Komunikaty PR

Logistyka coraz bardziej zielona i coraz bliżej społeczności – podsumowanie CSR

2020-01-28  |  18:00
Biuro prasowe

DPD Polska, realizując ideę zrównoważonego rozwoju, działa zgodnie ze strategią CSR przyjętą przez DPDgroup pod hasłem DrivingChangeTM. Dąży do obniżenia emisji CO2, usprawnień w logistyce miejskiej, promuje przedsiębiorczość i zachowuje wrażliwość na potrzeby najbliższych społeczności.

Przyjazna logistyka miejska z troską o ludzi i środowisko

W minionym roku DPD Polska intensywnie rozwijała logistykę miejską, troszcząc się o komfort klientów, ale także i mieszkańców miast. Rozszerzyła sieć oddziałów miejskich zlokalizowanych w dzielnicach mieszkalnych i biznesowych w dużych ośrodkach - ich liczba przekroczyła 40. Oddziały te realizują doręczenia rowerowe (w tym rowerami cargo), na skuterach oraz piesze. Chcąc racjonalizować ruch kołowy, który przecież wpływa na życie mieszkańców miast, DPD Polska rozwija narzędzia i usługi, które usprawniają procesy dostaw, jednocześnie dając nadawcom i odbiorcom przesyłek więcej możliwości. Usługa Predict i jej rozszerzenie portal „Moja Paczka” pozwalają określić moment doręczenia przesyłki i ułatwiają kontakt z kurierem. Klient może również skorzystać z oddziałów miejskich lub punktów Pickup, aby nadać lub odebrać paczkę w dogodnym dla siebie terminie.

Neutralni dla środowiska

W minionym roku DPDgroup opublikowała raport CSR, w którym poinformowała, że cel ograniczenia emisji dwutlenku węgla zaplanowany na rok 2020 został już osiągnięty i w konsekwencji grupa zobowiązała się do ograniczenia przed 2025 r. emisji CO2 o dalsze 30% na każdą przesyłkę.

- W DPD Polska sukcesywnie unowocześniamy flotę i zwiększamy udział pojazdów nisko lub zeroemisyjnych. Obecnie nasze oddziały miejskie korzystają z 50 rowerów tradycyjnych, kilkunastu jednośladów elektrycznych i kilku samochodów elektrycznych. Testujemy też nowe modele aut elektrycznych, które dołączą do naszej floty w miastach – komentuje Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.

Firma optymalizuje także trasy przejazdów samochodów LNH, m.in. modernizując sieć oddziałów. Pod koniec 2018 r. do użytku oddana została sortownia w Parzniewie, obsługująca przepływy przesyłek w aglomeracji warszawskiej oraz w Polsce północnowschodniej, a model połączeń uwzględnia cele DPDgroup związane z redukcją emisji CO2.

DPD Polska unowocześnia swoje placówki poprzez wdrażanie rozwiązań usprawniających i skracających procesy oraz ograniczających uciążliwość działalności logistycznej dla środowiska. W oddziale w Słupsku zostały zainstalowane panele fotowoltaiczne, kolejne inwestycje tego typu są w toku. Wszystkie oddziały działają według modelu oszczędzającego zasoby naturalne z wykorzystaniem mechanizmów redukujących zużycie energii i wody. Prowadzą również selektywną zbiórkę odpadów. W oddziałach instalowane jest też oświetlenie LED.

Bliżej społeczności

 - Myśląc o zrównoważonym wzroście, DPD Polska otwiera się na lokalne inicjatywy CSR zgłaszane przez pracowników i współpracowników firmy. Wyselekcjonowane projekty prowadzone są tam, gdzie mieszkamy i pracujemy, a wsparcie ich nawet niewielką kwotą sprawia, że marka DPD kojarzy się nie tylko z logistyką, ale także z wrażliwością na społeczne potrzeby – komentuje Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.

