Kongres GIS 2023 - moc informacji przestrzennych
Kongres GIS 2023 – moc informacji przestrzennych
Po największej na świecie konferencji użytkowników GIS, czas na największe takie wydarzenie w Polsce. Już 25 października rozpocznie się organizowany przez Esri Polska Kongres GIS 2023. Obok przywiezionych wprost z San Diego inspiracji i newsów ze świata GIS, będzie tam można zapoznać się z tym, jak technologię geolokalizacji w swej działalności wykorzystują m.in. Allegro, Orange, Tatrzański Park Narodowy i Gaz-System, miasta jak Warszawa, Łódź czy Kraków, uczelnie, administracja centralna i samorządowa oraz wiele innych podmiotów. Podzielą się one swoją wiedzą i doświadczeniem z zakresu wykorzystania informacji przestrzennych w biznesie. Wydarzenie wskaże kierunki rozwoju i pokaże, jak budować przewagę konkurencyjną w oparciu o przestrzenne analizy danych.
– Choć nasza globalna wioska staje się coraz mniejsza, to zwiększa się poziom skomplikowania zależności pomiędzy jej częściami – zauważa Bogdan Zawiśliński, Dyrektor Sprzedaży w Esri Polska. – By rozumieć rzeczywistość organizacje potrzebują źródła informacji, przewodnika. Mapy, która pozwoli zorientować się w sytuacji i podjąć najlepsze w danej chwili decyzje, w dodatku szybko. Dlatego po raz kolejny organizujemy Kongres GIS, by w społeczności użytkowników technologii geolokalizacji wymieniać się doświadczeniami, najlepszymi praktykami, pomysłami, dzielić się przykładami zrealizowanych projektów i inspirować do rozwoju. Dokładnie tak samo, jak kilka miesięcy temu miało to miejsce w kalifornijskim San Diego podczas światowego Esri User Conference 2023, gdzie pojawiła się silna reprezentacja polskich organizacji, które już dziś z sukcesami wykorzystują technologię geoprzestrzenną.
Goście kongresu będą mogli poznać najnowsze trendy, rozwiązania i narzędzia GIS. Spotkanie będzie też wyśmienitą okazją do rozmowy o dobrych praktykach związanych z wdrożeniem i unowocześnieniem systemu GIS w przedsiębiorstwie, urzędzie czy firmie prywatnej. Z pewnością nie zabraknie też dyskusji o tym, jak wykorzystać potencjał informacji przestrzennej i dzięki temu usprawniać procesy decyzyjne.
– Choć od słynnego Yellowstone jesteśmy mniejsi czterdziestokrotnie, to dorównujemy mu w liczbie gości. Odwiedza nas ponad 4 mln osób w ciągu roku. Pogodzenie ruchu turystycznego o takim natężeniu z ochroną przyrody stanowi nie lada wyzwanie. Na szczęście wspierają nas narzędzia bazujące na GIS – mówi Katarzyna Dąbrowska-Stanik, Starszy Specjalista w Zespole ds. Danych Przestrzennych Tatrzańskiego Parku Narodowego. – O tym, jak zbieramy dane GIS, do czego wykorzystujemy aplikacje mobilne, a do czego drona, jak przetwarzamy i wizualizujemy pozyskane dane opowiemy podczas naszej prezentacji „Przykłady wykorzystania systemu ArcGIS Enterprise w Tatrzańskim Parku Narodowym”.
Tegoroczna edycja kongresu organizowana jest pod hasłem „Zmień perspektywę!”. Jest to odzwierciedleniem faktu, że rozwiązania bazujące na GIS pozwalają wykorzystującym je organizacjom w zupełnie nowy sposób spojrzeć na swoją działalność i otoczenie, a w efekcie dostrzec to, czego często nie widzą inni. O tej nowej perspektywie podczas dwudniowego spotkania opowiadać będą przedstawiciele administracji centralnej i samorządowej, biznesu, operatorzy logistyczni, zarządzający infrastrukturą krytyczną i naukowcy.
Wszystko to podczas dwudniowego spotkania (25-26 października) w wyjątkowych wnętrzach pochodzącej z XIX wieku Cukrowni Żnin. Miejsce to będzie stanowiło dodatkowy pretekst do zmiany perspektywy patrzenia na codzienne wyzwania przez uczestników kongresu. Pozwoli dotknąć historii i podjąć refleksję nad rewolucjami technologicznymi, które odciskają wyraźny ślad na naszej rzeczywistości. Dziś uczestniczymy w czwartej z nich, a technologia geoprzestrzenna jest jednym z jej najistotniejszych komponentów.
Więcej informacji o wydarzeniu, m.in. jego szczegółową agendę, a także formularz zgłoszeniowy znaleźć można na stronie internetowej Kongres GIS 2023. Zapraszamy do udziału!

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Farmacja
Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu

W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.