Kampania marki Motorola nagrodzona w konkursie Effie Awards 2023
8 listopada 2023 r. – Motorola otrzymała prestiżową nagrodę Effie Awards 2023 w kategorii Consumer Goods za kampanię „Nie daj się zdefiniować #odkryjswójkolor”. Marka wraz z ambasadorami skupiła się na promocji ważnych dla pokolenia Z wartości, wśród których kluczowe były otwartość oraz różnorodność. Kampania towarzyszyła premierze smartfona motorola edge 30 neo.
Projekt realizowany był jesienią 2022 roku w ramach współpracy marki Motorola oraz bezkompromisowych artystów młodego pokolenia – Margaret, Tymka, Natalii Nykiel oraz Young Multiego. Za realizacją kampanii w obszarze digital oraz social media stała agencja Tigers, dla której było to zwieńczenie kilkumiesięcznej pracy nad konceptem kreatywnym całego przedsięwzięcia. Działania PR realizowała agencja Rumour, natomiast zakupem mediów zajęła się agencja Assembly. W ramach kampanii w sieci pojawiły się filmy wideo z ambasadorami, w których pokazali oni prawdziwych siebie oraz opowiadali o tym, co jest dla nich istotne – prezentując nieznane dotąd fragmenty ich prywatnego, pozascenicznego życia.
Celem „Nie daj się zdefiniować #odkryjswójkolor” jako kampanii było przekonanie opinii publicznej do tego, że mylne postrzeganie oraz definiowanie innych bez zgłębienia się w ich historię, stanowi dziś poważne wyzwanie społeczne. Marka podjęła wyzwanie, w którym jej ambasadorzy zaangażowali się w promowanie wartości mających być odpowiedzią na takie szufladkowanie – otwartości oraz różnorodności.
- Dzięki narracji jaką udało nam się w tej kampanii zbudować, nie tylko osiągnęliśmy nasze cele sprzedażowe, ale również je przebiliśmy! Przy tym projekcie jako marka również odkryliśmy siebie na nowo, nie tylko wprowadzając na rynek nowe produkty, w nowych kolorach, lecz również docierając do nowej, młodszej grupy docelowej - mówi Anna Staszyńska, Head of Marketing w Motorola.
Brązowa statuetka w kategorii Consumer Goods to pierwsza nagroda Effie dla marki Motorola. W czerwcu bieżącego roku za tę samą kampanię Motorola otrzymała statuetkę Golden Arrow w kategorii wyzwanie marketera - product launch.
- Effie Awards to najbardziej prestiżowy konkurs efektywności marketingowej, a statuetka Effie jest marzeniem każdego marketera. Pękam z dumy, że kampania, którą stworzyliśmy wspólnie z Anną Staszyńską z Motorola Polska została doceniona przez Kapitułę konkursu. A nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa! W kolejnej odsłonie kampanii, tym razem pod nazwą "Odkryj Ocean Możliwości", której pomysłodawczynią jest Karolina Zduńczyk, jako jeden z ambasadorów marki zadebiutował niedawno Krzysztof Zalewski. I jeżeli chodzi o efektywność, to planujemy tu bicie kolejnych rekordów - dodaje Karolina Kawska, CEO Tigers.
- „Nie daj się zdefiniować #odkryjswójkolor” to bez wątpienia bardzo interesująca kampania, będąca wyzwaniem zarówno od strony realizacyjnej jak i ze względu na swój społeczny wydźwięk. Współpraca z klientem i partnerskimi agencjami przy projektach, gdzie można połączyć cele z promowaniem uniwersalnych wartości, daje nie tylko poczucie solidnie wykonanej pracy, ale również zwyczajną ludzką satysfakcję ze zrobienia czegoś dobrego – tłumaczy Błażej Siwy, Managing Partner w agencji Rumour.
- Jesteśmy dumni, że Assembly mogło być częścią większego zespołu, który był w stanie osiągnąć sukces w tak prestiżowym konkursie jak Effie Awards. To była jedna z pierwszych naszych wspólnych kampanii z Motorolą i jestem pewna, że tak mocnych projektów przed nami znacznie więcej! Cieszy nasz zarówno sama statuetka, ale także satysfakcja klienta ze współpracy z nami oraz innymi zaangażowanymi w projekt agencjami. Niewątpliwie partnerska relacja oraz praca w tak kreatywnym zespole daje motywację na więcej. Jest mi niezmiernie miło, że „Nie daj się zdefiniować #odkryjswójkolor” jako kampania przebiła się do opinii publicznej, osiągnęła nie tylko zasięgi i cele sprzedażowe, ale także swoje cele społeczne – komentuje Natalia Plawgo, CEE Media Director, Assembly Global.
Dodatkowe informacje:
- Lista nagrodzonych kampanii (Effie Awards 2023): https://awards.effie.pl/nagrodzeni-2023/
- Szczegóły nagrodzonej kampanii marki Motorola: https://konkursy.sar.org.pl/nominacje/effie/zg/11205

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

Raport PLSE: ćwierć miliarda złotych kar dla telekomów za naruszanie praw klientów

iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników
Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.
Motoryzacja
Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.
Prawo
UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.