Komunikaty PR

Prawdziwy koszt phishingu

2022-11-17  |  12:00
Biuro prasowe

W ostatnich latach ignorowanie rosnącej liczby cyberataków staje się coraz trudniejsze. Nowe środowiska pracy jeszcze bardziej zwiększyły ryzyko, jakie ponoszą małe i średnie firmy ze wszystkich branż i rynków – powiedział Kevin Drinkall, dyrektor ds. strategii GTM na region EMEA, Zyxel Networks.                                   

Im więcej zagrożeń, tym więcej zagrożonych. Relacje w mediach ukazują tylko wierzchołek góry lodowej, odpowiadając na najbardziej podstawowe pytania: kto, co, gdzie, jak. Jednak prawdziwy koszt cyberataków jest mocno odczuwany przez firmy, które poniewczasie zastanawiają się, jakie powinny były wprowadzić środki zaradcze, aby ograniczyć prawdopodobieństwo włamania.

Włamania do sieci domowych

Krajobraz zagrożeń szybko zmienia się i rozszerza, ponieważ coraz więcej osób pracuje zdalnie. W szczególności liczba ataków phishingowych rośnie wykładniczo. Według opublikowanego przez Microsoft raportu New Future of Work, 80 proc. specjalistów ds. bezpieczeństwa dostrzega rosnące zagrożenie od czasu przejścia na pracę zdalną. 62 proc. spośród nich zauważa, że ataki phishingowe nasiliły się bardziej, niż inne rodzaje zagrożeń.

Celem ataków phishingowych jest kradzież informacji, takich jak numery kart kredytowych i poświadczenia logowania. Dochodzi do nich, kiedy cyberprzestępca podstępem skłoni użytkownika do otwarcia maila, wiadomości na czacie albo SMS-a, podszywając się pod godnego zaufania nadawcę. Kradzież takich danych dotyka nie tylko samego użytkownika, ponieważ umożliwia hakerowi dostęp do systemów korporacyjnych z poziomu środowisk domowych.

Nagły wzrost liczb ataków phishingowych wynika z tego, że obecnie więcej pracowników używa niezabezpieczonych systemów domowych. Infiltracja sieci domowych jest łatwiejsza, ponieważ nie korzystają one z zabezpieczeń, które zwykle są dostępne w środowiskach biurowych.

Konsekwencje biznesowe

Czy chodzi o pracowników korzystających z urządzeń bez odpowiedniego oprogramowania zabezpieczającego, czy też o ujawnienie firmowych danych przesyłanych przez otwarte sieci poza biurem, zagrożenia dla małych i średnich firm są coraz większe.

Finansowy koszt takich ataków może mieć katastrofalne konsekwencje dla firm. Według raportu IBM z 2021 poświęconego kosztom włamań, ataki phishingowe są drugim najkosztowniejszym naruszeniem bezpieczeństwa i powodują średnie straty w wysokości 4,65 mln dol.

Co więcej, jeśli firma zostanie zhakowana i dojdzie do wycieku danych jej klientów, może to mieć poważny wpływ na jej reputację. Na przykład w zeszłym roku firma T-Mobile zapłaciła 350 mln dol. za ugodę w pozwie zbiorowym po tym, jak doszło w niej do poważnego naruszenia bezpieczeństwa danych.

Monitorowanie ciemnej sieci

Dane zebrane w wyniku ataki phishingowego są często sprzedawane w „ciemnej sieci” innym przestępcom. Ponadto wiele firm przekonuje się, że w następstwie ataku phishingowego są zasypywane spamem, ponieważ hackerzy często publikują podatne adresy e-mail, żeby inni przestępcy mogli wykorzystać je w przyszłości.

Choć szkolenie personelu w zakresie cyberbezpieczeństwa jest najlepszą pierwszą linią obrony przed takimi atakami, małe i średnie firmy muszą być obecnie przygotowane na sytuację, w której ich dane trafią do ciemnej sieci. Inwestycja w usługi monitorowania ciemnej sieci pozwala stwierdzić, czy dane się tam znalazły.

Ta usługa bezpieczeństwa polega na przeszukiwaniu „rynków” w ciemnej sieci pod kątem danych firmowych lub osobowych. W razie ich wykrycia usługa powiadamia administratorów IT, żeby mogli podjąć odpowiednie działania w celu ograniczenia zagrożenia.

Sposoby atakowania ludzi w sieci radykalnie się zmieniły, a małe i średnie firmy muszą zaadaptować się do tej sytuacji, żeby chronić się przed nową falą zagrożeń cyfrowych. W obliczu nieustannie rosnącego ryzyka firmy zdecydowanie powinny korzystać z usług monitorowania ciemnej sieci, aby zabezpieczyć się przed potencjalnie katastrofalnym atakiem.

Zyxel Networks

Zyxel od ponad 30 lat zapewnia użytkownikom domowym i biznesowym dostęp do Internetu, od samego początku polegając na innowacjach i usługach zorientowanych na potrzeby klientów. W 1989 roku oznaczało to modemy analogowe. Dziś to wykorzystanie sztucznej inteligencji i chmury, by zapewniać szybkie, niezawodne i bezpieczne rozwiązania sieciowe dla domu i firmy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Komputery Zyxel Networks wzmacnia cyberbezpieczeństwo w zgodzie z dyrektywą NIS2 Biuro prasowe
2024-04-10 | 13:00

Zyxel Networks wzmacnia cyberbezpieczeństwo w zgodzie z dyrektywą NIS2

W obliczu coraz częstszych i bardziej wyrafinowanych zagrożeń cybernetycznych obowiązująca od 2016 roku unijna dyrektywa NIS przestała być wystarczająca. Wejście w życie 18 października
Komputery Grupa Zyxel wyróżniona w raporcie S&P Global s Sustainability Yearbook 2024
2024-04-09 | 13:10

Grupa Zyxel wyróżniona w raporcie S&P Global's Sustainability Yearbook 2024

Zyxel Networks, lider w dostarczaniu bezpiecznych, opartych na sztucznej inteligencji rozwiązań sieciowych w chmurze, ogłosił, że Zyxel Group została wyróżniona w S&P
Komputery Zyxel Networks przedstawia szybką i niedrogą opcję Wi-Fi 7 dla małych i średnich
2024-03-25 | 13:15

Zyxel Networks przedstawia szybką i niedrogą opcję Wi-Fi 7 dla małych i średnich

Nowy NWA130BE oferuje niezrównaną prędkość i niskie opóźnienia, aby zapewnić superszybką łączność Wi-Fi w nowoczesnych miejscach pracy. Zyxel Networks, lider w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Infrastruktura

Polskie rolnictwo potrzebuje inwestycji infrastrukturalnych. Niezbędna jest budowa agroportów i rozwój połączeń kolejowych

Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał eksportu rolnego, oznacza też problem z tranzytem ukraińskiego zboża. Konieczna jest przede wszystkim budowa agroportów. – Mierzymy się z dużą nadwyżką zboża, którą trzeba wywieźć jak najszybciej, żeby zwolnić powierzchnie magazynowe do żniw na kolejny sezon, i w związku z tym potrzebne jest coraz szybsze tempo wywożenia – mówi Stefan Krajewski, wiceminister rolnictwa i rozwoju wsi. Część ekspertów zastanawia się jednak nad długofalowym uzasadnieniem takich inwestycji.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.