Logistyka coraz bardziej zielona i coraz bliżej społeczności – podsumowanie CSR
DPD Polska, realizując ideę zrównoważonego rozwoju, działa zgodnie ze strategią CSR przyjętą przez DPDgroup pod hasłem DrivingChangeTM. Dąży do obniżenia emisji CO2, usprawnień w logistyce miejskiej, promuje przedsiębiorczość i zachowuje wrażliwość na potrzeby najbliższych społeczności.
Przyjazna logistyka miejska z troską o ludzi i środowisko
W minionym roku DPD Polska intensywnie rozwijała logistykę miejską, troszcząc się o komfort klientów, ale także i mieszkańców miast. Rozszerzyła sieć oddziałów miejskich zlokalizowanych w dzielnicach mieszkalnych i biznesowych w dużych ośrodkach - ich liczba przekroczyła 40. Oddziały te realizują doręczenia rowerowe (w tym rowerami cargo), na skuterach oraz piesze. Chcąc racjonalizować ruch kołowy, który przecież wpływa na życie mieszkańców miast, DPD Polska rozwija narzędzia i usługi, które usprawniają procesy dostaw, jednocześnie dając nadawcom i odbiorcom przesyłek więcej możliwości. Usługa Predict i jej rozszerzenie portal „Moja Paczka” pozwalają określić moment doręczenia przesyłki i ułatwiają kontakt z kurierem. Klient może również skorzystać z oddziałów miejskich lub punktów Pickup, aby nadać lub odebrać paczkę w dogodnym dla siebie terminie.
Neutralni dla środowiska
W minionym roku DPDgroup opublikowała raport CSR, w którym poinformowała, że cel ograniczenia emisji dwutlenku węgla zaplanowany na rok 2020 został już osiągnięty i w konsekwencji grupa zobowiązała się do ograniczenia przed 2025 r. emisji CO2 o dalsze 30% na każdą przesyłkę.
- W DPD Polska sukcesywnie unowocześniamy flotę i zwiększamy udział pojazdów nisko lub zeroemisyjnych. Obecnie nasze oddziały miejskie korzystają z 50 rowerów tradycyjnych, kilkunastu jednośladów elektrycznych i kilku samochodów elektrycznych. Testujemy też nowe modele aut elektrycznych, które dołączą do naszej floty w miastach – komentuje Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.
Firma optymalizuje także trasy przejazdów samochodów LNH, m.in. modernizując sieć oddziałów. Pod koniec 2018 r. do użytku oddana została sortownia w Parzniewie, obsługująca przepływy przesyłek w aglomeracji warszawskiej oraz w Polsce północnowschodniej, a model połączeń uwzględnia cele DPDgroup związane z redukcją emisji CO2.
DPD Polska unowocześnia swoje placówki poprzez wdrażanie rozwiązań usprawniających i skracających procesy oraz ograniczających uciążliwość działalności logistycznej dla środowiska. W oddziale w Słupsku zostały zainstalowane panele fotowoltaiczne, kolejne inwestycje tego typu są w toku. Wszystkie oddziały działają według modelu oszczędzającego zasoby naturalne z wykorzystaniem mechanizmów redukujących zużycie energii i wody. Prowadzą również selektywną zbiórkę odpadów. W oddziałach instalowane jest też oświetlenie LED.
Bliżej społeczności
- Myśląc o zrównoważonym wzroście, DPD Polska otwiera się na lokalne inicjatywy CSR zgłaszane przez pracowników i współpracowników firmy. Wyselekcjonowane projekty prowadzone są tam, gdzie mieszkamy i pracujemy, a wsparcie ich nawet niewielką kwotą sprawia, że marka DPD kojarzy się nie tylko z logistyką, ale także z wrażliwością na społeczne potrzeby – komentuje Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.
Dzięki zaangażowaniu pracowników i współpracowników firmy udało się odnowić dwa domy dziecka w Jastrowie niedaleko Piły, przeprowadzić szkolenie na temat zdrowia i higieny dla podopiecznych Olsztyńskiego Centrum Pomocy Dziecku z okazji Światowego Dnia Higieny. W dwóch krakowskich oddziałach DPD zorganizowana została zbiórka na zakup wanny rehabilitacyjnej dla zwierząt ze Schroniska dla Zwierząt w Krakowie, zaś w Tychach pracownicy firmy zrealizowali projekt pomocy na rzecz Szpitala Miejskiego połączony z warsztatami krawieckimi. W efekcie oddział dla małych dzieci i noworodków otrzymał kilka kompletów nowej, kolorowej pościeli. DPD Polska pomogła także w sfinansowaniu zakupu i montażu nowych mebli do kuchni w toruńskim domu dziecka oraz wsparła przygotowania pikniku połączonego z triathlonem zorganizowanym z okazji Dnia Dziecka przez Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce w Siedlcach. W 2019 firma kontynuowała w wybranych przedszkolach rozpoczętą rok wcześniej kampanię edukacyjno-informacyjną „Bezpieczni z DPD” krzewiącą wiedzę o zasadach bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