Dzięki zaangażowaniu pracowników i współpracowników firmy udało się odnowić dwa domy dziecka w Jastrowie niedaleko Piły, przeprowadzić szkolenie na temat zdrowia i higieny dla podopiecznych Olsztyńskiego Centrum Pomocy Dziecku z okazji Światowego Dnia Higieny. W dwóch krakowskich oddziałach DPD zorganizowana została zbiórka na zakup wanny rehabilitacyjnej dla zwierząt ze Schroniska dla Zwierząt w Krakowie, zaś w Tychach pracownicy firmy zrealizowali projekt pomocy na rzecz Szpitala Miejskiego połączony z warsztatami krawieckimi. W efekcie oddział dla małych dzieci i noworodków otrzymał kilka kompletów nowej, kolorowej pościeli. DPD Polska pomogła także w sfinansowaniu zakupu i montażu nowych mebli do kuchni w toruńskim domu dziecka oraz wsparła przygotowania pikniku połączonego z triathlonem zorganizowanym z okazji Dnia Dziecka przez Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce w Siedlcach. W 2019 firma kontynuowała w wybranych przedszkolach rozpoczętą rok wcześniej kampanię edukacyjno-informacyjną „Bezpieczni z DPD” krzewiącą wiedzę o zasadach bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

W minionym roku DPD Polska przeprowadziła spektakularną pod względem efektów akcję rejestracji potencjalnych dawców komórek macierzystych dla Fundacji DKMS – do bazy DKMS zgłosiło się aż 800 nowych potencjalnych dawców. Nawiązała także partnerstwo logistyczne ze startupem UbraniaDoOddania.pl, Federacją Polskich Banków Żywności oraz Fundacją „ABCXXI – Cała Polska czyta dzieciom”. Od kilku lat firma zapewnia transport nakrętek do recyklingu, z których dochód przekazywany jest na rzecz podopiecznych Lubelskiego Hospicjum dla Dzieci im. Małego Księcia. Pełniła też rolę partnera logistycznego akcji RogaLOVE na rzecz walki z rakiem. Po raz piąty wraz z Towarzystwem Nasz Dom zorganizowała akcję „List do świętego Mikołaja” dla domów dziecka w Dąbrowie Górniczej, Olecku i Zwierzyńcu – pracownicy firmy obdarowali  dzieci i młodzież wymarzonymi upominkami. Inny program realizowany z tym samym partnerem zapewnia podopiecznym placówek opiekuńczo – wychowawczych oraz rodzin zastępczych możliwość ubiegania się o kursy, które ułatwiają spełnienie zawodowych marzeń i start w dorosłe życie.

Firma kolejny raz sponsorowała też rejs „Zobaczyć morze” Fundacji im. Tomka Opoki, projekt skierowany do osób z dysfunkcją wzroku, które  podczas morskiego rejsu żaglowcami kształtują unikalne kompetencje życiowe jako pełnoprawni członkowie załogi.

Działająca przy DPD Polska fundacja wspiera kurierów i przewoźników oraz ich rodziny w trudnej sytuacji życiowej lub zdrowotnej. W ciągu pierwszych dwóch lat pomogła ponad dwudziestu osobom, dzieciom i dorosłym zmagających się m.in. z niepełnosprawnościami, przewlekłymi chorobami i żmudną rehabilitacją po wypadkach.

DPD Polska od kilku lat aktywnie wspiera też działania na rzecz promocji sportu i aktywnego stylu życia. W 2019 roku po raz trzeci była partnerem jednej z największych i najbardziej prestiżowych imprez biegowych w Polsce - 41. PZU Maratonu Warszawskiego, a także po raz kolejny pełniła rolę głównego sponsora wyścigu rowerowego na Śnieżkę - Uphill Race. Jest również jednym z partnerów Polskiego Związku Piłki Siatkowej, sponsorem tytularnym klubu ekstraklasy piłki siatkowej kobiet DPD Legionovia Legionowo, partnerem logistycznym Skry Bełchatów, wielokrotnego mistrza Polski w koszykówce męskiej, klubu Stelmet Zielona Góra oraz klubów piłkarskich, takich jak Widzew Łódź i ŁKS Łódź.

