JUST IN STOCK

Ilona Urbańczyk
Seifert Polska
Kosztowska 21
41-409 Mysłowice
i.urbanczyk|seifert-logistics.com| |i.urbanczyk|seifert-logistics.com
+48 327 317 110
www.seifert-logistics.com
W ostatnich kilku miesiącach branża logistyczna, będąca swoistym krwioobiegiem gospodarki, była zmuszona szczególnie szybko reagować na tempo i spektrum zachodzących zmian.
Nierówna walka ze skutkami wirusa wymagała od zarządów wszystkich przedsiębiorstw stałej, bieżącej analizy sytuacji rynkowej i wyciągania wniosków z dotychczasowych doświadczeń pandemicznych. Jak brzmią te najnowsze?
Otóż obecnie, przewagę rynkową zyskują te firmy, które realizują politykę SAFETY STOCK – a więc podejmują działania polegające na zapobieganiu i minimalizowaniu ryzyka wystąpienia dłuższych przestojów, w formie buforowania i tworzenia w kraju zapasów surowców oraz półproduktów pochodzących głównie z Azji.
Poprzez taką dbałość o efektywność operacyjną przy wsparciu doświadczonego operatora logistycznego w efekcie zyskują skuteczniejszą formą zarządzania ryzykiem.
Doświadczony operator logistyczny, który wie, jak budować odporność i wzmacniać siatkę bezpieczeństwa logistycznego to bowiem dobry partner i katalizator rozwoju. Reaguje elastycznie na aktualne potrzeby. Stąd, na wzór przedcovidowego standardu JUST IN TIME, Seifert Polska proponuje obecnie swoim aktualnym i potencjalnym klientom dodatkowe rozwiązanie JUST IN STOCK (w ramach realizacji wspomnianej polityki SAFETY STOCK).
W samym zaś procesie wyboru operatora logistycznego warto zwrócić uwagę na wskaźniki odporności i sposób zarządzania, jakimi wykazuje się on sam, a których od dekady dostarcza doroczne badanie Top1500 Najbardziej efektywnych firm logistycznych*. W ogłoszonym w maju raporcie Seifert Polska nie tylko, jak w latach ubiegłych, została zaliczona do grona Top 500 Największych Firm Logistycznych w Polsce, ale też uplasowała się aż o 100 pozycji wyżej w porównaniu z rokiem poprzednim, co obrazuje kondycję firmy na tle konkurencji.
Z kolei, za stabilną sytuacją całej Grupy Seifert, do której należy Seifert Polska, przemawia realizowana właśnie największa inwestycja w historii przedsiębiorstwa w postaci nowej siedzimy głównej w Ulm Nord.
Szerokie portfolio, jako efekt dywersyfikacji i ponad 70-letnie doświadczenie stanową solidny fundament i atut Naszej Grupy, natomiast …to zdecydowanie „Automotive is our motive” .Jako operator logistyczny od lat równolegle rozwijaliśmy się z tą branżą. Nie inaczej jest i teraz, w kierunku elektromobilności, również w Polsce** – podkreśla Jan Brachmann, prezes Seifert Polska, firmy z siedzibą główną w Mysłowicach na Górnym Śląsku, w bezpośrednim sąsiedztwie Jaworzna.
W konsekwencji w przestrzeni AUTOMOTIVE Seifert Group niezmiennie budzi zaufanie ważnych marek, czego dowodzą właśnie co dokonane wybory operatora logistycznego.
- w Polsce, w Jaworze, Seifert Automotive Polska - spółka-córka Seifert Polska, kontynuować będzie wewnętrzną, jak i zewnętrzną obsługę logistyczną pierwszej w kraju fabryki 4.0 – silników oraz baterii do modelów hybrydowych oraz w pełni elektrycznych, niemieckiego producenta samochodów.
natomiast
- we francuskim Hambach powierzono jej odpowiedzialność za planowanie, wdrożenie i realizację całego spectrum procesu logistycznego zupełnie nowego samochodu terenowego, jak i dobrze wszystkim znanej, w całości elektrycznej dwuosobówki.
Niepodobna nam przecenić zarówno zaufania ze strony znanego koncernu samochodowego, jak i potentata z branży chemicznej, który rozpoczyna swoją przygodę w branży motoryzacyjnej. Przez lata wypracowaliśmy logistyczny know-how automotive, dzięki czemu obecnie możemy zabezpieczyć logistycznie produkcję zupełnie nowego modelu samochodu i specjalizować się w logistyce elektryfikacji pojazdów – podsumowuje Jan Brachmann.
*prowadzonym ciągle od 2004 roku przez agencję badań rynkowych Data Group Consulting
**wg raportu rEVolucja za kulisami - motoryzacja odpowiada za około 8 proc. PKB Polski

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

DPD Polska kończy rok z 9 tysiącami automatów paczkowych SwipBox Infinity
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie
Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Media i PR
Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.