Krok w stronę zrównoważonego rozwoju - marka Cellbes
Bartłomiej Pałubicki
Rebell Concept
Mokotowska 43/206
00-551 Warszawa
bartlomiej|rebellconcept.pl| |bartlomiej|rebellconcept.pl
888467071
www.rebellconcept.pl
Problemy współczesnego świata takie jak ocieplenie klimatu, nadmierne zużycie surowców czy nierówne prawa pracowników doprowadziły do powstania Agendy na rzecz zrównoważonego rozwoju przez ONZ na zgromadzeniu w 2015 roku. Wyróżnionych zostało 17 celów, do których kraje członkowskie mają obowiązek dążyć i osiągnąć do roku 2030, np. problem głodu, odnawialnej energii, równość płciowa czy wzrost ekonomiczny.
Ważnym zadaniem dla każdej marki odzieżowej jest dostrzeżenie potencjału na zmiany, analiza swojego łańcucha dostaw jak i ulepszenie jakości produktu z troską o środowisko oraz ludzi. Marka Cellbes po dogłębnej analizie każdego kroku produkcji zdecydowała się szczególnie skoncentrować na dziesięciu z siedemnastu Celów ONZ. Zostały one wybrane na podstawie realnego wpływu firmy na pozytywną zmianę oraz możliwości ulepszenia swoich dotychczasowych rozwiązań. Poniżej wymienione zostały wspomniane cele marki Cellbes wraz z konkretnymi przykładami przełożenia wewnątrz firmy:
1. Dobre zdrowie i jakość życia: zapewnić wszystkim ludziom zdrowe życie i dobrobyt.
Managerowie działów w Cellbes wkładają wiele wysiłku w zapewnienie pracownikom grup wsparcia oraz promocję zdrowia psychicznego w swoich teamach. Dodatkowo Cellbes regularnie przeprowadza testy chemiczne na terenie swoich fabryk w Azji.
2. Równość płci: osiągnąć równość płci, wzmocnić pozycję kobiet i dziewcząt.
65% pozycji leaderskich w firmie obstawiają kobiety, a zarząd składa się z 7 kobiet i 2 mężczyzn.
3. Czysta woda i warunki sanitarne: zapewnić wszystkim dostęp do wody i warunków sanitarnych.
Marka poprzez kontrole używanej chemii w miejscach produkcji odzieży kontroluje poziom bezpieczeństwa oraz nie pozwala na skażenie środowiska naturalnego. Cellbes zachęca również do zmniejszenia częstotliwości prania ubrań przez swoich klientów.
4. Czysta i dostępna energia: zapewnić wszystkim dostęp do stabilnej i nowoczesnej energii po przystępnej cenie.
Ciągle monitorowany jest poziom zużywanej energii poprzez system mapowania użycia, konsekwentnie zmniejsza się ilość wyprodukowanej energii. Ponadto 100% energii w głównej siedzibie marki Cellbes pochodzi ze źródeł odnawialnych.
5. Wzrost gospodarczy i godna praca: wzrost gospodarczy, produktywne zatrudnienie, godna praca dla wszystkich.
Monitorowanie wynagrodzenia pracowników w każdym obszarze łańcucha dostaw zapewnia godne warunki pracy. Cellbes współpracuje również z audytem Amfori BSCI – organizacji w oparciu o założenie, że międzynarodowa wymiana handlowa przyczynia się do budowania dobrobytu i sprzyja rozwojowi społeczno – gospodarczemu.
6. Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja: zapewnić wzorce zrównoważonej konsumpcji i produkcji
Siedziba Cellbes jest wyposażona w system recyklingu, firma również uiszcza opłatę za recykling pudełek wysyłkowych. Wypuszczany jest też cotygodniowy newsletter wewnętrzny o tematyce ekologii, kierowany do pracowników biura Cellbes.