Innowacyjna przedsiębiorczość

DPD Polska, kierując się postulatem „Innowacyjna przedsiębiorczość”, kolejny raz była partnerem Fundacji Nowych Technologii, organizatora konkursu naukowego „E(x)plory”. Celem programu E(x)plory jest wspieranie utalentowanej młodzieży w realizacji innowacyjnych projektów naukowych oraz promowanie ich osiągnięć na arenie międzynarodowej. Firma od lat pełni rolę sponsora Warszawskich Dni Logistyki SGGW w Warszawie i Ogólnopolskiej Olimpiady Logistycznej organizowanej przez Wyższą Szkołę Logistyczną w Poznaniu. Przeprowadziła także konkurs dla startupów i innowatorów DPD Startup Contest oraz liczne konkursy wewnętrzne dla innowatorów.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ekologia Dzień Ziemi 2024 – świętowanie przez działanie. Jak dbać o planetę na co dzień? Biuro prasowe
2024-04-18 | 10:00

Dzień Ziemi 2024 – świętowanie przez działanie. Jak dbać o planetę na co dzień?

Dlaczego obchodzimy Dzień Ziemi?  Dzień Ziemi został zapoczątkowany w 1970 roku w USA dzięki inicjatywie senatora Gaylorda Nelsona. Pierwsze obchody święta miały zwrócić
Ekologia Plac Defilad wykorzysta wodę z drugiego obiegu
2024-04-08 | 09:21

Plac Defilad wykorzysta wodę z drugiego obiegu

Trwa przebudowa środkowej części placu Defilad – nowego placu Centralnego. W nowoczesnej przestrzeni znajdzie się wiele elementów zielonych, małej architektury oraz detali
Ekologia Wysoce energooszczędne lampy Lena Lighting na terenie marketu budowlanego Mrówka
2024-04-03 | 01:00

Wysoce energooszczędne lampy Lena Lighting na terenie marketu budowlanego Mrówka

Optymalne oświetlenie przestrzeni przy minimalnym poborze energii elektrycznej to zawsze wyzwanie, szczególnie w przypadku przestrzeni sklepowych, hal przemysłowych i magazynowych.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

IT i technologie

Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności

Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.

Farmacja

Sztuczna inteligencja pomaga odkrywać nowe leki. Skraca czas i obniża koszty badań klinicznych

Statystycznie tylko jedna na 10 tys. cząsteczek testowanych w laboratoriach firm farmaceutycznych pomyślnie przechodzi wszystkie fazy badań. Jednak zanim stanie się lekiem rynkowym, upływa średnio 12–13 lat. Cały ten proces jest nie tylko czasochłonny, ale i bardzo kosztowny – według EFPIA przeciętne koszty opracowania nowego leku sięgają obecnie prawie 2 mld euro. Wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwala jednak obniżyć te koszty i skrócić cały proces. – Dzięki AI preselekcja samych cząsteczek, które wchodzą do badań klinicznych, jest o wiele szybsza, co zaoszczędza nam czas. W efekcie pacjenci krócej czekają na nowe rozwiązania terapeutyczne – mówi Łukasz Hak z firmy Johnson & Johnson Innovative Medicine, która wykorzystuje AI w celu usprawnienia badań klinicznych i opracowywania nowych, przełomowych terapii m.in. w chorobach rzadkich.

Edukacja

Skutki zbyt długich sesji gier wideo mogą być bolesne. Naukowcy rekomendują, aby nie przekraczać 3 godz. dziennie [DEPESZA]

Zmęczenie oczu, ból głowy, pleców, dłoni i nadgarstka to dolegliwości najczęściej zgłaszane przez osoby regularnie grające w gry komputerowe. Na podstawie ankiety przeprowadzonej na grupie niemal tysiąca dorosłych osób amerykańscy naukowcy ustalili, że regularne sesje gier trwające co najmniej 3 godz. najbardziej przyczyniają się do powstania takich dolegliwości. Co ciekawe, u osób będących lub planujących zostać e-sportowcami natężenie dolegliwości nie rośnie gwałtownie, jak należałoby przypuszczać. Może to mieć związek z bardziej świadomym doborem sprzętu i lepszym zrozumieniem znaczenia ergonomii.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.