L'Oréal automatyzuje centrum badań włosów z aplikacjami współpracującymi OnRobot
Warszawa, grudzień 2020: L'Oréal wdrożył nowe technologie do automatyzacji, modelowania i oceny sensorycznej poprzez integrację zrobotyzowanych aplikacji i rozwiązań światowego lidera w dziedzinie cobotów: OnRobot.
L'Oréal to francuska grupa przemysłowa specjalizująca się w produktach kosmetycznych, obecnie światowy lider w branży. W 2012 r. marka otworzyła największe na świecie centrum badań włosów, w Saint-Ouen we Francji. Blisko 500 naukowców opracowuje nowe szampony, zabiegi, produkty do stylizacji i farby, w zależności od rodzajów włosów i w oparciu o postępy naukowe. Pracownicy rozwijają, tworzą i uważnie monitorują potrzeby i aspiracje kosmetyczne konsumentów.
„W dziale MTI (Innovation Methods and Techniques) zbieramy dane na temat wydajności i składu produktów. To pozwala nam podnosić jakość oferty i stale wprowadzać innowacje. Naszym celem jest usprawnienie działalności produkcyjnej i dalsze rozwijanie możliwości testowania produktów” – wyjaśnia Jérémy Baronnier, kierownik ds. rozwoju projektów w L'Oréal.
RG6 do oceny fryzur i RG2-FT do testowania piany
Aby pozostać w czołówce, L'Oréal potrzebuje nowych technologii automatyzacji, modelowania i oceny w swoich laboratoriach. Celem jest rozwiązanie kwestii oszczędzania czasu (przyspieszenie cyklu rozwoju produktu i uwolnienie cennego czasu techników i inżynierów), powtarzalności zadań i gromadzenia danych.
„Pracujemy nad robotyzacją od około 10 lat, ale po raz pierwszy instalujemy coboty w naszej infrastrukturze. Naturalnym wyborem były aplikacje OnRobot, w szczególności chwytaki RG6 i RG2-FT. Potrzebujemy sprawnego i elastycznego systemu. Instalując coboty, jesteśmy w stanie sprostać nowym wyzwaniom znacznie łatwiej, szybciej i efektywniej” – mówi Jérémy Baronnier.
RG6 oferuje optymalną elastyczność w ocenie fryzur dzięki rozmiarowi chwytaka i jego zwinności w zakresie szybkiej zmiany testów poprzez proste przypinanie i odpinanie. Jeśli chodzi o ocenę piany, chwytak RG2-FT pozwala na lepszą kontrolę siły dzięki możliwościom wykrywania i solidności podczas przenoszenia przedmiotów.
Cobot może być używany do różnych zadań, a w zależności od potrzeb laboratorium i możliwości chwytaków OnRobot, L'Oréal jest w stanie ustawić precyzyjne jednostki pomiarowe, takie jak kontrola przestrzeni i siły oraz obsługa 3D. Za pomocą jednego chwytaka można zwielokrotnić liczbę wykonywanych zadań. Ponadto możliwe jest wstępne nagranie około 100 ruchów i zainstalowanie do 3 lub 4 różnych programów bez potrzeby ponownej konfiguracji.
„Dzięki Quick Changer możemy łatwo przełączać się z jednego chwytaka na inny bez marnowania czasu. Kluczowymi zaletami rozwiązań OnRobot są łatwość obsługi, elastyczność i wydajność” – mówi Jérémy Baronnier. „Możemy przyspieszyć tempo innowacji bez konieczności zmiany całej naszej infrastruktury. OnRobot pozwala nam zarówno przewidywać nasze potrzeby, jak i zbierać dokładne informacje dotyczące pracy robotów, a wszystko to po niższych kosztach”.
Przejście na nowe narzędzia cobotyczne było stopniowe i zostało bardzo dobrze przyjęte przez wszystkich pracowników. W przeciwieństwie do masowej instalacji platform zrobotyzowanych, coboty uzupełniają pracę wykonywaną przez ludzi i nie tylko odciążają pracowników od żmudnych zadań, ale także pozwalają na przypisanie im bardziej wartościowych i satysfakcjonujących obowiązków. Inwestycja w zmianę infrastruktury przyniosła ostatecznie oszczędności sięgające kilkudziesięciu tysięcy euro. Ponadto dokonano optymalizacji wydajności, zwiększając łatwość obsługi i podnosząc produktywność wszystkich operatorów dzięki precyzyjnym jednostkom pomiarowym.
„Dzisiaj możemy uruchomić 175 formuł tygodniowo (7 godzin, 5 dni). Jutro będziemy mogli uruchamiać 504 formuły tygodniowo (24 godziny, 7 dni)” – mówi Rémi Bonafos, kierownik ds. metod i technik innowacji włosów w L'Oréal.
Od czasu wdrożenia aplikacji OnRobot w laboratorium badawczym L'Oréal, kilka innych działów wykazało zainteresowanie nowymi narzędziami i chęć przyjęcia nowych perspektyw. Obecnie rozwiązania OnRobot są instalowane we wszystkich francuskich laboratoriach L'Oréal i wkrótce mogą zostać wprowadzone na rynek międzynarodowy.
Opis wdrożenia oraz film ilustrujący zastosowanie aplikacji współpracujących OnRobot w L'Oréal: https://onrobot.com/en/case-studies/loreal-automates-hair-research-centre-through-onrobot-collaborative-applications
O L’ORÉAL
Od ponad 100 lat L'Oréal specjalizuje się w branży kosmetycznej. Dysponując międzynarodowym portfolio 36 zróżnicowanych i uzupełniających się marek, Grupa wygenerowała sprzedaż na poziomie 29,87 mld euro w 2019 roku i obecnie zatrudnia 88 000 osób na całym świecie. Jako światowy lider w branży kosmetycznej, L'Oréal jest obecny we wszystkich kanałach dystrybucji: na rynku masowym, w domach towarowych, aptekach i drogeriach, salonach fryzjerskich, sprzedaży detalicznej adresowanej do podróżnych, markowych sklepach i e-commerce. L'Oréal polega na swojej wiedzy w zakresie badań i innowacji oraz 4100 naukowców, aby sprostać światowym aspiracjom kosmetycznym. L'Oréal podjął ambitne zobowiązania, aby osiągnąć cele zrównoważonego rozwoju do 2030 roku, łącząc cały swój ekosystem na rzecz bardziej inkluzywnego i zrównoważonego społeczeństwa. Więcej informacji można znaleźć pod adresem: https://mediaroom.loreal.com/
O OnRobot
Oferta OnRobot obejmuje szeroki asortyment rozwiązań do zastosowań współpracujących, m.in. chwytaki elektryczne, czujniki siły i momentu, chwytak podciśnieniowy, laureata wielu nagród – chwytak Gecko, system wizyjny 2,5D, wkrętak, szlifierki oraz zmieniarki narzędzi. Ta nowa kombinacja produktów od OnRobot umożliwia szybszą i prostszą automatyzację takich zadań jak pakowanie, kontrola jakości, przenoszenie materiałów, obsługa maszyn, montaż oraz wykańczanie powierzchni. Siedziba główna OnRobot znajduje się w duńskim Odense, a biura lokalne mieszczą się w Dallas, Soest (Niemcy), Barcelonie, Warszawie, Szanghaju, Tokio, Singapurze i Budapeszcie. Więcej informacji na stronie: https://onrobot.com/pl
Więcej informacji: Omega Communication, Zofia Bielska, zbielska@communication.pl, +48 882 502 401
Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl
5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Ochrona środowiska
Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania
Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.