Komunikaty PR

LS 500 F SPORT zadebiutował w Nowym Jorku

2017-04-25  |  11:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0 MB )

LS 500 zadebiutował na początku tego roku w Detroit. W chwili premiery było oczywiste, że flagowy model Lexusa, pozostawia daleko w tyle konkurencję, jeśli chodzi o segment luksusowych limuzyn. W Nowym Jorku, podczas New York International Auto Show, pokazano model w wersji F Sport. W skrócie: największa dynamika w historii LS, dzięki licznym ulepszeniom i sportowej stylistyce nadwozia i wnętrza. Model dostępny będzie z silnikiem benzynowym i napędem hybrydowym.

Stylistyka i wnętrze inspirowane wyczynowymi samochodami

Sylwetka LS 500 swoimi liniami przypomina coupe – grill, nakładki progów, pokrywy bagażnika, emblematy F Sport na błotnikach i 20-calowe obręcze kół. Wiele uwagi poświęcono najbardziej charakterystycznemu elementowi. Wzór grilla projektowano aż 5 miesięcy. Wszystko po to by uzyskać pożądaną teksturę i grę świateł. Grill nie tylko robi wrażenie, bo w połączeniu z bocznymi wlotami powietrza zapewnia odpowiednie chłodzenie. Dla kierowców, którzy chcą się szczególnie wyróżniać, stworzono lakiery White Nova i Heat Blue, oferowane wyłącznie w wersji F SPORT.

Kabina F Sport to specjalne przednie fotele, idealne podparcie i „trzymanie” podczas dynamicznej jazdy. Perforowany deseń na siedzeniach i aluminiowe elementy wykończenia podkreślają sportowy klimat. Kierowca ma przed sobą specjalną kierownicę F SPORT oraz prędkościomierz i obrotomierz z ruchomym pierścieniem wskaźnika, która odsuwa się dla ukazania dodatkowych informacji. Dbałość o szczegóły objawia się w pedałach i podpórce lewej stopy wykonanych z aluminium, a także perforowanym lewarku biegów F SPORT. Całości dopełnia zamsz Ultrasuede na fotelach i podsufitce. Klienci, którzy chcą dodatkowo zaznaczyć sportowy klimat, mogą wybrać wnętrze o kolorystyce Red.

Platforma GA-L i technologia VDIM

LS 500 powstał na platformie GA-L, zaprojektowanej dla Lexusa LC. Pozwala na lepsze prowadzenie, płynność jazdy i ciszę w kabinie. LS F SPORT wykorzystuje możliwości platformy w zakresie osiągów i zwinności. Do tego dochodzą 20-calowe koła z oponami 245/45RF20+ i 275/40RF20 oraz większe hamulce (6-tłoczkowe z przodu i 4-tłoczkowe z tyłu) lepiej wykorzystujące potencjał platformy. LS 500 F SPORT (z silnikiem benzynowym) zaopatrzono w system LDH (Variable Gear Ratio Steering and Dynamic Rear Steering) oraz sportowo dostrojone pneumatyczne zawieszenie z funkcją szybkiego podnoszenia. Efektem jest luksusowa limuzyna, która zachowuje się w zakrętach jak sportowe coupé, podkreślając znaczenie nazwy F SPORT.

Model LS F SPORT wykorzystuje najnowszą generację technologii Lexus VDIM (Vehicle Dynamics Integrated Management). Nowy system VDIM nadzoruje współpracę wszystkich podsystemów pojazdu – układu hamulcowego, kierowniczego, napędowego oraz zawieszenia – dla zapewnienia kontroli nad ruchami samochodu wzdłuż osi podłużnej, poprzecznej i pionowej, a także jego obrotu, przechylenia i pochylenia. Optymalna kontrola tych ruchów pomaga zapewnić doskonały komfort jazdy, lepszą przyczepność i zwrotność, większe bezpieczeństwo, a także ograniczyć przechyły na zakrętach i zachować stabilność nadwozia.

Obietnica największej dynamiki

LS 500 to nowy, 3,5-litrowy silnik V6 twin-turbo na bazie technologii F1. Wyposażony jest w dwie turbosprężarki i daje osiągi jednostki V8 – moc 415 KM i moment obrotowy 599 Nm, sprzężony jest z 10-biegową przekładnią automatyczną. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,5 sekundy (z silnikiem benzynowym). Szybką reakcję uzyskano między innymi dzięki zastosowaniu elektrycznie sterowanych zaworów upustowych sprężarek. Kierowca może dopasować dynamikę napędu do swoich potrzeb, wybierając tryb jazdy Normal, Sport S lub Sport S+.

