia genetyczne czy współczynnik BMI – wyjaśnia Matuszewski.
Telemedycyna – rozwiązanie przyszłości
W aplikacji mobilnej AILIS, przechowywane są wszystkie wyniki badań. W dodatku za jej pośrednictwem klientka może zaplanować daty kolejnych badań, dostosowanych do indywidualnych potrzeb oraz prześledzić zalecenia w zakresie działań prewencyjnych.
Platforma konsultacji zdalnych to zintegrowany system telemedycyny wspierający klientki AILIS znajdujące się w grupie wysokiego ryzyka zachorowania, lub których wyniki badań okazały się niejednoznaczne. Każdy taki wynik będzie analizowany online niemal natychmiastowo przez specjalistę w dziedzinie radiologii, który opracuje indywidualne zalecenia dalszych działań.
Więcej o technologii AILIS tutaj: ailiscare.com

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra

Suche włosy? Sprawdź, jak skutecznie nawilżyć je dzięki odpowiedniej pielęgnacji

Usług sprzątania i gospodarki odpadami a bezpieczeństwo podmiotów medycznych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Farmacja
Polacy leczą samodzielnie ponad połowę lekkich dolegliwości zdrowotnych. Jesteśmy liderem UE

Szacuje się, że w Unii Europejskiej codziennie występuje ok. 3,3 mln przypadków lekkich dolegliwości. Gdyby każdy pacjent zgłaszał się z nimi do lekarza, potrzebnych byłoby dodatkowo 120 tys. lekarzy pierwszego kontaktu lub obecni lekarze musieliby pracować dodatkowe 144 minuty dziennie. Polska pod względem samoleczenia, ze wskaźnikiem na poziomie 55 proc., plasuje się w czołówce UE. – Samodzielne leczenie to nie tylko kwestia wygody pacjenta, ale przede wszystkim realne odciążenie systemu ochrony zdrowia – przekonuje Ewa Królikowska z PASMI.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.