Kaufland oferuje świeże ryby z certyfikatem MSC w kolejnych sklepach
Rozwój asortymentu o produkty zrównoważone oraz troska o dobrostan zwierząt to kluczowe elementy strategii odpowiedzialnego biznesu sieci Kaufland. Z tego powodu firma rozszerzyła liczbę marketów, w których klienci mają dostęp do świeżych ryb, jakie zostały pozyskane zgodnie z międzynarodowym Standardem Zrównoważonego Rybołówstwa MSC.
Kaufland już od wielu lat podejmuje szereg działań mających na celu ochronę ryb i ich siedlisk. Sieć nie sprzedaje gatunków zagrożonych wyginięciem oraz rozwija ofertę ryb pochodzących ze zrównoważonych połowów. Pierwsze produkty ze znakiem MSC pojawiły się w sklepach detalisty już w 2010 r. W roku ubiegłym Kaufland poszedł o krok dalej i jako pierwsza sieć handlowa w Polsce zaoferował klientom w wybranych sklepach posiadających ladę rybną świeże ryby pozyskane zgodnie z międzynarodowym Standardem Zrównoważonego Rybołówstwa. W tym roku dotychczasowe lokalizacje, w których pojawiły się świeże ryby ze znakiem MSC, tj. sklepy w Krakowie (os. Kombatantów 16a i przy ul. Wielickiej 259), Warszawie (ul. Fieldorfa 41) oraz we Wrocławiu (ul. Legnicka 62a) po raz kolejny przeszły przez proces certyfikacji. Ponadto do listy tych marketów dołączyły dwie kolejne placówki – w Szczecinie przy ul. Krygiera 7 oraz w Lublinie przy ul. Orkana 4. W przyszłości sieć planuje wprowadzić do sprzedaży świeże ryby z certyfikatem MSC w kolejnych lokalizacjach, m.in. w Starachowicach.
Zdrowe i świadome wybory Polaków
Jak wynika z badań, aż 40% klientów obawia się, że ze względu na niewłaściwe podejście do ochrony zasobów morskich, w ciągu najbliższych lat z powierzchni Ziemi znikną gatunki, po które sięgają najczęściej. Dlatego ponad dwie trzecie kupujących deklaruje wprowadzenie zmian w wyborze ryb i owoców morza, stawiając na produkty bardziej przyjazne ochronie środowiska wodnego[1].
Na przestrzeni lat zauważamy, że wybory konsumentów są coraz bardziej świadome. Rozszerzając listę sklepów oferujących świeże ryby z certyfikatem MSC, wychodzimy naprzeciw ich oczekiwaniom i umożliwiamy zakup produktów, które nie tylko spełniają podstawowe potrzeby, ale także zostały pozyskane z dbałością o zasoby naturalne mórz i oceanów. Podchodząc do zakupów w ten sposób, wspólnie możemy zadbać o zachowanie bioróżnorodności środowisk wodnych – informuje Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.
Decyzja sieci Kaufland o ciągłym poszerzaniu oferty certyfikowanych ryb i owoców morza jest odpowiedzią na rosnące oczekiwania polskich konsumentów, dotyczące zakupu produktów pochodzących z odpowiedzialnych, sprawdzonych źródeł. To także krok w stronę realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ, które stawiają przed nami ambitne zadania ograniczenia ubóstwa, ochrony środowiska i zapewnienia ogólnego dobrobytu dla wszystkich ludzi na świecie. Dzięki takim działaniom wspólnie możemy zapewnić, że zasoby mórz i oceanów pozostaną w dobrej kondycji także dla naszych dzieci, wnuków i przyszłych pokoleń – komentuje Anna Dębicka, Dyrektorka Programu MSC w Polsce i Europie Centralnej.
Obecnie certyfikat MSC można znaleźć na ponad 20 tysiącach produktów dostępnych na półkach sklepowych w ponad 100 krajach. Rozszerzając ofertę o certyfikowane artykuły, Kaufland zachęca klientów do świadomych wyborów zakupowych oraz zaangażowania na rzecz ochrony mórz i oceanów.
[1] Wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie MSC przez niezależną agencję badawczą GlobeScan od stycznia do marca 2020. W badaniu wzięło udział 26 535 respondentów (w tym 20 876 konsumentów ryb i owoców morza) z 23 krajów. W Polsce przebadanych zostało 714 respondentów (w tym 632 konsumentów ryb i owoców morza).
Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne
Pompa ciepła i biomasa, czyli zgrany duet
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Przemysł
Historyczna polska akwizycja w USA sfinalizowana. Chemiczny koncern należący do Kulczyk Investments zyskuje mocną pozycję w Ameryce Północnej
Chemiczna grupa Qemetica, należąca do portfela Kulczyk Investments, sfinalizowała transakcję nabycia od koncernu PPG biznesu krzemionki strącanej za 1,2 mld zł, czyli ok. 310 mln dol. Tym samym przejmuje fabryki w Holandii i USA, stając się trzecim graczem w Europie i drugim w Ameryce Północnej na rynku tego surowca, kluczowego m.in. dla globalnej branży motoryzacyjnej.
Infrastruktura
PGE: Na dniach zapadnie decyzja inwestycyjna dla Baltica 2. Ta morska farma wiatrowa ma zacząć działać od 2027 roku
Wyniki finansowe i operacyjne PGE Polskiej Grupy Energetycznej za III kwartał 2024 roku są stabilne i zgodne z wcześniejszymi szacunkami, co pozwala utrzymać kurs na wielkoskalowe inwestycje transformujące polską energetykę – podała spółka. Jednym z flagowych projektów jest budowa Morskiej Farmy Wiatrowej Baltica o łącznej mocy ok. 2,5 GW. W najbliższych dniach zapadnie decyzja inwestycyjna w sprawie jej pierwszego etapu, projektu Baltica 2.
Polityka
P. Serafin: Potrzebujemy bardziej elastycznego unijnego budżetu. UE musi ponownie stać się synonimem innowacyjności i konkurencyjności
Nowy komisarz UE ds. budżetu, zwalczania nadużyć finansowych i administracji publicznej Piotr Serafin wskazuje, że budżet na kolejną perspektywę finansową UE powinien być bardziej elastyczny, by można było reagować w razie wystąpienia nieprzewidywalnych zdarzeń. W najbliższych miesiącach będą trwały konsultacje z państwami członkowskimi i Parlamentem Europejskim na temat priorytetowych obszarów na przyszłą siedmiolatkę.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.