7. Działania w dziedzinie klimatu: pilne działania zwalczające zmiany klimatyczne i ich skutki
Monitorowanie przez firmę i redukcja emisji zanieczyszczeń do środowiska oraz zmniejszenie transportu drogą powietrzną przyczynia się do polepszenia jakości powietrza. Cellbes regularnie zwiększa kolekcję linii ekologicznej oraz jest członkiem STICA (Swedish Textile Initiative for Climate Action).
8. Życia na lądzie: ochrona zrównoważonych ekosystemów lądowych i różnorodności biologicznej
Marka umocniła i rozwinęła politykę praw zwierząt. Nie korzysta ani nie popiera użycia futra.
9. Pokój, sprawiedliwość i silne instytucje: pokojowe i inkluzywne społeczeństwa, silne i odpowiedzialne instytucje.
Efektywne wsparcie pracowników wewnątrz firmy umożliwia poczucie przynależności oraz zapewnia wzajemne wsparcie. Wspomniane wcześniej Amfori BSCI odpowiedzialne jest za monitoring praw wewnątrz fabryk.
10. Partnerstwa na rzecz celów: ożywić globalne partnerstwo na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Przykłady organizacji partnerskich, z którymi firma Cellbes jest związana: Amfori BSCI, STICA, The Chemicals Group, TEKO, CSR Västsverige oraz The Textile Importers.
Głównym celem marki w roku 2019 było udoskonalenie selekcji produktów przez wprowadzenie większej ilości odzieży, akcesoriów i wyposażenia wnętrz stworzonej z myślą zrównoważonego rozwoju. Obecnie marka Cellbes w swojej kolekcji może pochwalić się licznymi materiałami, które mają wpływ na polepszenie się obecnego stanu środowiska klimatycznego. Są to między innymi bawełna ekologiczna, len, Lyocell czy poliester z recyklingu. Ponadto, materiały i produkty Cellbes posiadają liczne certyfikaty of firm zewnętrznych, które potwierdzają określoną jakość, pochodzenie czy skład materiału. Są to certyfikaty GOTS (global organic textile standard), Svanen, Oeko- Tex Standard 100.
Wiadomym jest, że za 80% potencjalnych zanieczyszczeń w procesie tworzenia marki odpowiedzialny jest sposób produkcji. Cellbes wykorzystuje potencjał na zmiany, nie ukrywa, że duża część produkcji marki odbywa się w Azji. Transparentność to ważna cecha w dzisiejszych czasach, w najnowszym raporcie można znaleźć informacje o fabrykach współpracujących, przeprowadzanych audytach, umowach zakazujących pracy osobom nieletnim jak i kontrolę jakości pracy oraz warunki pracowników.
W nowych kolekcjach marki Cellbes dostępne są już sukienki z butelek z recyklingu, jakościowe, lniane komplety, legginsy z organicznej bawełny oraz tuniki utworzone z materiału Lyocell. Marka dąży do ciągłego urozmaicania oraz polepszania swojej kolekcji z troski o środowisko, ludzi i przede wszystkim potrzeby swoich Klientów. Ekologiczne inspiracje oraz ubrania dostępne są na stronie cellbes.pl pod zakładką „lepsze dla środowiska”.
Cellbes to szwedzka marka odzieżowa dbająca o poczucie własnej wartości Kobiet od 1954 roku. W sposób zrównoważony, inspirujący i z poczuciem przynależności projektanci Cellbes wspierają wybory wnętrzarskie, modowe oraz sportowe już ponad 60 lat. Kluczowe słowa opisujące markę to jedność, odwaga i motywacja do działania oraz zmiany na lepsze. Od początku istnienia dużym celem i wartością dla marki było odpowiadanie na potrzeby i oczekiwania Klientów, które zmieniają się w szybkim tempie.
Greenman Poland przedstawia Szklaniora i Zmieszusia
Biostymulacja kukurydzy. Nawożenie dolistne w fazie rozwoju liści
Dzień Ziemi 2024 – świętowanie przez działanie. Jak dbać o planetę na co dzień?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.