Kodeks Dobrych Praktyk - z korzyścią dla klientów i deweloperów
Opracowanie zaakceptowane przez UOKIK jest przestrzegane przez coraz większą liczbę deweloperów zrzeszonych w organizacji jaką jest Polski Związek Firm Deweloperskich.
Kodeks Dobrych Praktyk zawiera prawa i obowiązki obu stron, czyli deweloperów oraz klientów skłonnych do zakupu nieruchomości. Mowa o zasadach w postępowaniu przed rozpoczęciem realizacji budowy, w trakcie prac budowlanych oraz po ich ukończeniu i oddaniu mieszkań do użytkowania. Choć na pierwszy rzut oka te zasady wydają się podstawowe, to ich konsekwentne przestrzeganie pozytywnie zmienia podejście do transakcji mieszkaniowej. Deweloper już od pierwszej wizyty klienta w biurze, zobowiązuje się przekazać pełne informacje na temat projektu, odpowiedzieć na każde pytanie nabywcy, czy przedstawić ubezpieczenie inwestycji, a także standard wykonania. – Wyznaczamy wysokie standardy i tylko takie powinny być akceptowane w naszej branży. Obustronne zaufanie to absolutny priorytet. Klient, kupując mieszkanie przeważnie poświęca swoje życiowe oszczędności, a inwestor, realizując nowe osiedle, dba nie tylko o mieszkańców, ale i swoją markę – mówi Andrzej Marszałek, prezes zarządu Oddziału Poznańskiego PZFD. Odpowiednie, partnerskie podejście do nabywcy, fachowość, otwartość na uwagi klienta, tworzą dziś wiarygodność inwestora. Nie bez przyczyny markę inwestora eksperci wskazują jako jedno z najważniejszych kryteriów przy wyborze mieszkania bądź domu. – Jako organizacja branżowa, dbamy o dobre praktyki na rynku wielkopolskim i dokładamy wszelkich starań, aby nasi członkowie, a także firmy aspirujące do bycia w PZFD, wywiązywali się z umów nie tylko starannie, ale wręcz wzorowo. W praktyce to oznacza, że największą korzyścią dla klienta jest poczucie dobrze dokonanego wyboru. Zadowolony mieszkaniec z pewnością poleci dewelopera innym – wskazuje Marcin Roś, wiceprezes zarządu Oddziału Poznańskiego PZFD. Za wzmocnienie relacji z przyszłym mieszkańcem odpowiada także tzw. usługa posprzedażowa. – Wybierając firmę z PZFD, klient może liczyć na wsparcie również po odbiorze lokalu. Pomoc w załatwieniu różnych formalności, doradztwo aranżacyjne architekta, czy nawet sprawne usunięcie usterek w ramach rękojmi to podstawa. Liczy się profesjonalizm, uczciwość i terminowość na każdym etapie – przed rozpoczęciem inwestycji, w trakcie oraz po zakończeniu. Tego wymagamy od członków naszego oddziału, dając przykład wszystkim deweloperom z Wielkopolski. Nad tym pracują również pozostałe oddziały – zastrzega Joanna Janowicz, wiceprezes Oddziału Poznańskiego. Kodeks Dobrych Praktyk został wprowadzony do branży deweloperskiej w 2003 roku. Aktualnie jest respektowany przez ponad 200 deweloperów w Polsce i 21 w regionie wielkopolskim.

Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Energia słoneczna a zimowa pora. Czy fotowoltaika jest opłacalna przez cały rok?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia
Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.
Konsument
Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.
Farmacja
Nowe technologie mogą wspierać samoleczenie. Szczególnie pomocne są dane zbierane przez aplikacje i urządzenia mobilne

Analitycy rynkowi przewidują, że do 2035 roku rynek medycznych urządzeń noszonych na ciele zwiększy swoją wartość dwuipółkrotnie. Dane zbierane przez takie sensory zasilają algorytmy sztucznej inteligencji, co daje pacjentom wsparcie w procesie samoleczenia i pozwala im unikać błędów zwłaszcza przy przyjmowaniu leków bez recepty. Nowe technologie pomagają pacjentom również poprzez możliwość udostępniania im spersonalizowanych porad czy standardowych usług e-zdrowia, takich jak Internetowe Konto Pacjenta czy elektroniczna recepta.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.