Kolejny rekordowy rok dla Element Logic
Norweska firma technologiczna podwaja swoje obroty drugi rok z rzędu. – Naszym celem jest zrewolucjonizowanie magazynowania na całym świecie – mówi Group CEO Element Logic, Dag-Adler Blakseth.
490 mln euro – tyle wyniósł obrót Element Logic w 2022 roku. W ten sposób obrót z 2021 roku został poprawiony o ponad 100%.
Inne kluczowe dane za rok 2022:
- Wskaźnik EBITDA wyniósł 57,5 mln euro.
- Standardowe zyski po opodatkowaniu wyniosły 27,7 mln euro.
- Zasoby pieniężne na końcu 2022 roku wynosiły 37,4 mln euro.
CEO Group, Dag-Adler Blakseth, wymienia trzy powody, dla których Element Logic może kolejny rok z rzędu świętować podwojenie obrotów.
– Po pierwsze działamy na rynku, który odnotowuje silny wzrost. Po drugie mamy dedykowane zespoły sprzedażowe realizujące strategiczne założenia. I po trzecie dostarczamy dobre rozwiązania z krótkim czasem dostawy – mówi Blakseth.
Inflacja, zaległości w łańcuchach dostaw, rekordowo wysokie ceny energii i geopolityczna niestabilność – rok 2022 był pełen drastycznych zmian. Trendy na poziomie makro wpłynęły też na branżę intralogistyki.
– Możliwość skutecznego przewidywania jest mniejsza niż kiedyś. To prowadzi do większej niepewności – również wśród klientów. Procesy podejmowania decyzji w 2022 roku były znacznie dłuższe niż w latach 2021 i 2020 – wyjaśnia Blakseth.
– Pokazaliśmy jednak, że poradziliśmy sobie bardzo dobrze w tej sytuacji – dodaje.
Jednym z bardzo ważnych posunięć Element Logic w 2022 roku było wybranie się za Atlantyk.
Od jednego do trzech kontynentów
Rok 2022 był tym rokiem, w którym Element Logic z europejskiej firmy stał się globalnym graczem. W marcu zeszłego roku wykupili amerykańską firmę SDI Industries – dostawcę automatyzacji i rozwiązań do sortowania. Wraz z przejęciem SDI, Element Logic wzbogacił się o 8 nowych lokalizacji w Stanach Zjednoczonych i Ameryce Południowej.
– Wykupienie SDI Industries było dla nas kamieniem milowym. Wkroczyliśmy na atrakcyjny amerykański rynek wspólnie z silnym partnerem, który wspiera naszą strategię wzrostu i dobrze do nas pasuje – mówi Blakseth.
Niedawno amerykańskie czasopismo „Modern Materials Handling” wymieniło Element Logic wśród 20 topowych dostawców systemów na świecie.
– W tym roku wchodzimy do regionów Azji i Pacyfiku. W Element Logic chcemy zrewolucjonizować magazynowanie na całym świecie i widzimy duże możliwości na przyszłość – Blakseth podkreśla, że globalna ekspansja Element Logic dopiero się rozpoczęła.
Ciągłe poszukiwanie inteligentnych rozwiązań
Element Logic, jako firma technologiczna, musi się stale rozwijać. W 2022 roku wzbogaciła swój zespół o nowe kompetencje i możliwości. Istotnym kamieniem milowym było wykupienie niemieckiej firmy zajmującej się oprogramowaniem, S&P Computersysteme – wiodącego dostawcy rozwiązań IT w branży intralogistyki.
– Z S&P Computersysteme w naszym zespole poszerzamy kompetencje i zwiększamy możliwości w zakresie innowacji, integracji i łączenia rozwiązań sprzętowych i oprogramowania. Jest to dla nas klucz do dalszego rozwoju i oferowania naszym klientom najlepszych rozwiązań – wyjaśnia Blakseth.
Oprócz rozwiązań typu „cube” czyli pojemników ułożonych w stosy, megatrendem w intralogistyce jest obecnie system typu AMR – czyli Autonomous Mobile Robots. Element Logic podjął w tym obszarze istotne kroki w 2022 roku, nawiązując partnerstwo z firmą Addverb Technologies zajmującą się robotyką i automatyzacją.
– Dzięki naszej współpracy z Addverb Technologies możemy oferować naszym klientom szeroką gamę rozwiązań intralogistycznych, które działają razem: AutoStore, eOperator i AMR – mówi Blakseth.
– Właśnie tego oczekują dziś klienci. Nie chcą wybierać rozwiązań od trzech czy czterech różnych dostawców – chcą otrzymać to od jednego integratora systemów. W przyszłości będzie to szczególnie ważne, a my chcemy być preferowanym przez klientów dostawcą i partnerem na całym świecie – podsumowuje.
*Wyniki Element Logic z 2021 roku są oparte norweskich zasadach rachunkowości (NGAAP), a liczby z roku 2022 odnoszą się do międzynarodowych zasad rachunkowości (IFRS).
Nest Bank laureatem Global Retail Banking Innovation Awards za N!Asystenta
Magia Świąt z LAMAX: Kreatywne prezenty dla dzieci, które rozbudzą wyobraźnię!
Superpolisa Ubezpieczenia wykorzystuje e-podpisy od SIGNIUS
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing. Narzędzia AI dają drugie życie tradycyjnym formom reklamy
Z badań GroupM wynika, że już w najbliższym czasie połowa inwestycji w media będzie oparta na decyzjach wspomaganych przez sztuczną inteligencję, a do 2028 roku będą to już dwie na trzy transakcje. Prawie 9 na 10 przedstawicieli branży wskazuje AI jako technologię, która będzie mieć w najbliższym czasie największy wpływ na marketing. Debata o potencjale tej technologii rozgrzewa branżę, a możliwości jej wykorzystania wciąż przybywa – od planowania i optymalizowania kampanii reklamowych, przez influencer marketing, po media postrzegane jako tradycyjne, które dzięki innowacjom zyskują „drugie życie”.
Farmacja
Polscy naukowcy pracują nad personalizowaną terapią raka płuca. Faza badań klinicznych coraz bliżej
Zespół naukowców z Międzynarodowego Centrum Badań nad Szczepionkami Przeciwnowotworowymi (ICCVS) na Uniwersytecie Gdańskim prowadzi zaawansowane badania nad nową terapią raka płuca, w której rolę leku będą pełnić limfocyty wyizolowane z krwi chorego. – To terapia szyta na miarę. Dla każdego z pacjentów wybieramy inny rodzaj komórek – mówi prof. dr hab. Natalia Marek-Trzonkowska. Jak wskazuje, projekt SWIFT jest już coraz bliżej rozpoczęcia fazy badań klinicznych. Jego realizację umożliwiły środki unijne w ramach działania Międzynarodowe Agendy Badawcze (MAB) z programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG) przyznane przez Fundację na rzecz Nauki Polskiej.
Rolnictwo
Dane satelitarne w użyciu urbanistów i samorządowców. Mogą im służyć do przygotowania na zmiany klimatu
Do 2031 roku rynek usług związanych z danymi satelitarnymi ma wzrosnąć ponad czterokrotnie – przewidują analitycy. Na rosnącą podaż wpływ może mieć nałożony na dużą część przedsiębiorców, w tym producentów rolnych, obowiązek raportowania wpływu środowiskowego. Dane satelitarne są jednak cennym narzędziem również w rękach urbanistów i samorządowców. Z dokładnością do milimetrów pokazują zjawiska takie jak np. osiadanie gruntów, co pozwala na wczesne podejmowanie decyzji o kluczowych modernizacjach infrastruktury.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.