LS 500h F SPORT wprowadza do sportowej formuły wysoką efektywność. Nowa jednostka napędowa Multi Stage Hybrid System łączy 3,5-litrowy, wolnossący, benzynowy silnik V6 pracujący w cyklu Atkinsona z dwoma elektrycznymi silnikami-generatorami i wykorzystuje lekki akumulator litowo-jonowy o niewielkich rozmiarach. Silnik V6 wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa D-4S i zbudowany z lekkich elementów układ rozrządu Dual VVT-i zapewniające duży moment obrotowy w szerokim zakresie obrotów. Łączna moc układu to 354 KM. Nowy system zawiera planetarną przekładnię bezstopniową z jednostek Lexus Hybrid Drive i dodatkową czterostopniową przekładnię automatyczną. Współpraca obu przekładni zapewnia optymalne wykorzystanie możliwości silnika V6 w całym zakresie prędkości samochodu.

W trybie ręcznym obie przekładnie umożliwiają uzyskanie 10 wirtualnych biegów, dając kierowcy LS 500h F SPORT lepsze wyczucie dynamiki pojazdu z możliwością przełączania biegów łopatkami pod kierownicą. Multi Stage Hybrid System zapewnia również lepsze wykorzystanie wspomagania przez silnik elektryczny przy mniejszych prędkościach, a także w pewnych warunkach umożliwia jazdę LS 500h z prędkością do 140 km/h z wyłączonym silnikiem spalinowym. Oprócz tego, system ten pozwala rozpędzić LS 500h z napędem na tylne koła od 0 do 100 km/h w 5,2 sekundy – co odpowiada przyspieszeniu poprzedniej generacji Lexusa LS 460 z silnikiem V8 i jest czasem o 0,3 s krótszym niż w przypadku LS 600h AWD.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Nadchodzi Lexus LF-Z. Może być zapowiedzią elektrycznego SUV-a w stylu coupé Biuro prasowe
2021-03-04 | 13:00

Nadchodzi Lexus LF-Z. Może być zapowiedzią elektrycznego SUV-a w stylu coupé

Lexus złożył w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej wniosek o zarejestrowanie nowego oznaczenia – LF-Z. Japońska marka nie podaje żadnych
Motoryzacja Royal Wilanów z najszybszą w stolicy stacją do ładowania aut elektrycznych
2021-03-01 | 10:00

Royal Wilanów z najszybszą w stolicy stacją do ładowania aut elektrycznych

W budynku Royal Wilanów przy ulicy Klimczaka 1 w Warszawie do użytku została oddana pierwsza w Warszawie stacja super szybkiego ładowania samochodów elektrycznych o mocy
Motoryzacja Co zamiast fotelika samochodowego?
2021-02-23 | 10:00

Co zamiast fotelika samochodowego?

Dla każdego rodzica zdrowie i życie dziecka jest najważniejsze. Co jednak zrobić, gdy topowe foteliki samochodowe kosztują tyle, że rodziny na nie nie stać? Kupić gorsze? W czym wozić

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Energetyka

Udział węgla w polskiej energetyce spadł do rekordowo niskich poziomów. Odejście od niego wymaga jednak budowy niskoemisyjnego miksu energetycznego

Choć Unia Europejska przeznaczyła 2 mld euro na pomoc Polsce w dekarbonizacji, to jesteśmy jedynym krajem w Europie, który obecnie zużywa do ogrzewania więcej węgla niż jeszcze w 1990 roku. W wyniku pandemii koronawirusa globalne zapotrzebowanie na energię w całym 2020 roku spadło o kilka procent, jednak wraz z upływem czasu będzie ono znacznie większe. Przyszłością są niskoemisyjne źródła energii – fotowoltaika, farmy wiatrowe i energetyka jądrowa. – Potrzebna jest nie tylko szybka przemiana energetyki w stronę pozyskiwania ze źródeł nieemisyjnych, ale i magazynowanie energii – przekonuje prof. dr hab. Szymon Malinowski, dyrektor Instytutu Geofizyki na Uniwersytecie Warszawskim.

Biotechnologia

Sztuczna inteligencja pozwala szybko opracowywać nowe linie leczenia chorób. Przyszłością medycyny mogą być też biokomputery

Wykorzystanie algorytmów uczenia maszynowego umożliwia wprowadzenie badań nad DNA na nieosiągalny dotychczas poziom. Dzięki rozwiązaniom bioinformatycznym można było w mniej niż dwa dni wytypować potencjalne leki na koronawirusa, a także zwiększyć wiedzę o wirusach zasiedlających ludzkie jelita. Naukowcy testują już nawet komputery bazujące na przesyłaniu informacji z wykorzystaniem ludzkich komórek. Światowy rynek bioinformatyki do 2027 roku zwiększy swoją wartość prawie trzykrotnie.