W minionym roku DPD Polska przeprowadziła spektakularną pod względem efektów akcję rejestracji potencjalnych dawców komórek macierzystych dla Fundacji DKMS – do bazy DKMS zgłosiło się aż 800 nowych potencjalnych dawców. Nawiązała także partnerstwo logistyczne ze startupem UbraniaDoOddania.pl, Federacją Polskich Banków Żywności oraz Fundacją „ABCXXI – Cała Polska czyta dzieciom”. Od kilku lat firma zapewnia transport nakrętek do recyklingu, z których dochód przekazywany jest na rzecz podopiecznych Lubelskiego Hospicjum dla Dzieci im. Małego Księcia. Pełniła też rolę partnera logistycznego akcji RogaLOVE na rzecz walki z rakiem. Po raz piąty wraz z Towarzystwem Nasz Dom zorganizowała akcję „List do świętego Mikołaja” dla domów dziecka w Dąbrowie Górniczej, Olecku i Zwierzyńcu – pracownicy firmy obdarowali dzieci i młodzież wymarzonymi upominkami. Inny program realizowany z tym samym partnerem zapewnia podopiecznym placówek opiekuńczo – wychowawczych oraz rodzin zastępczych możliwość ubiegania się o kursy, które ułatwiają spełnienie zawodowych marzeń i start w dorosłe życie.
Firma kolejny raz sponsorowała też rejs „Zobaczyć morze” Fundacji im. Tomka Opoki, projekt skierowany do osób z dysfunkcją wzroku, które podczas morskiego rejsu żaglowcami kształtują unikalne kompetencje życiowe jako pełnoprawni członkowie załogi.
Działająca przy DPD Polska fundacja wspiera kurierów i przewoźników oraz ich rodziny w trudnej sytuacji życiowej lub zdrowotnej. W ciągu pierwszych dwóch lat pomogła ponad dwudziestu osobom, dzieciom i dorosłym zmagających się m.in. z niepełnosprawnościami, przewlekłymi chorobami i żmudną rehabilitacją po wypadkach.
DPD Polska od kilku lat aktywnie wspiera też działania na rzecz promocji sportu i aktywnego stylu życia. W 2019 roku po raz trzeci była partnerem jednej z największych i najbardziej prestiżowych imprez biegowych w Polsce - 41. PZU Maratonu Warszawskiego, a także po raz kolejny pełniła rolę głównego sponsora wyścigu rowerowego na Śnieżkę - Uphill Race. Jest również jednym z partnerów Polskiego Związku Piłki Siatkowej, sponsorem tytularnym klubu ekstraklasy piłki siatkowej kobiet DPD Legionovia Legionowo, partnerem logistycznym Skry Bełchatów, wielokrotnego mistrza Polski w koszykówce męskiej, klubu Stelmet Zielona Góra oraz klubów piłkarskich, takich jak Widzew Łódź i ŁKS Łódź.
Innowacyjna przedsiębiorczość
DPD Polska, kierując się postulatem „Innowacyjna przedsiębiorczość”, kolejny raz była partnerem Fundacji Nowych Technologii, organizatora konkursu naukowego „E(x)plory”. Celem programu E(x)plory jest wspieranie utalentowanej młodzieży w realizacji innowacyjnych projektów naukowych oraz promowanie ich osiągnięć na arenie międzynarodowej. Firma od lat pełni rolę sponsora Warszawskich Dni Logistyki SGGW w Warszawie i Ogólnopolskiej Olimpiady Logistycznej organizowanej przez Wyższą Szkołę Logistyczną w Poznaniu. Przeprowadziła także konkurs dla startupów i innowatorów DPD Startup Contest oraz liczne konkursy wewnętrzne dla innowatorów.

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Hydrodynamiczne generatory kawitacyjne: przełom w oczyszczaniu rurociągów

Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii
Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Przemysł
Konkurencyjność przemysłu priorytetem dla Europy. Konieczne jest zwiększenie poziomu inwestycji firm w innowacje

Dobrze prosperująca i konkurencyjna Europa – to jedno z haseł przewodnich obecnego tzw. tria prezydencji w Radzie UE, czyli Polski, Danii i Cypru. To oznacza, że przez kolejne 1,5 roku wysiłki państw członkowskich i instytucji unijnych będą się koncentrować oprócz szeroko rozumianego bezpieczeństwa m.in. na wzmacnianiu konkurencyjności europejskiego przemysłu. W tym kontekście na znaczeniu zyskują inwestycje firm w cyfryzację i automatyzację.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.