Kaufland oferuje świeże ryby z certyfikatem MSC w kolejnych sklepach
Rozwój asortymentu o produkty zrównoważone oraz troska o dobrostan zwierząt to kluczowe elementy strategii odpowiedzialnego biznesu sieci Kaufland. Z tego powodu firma rozszerzyła liczbę marketów, w których klienci mają dostęp do świeżych ryb, jakie zostały pozyskane zgodnie z międzynarodowym Standardem Zrównoważonego Rybołówstwa MSC.
Kaufland już od wielu lat podejmuje szereg działań mających na celu ochronę ryb i ich siedlisk. Sieć nie sprzedaje gatunków zagrożonych wyginięciem oraz rozwija ofertę ryb pochodzących ze zrównoważonych połowów. Pierwsze produkty ze znakiem MSC pojawiły się w sklepach detalisty już w 2010 r. W roku ubiegłym Kaufland poszedł o krok dalej i jako pierwsza sieć handlowa w Polsce zaoferował klientom w wybranych sklepach posiadających ladę rybną świeże ryby pozyskane zgodnie z międzynarodowym Standardem Zrównoważonego Rybołówstwa. W tym roku dotychczasowe lokalizacje, w których pojawiły się świeże ryby ze znakiem MSC, tj. sklepy w Krakowie (os. Kombatantów 16a i przy ul. Wielickiej 259), Warszawie (ul. Fieldorfa 41) oraz we Wrocławiu (ul. Legnicka 62a) po raz kolejny przeszły przez proces certyfikacji. Ponadto do listy tych marketów dołączyły dwie kolejne placówki – w Szczecinie przy ul. Krygiera 7 oraz w Lublinie przy ul. Orkana 4. W przyszłości sieć planuje wprowadzić do sprzedaży świeże ryby z certyfikatem MSC w kolejnych lokalizacjach, m.in. w Starachowicach.
Zdrowe i świadome wybory Polaków
Jak wynika z badań, aż 40% klientów obawia się, że ze względu na niewłaściwe podejście do ochrony zasobów morskich, w ciągu najbliższych lat z powierzchni Ziemi znikną gatunki, po które sięgają najczęściej. Dlatego ponad dwie trzecie kupujących deklaruje wprowadzenie zmian w wyborze ryb i owoców morza, stawiając na produkty bardziej przyjazne ochronie środowiska wodnego[1].
Na przestrzeni lat zauważamy, że wybory konsumentów są coraz bardziej świadome. Rozszerzając listę sklepów oferujących świeże ryby z certyfikatem MSC, wychodzimy naprzeciw ich oczekiwaniom i umożliwiamy zakup produktów, które nie tylko spełniają podstawowe potrzeby, ale także zostały pozyskane z dbałością o zasoby naturalne mórz i oceanów. Podchodząc do zakupów w ten sposób, wspólnie możemy zadbać o zachowanie bioróżnorodności środowisk wodnych – informuje Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.
Decyzja sieci Kaufland o ciągłym poszerzaniu oferty certyfikowanych ryb i owoców morza jest odpowiedzią na rosnące oczekiwania polskich konsumentów, dotyczące zakupu produktów pochodzących z odpowiedzialnych, sprawdzonych źródeł. To także krok w stronę realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ, które stawiają przed nami ambitne zadania ograniczenia ubóstwa, ochrony środowiska i zapewnienia ogólnego dobrobytu dla wszystkich ludzi na świecie. Dzięki takim działaniom wspólnie możemy zapewnić, że zasoby mórz i oceanów pozostaną w dobrej kondycji także dla naszych dzieci, wnuków i przyszłych pokoleń – komentuje Anna Dębicka, Dyrektorka Programu MSC w Polsce i Europie Centralnej.
Obecnie certyfikat MSC można znaleźć na ponad 20 tysiącach produktów dostępnych na półkach sklepowych w ponad 100 krajach. Rozszerzając ofertę o certyfikowane artykuły, Kaufland zachęca klientów do świadomych wyborów zakupowych oraz zaangażowania na rzecz ochrony mórz i oceanów.
[1] Wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie MSC przez niezależną agencję badawczą GlobeScan od stycznia do marca 2020. W badaniu wzięło udział 26 535 respondentów (w tym 20 876 konsumentów ryb i owoców morza) z 23 krajów. W Polsce przebadanych zostało 714 respondentów (w tym 632 konsumentów ryb i owoców morza).

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Hydrodynamiczne generatory kawitacyjne: przełom w oczyszczaniu rurociągów

Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku
Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Medycyna
Diagnostyka zaburzeń snu może być łatwiejsza. Inteligentna piżama monitoruje bruksizm i bezdech senny

Naukowcy z Uniwersytetu Cambridge opracowali inteligentną piżamę, której zadaniem jest monitorowanie w warunkach domowych wzorców oddechu podczas snu i wykrywanie jego zaburzeń takich jak bezdech senny, chrapanie czy bruksizm. Jest to możliwe dzięki znajdującym się w materiale zaawansowanym grafenowym czujnikom tensometrycznym. Urządzenie może stać się alternatywą dla często niekomfortowej dla pacjentów diagnostyki w warunkach szpitalnych lub z wykorzystaniem nieporęcznego sprzętu.
Infrastruktura
Energia słoneczna wyprzedziła węgiel jako źródło energii w UE. Tempo dalszego rozwoju zależy od inwestycji w system i sieć

Zgodnie z założeniami strategii planu REPowerEU do 2030 roku na terenie państw członkowskich ma zostać zainstalowanych niemal 600 GW mocy fotowoltaiki słonecznej. Organizacje takie jak SolarPower Europe walczą o to, aby do tego czasu fotowoltaika stała się głównym źródłem energii elektrycznej. O ile w ostatnich latach odnotowano dynamiczne tempo wzrostu produkcji energii słonecznej, o tyle w kolejnych latach na drodze do realizacji planu może stanąć nienadążająca za tempem rozwoju infrastruktura.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.