Jesienne spotkanie z markami ZTE i nubia
Dynamika wzrostu 5G
W ostatnich latach ZTE odnotowało szybki wzrost popularności urządzeń 5G. W 2022 roku dominowały jeszcze rozwiązania LTE (około 80%), jednak w 2023 roku urządzenia 5G osiągnęły około 40% rynku, a w 2024 roku przewiduje się wyrównanie udziału LTE i 5G.
– ZTE jest globalnym liderem na rynku FWA i MBB, wyprzedzając swoją konkurencję w okresie ostatnich 3 lat. Jeżeli chodzi o rynek polski, po latach dominacji stacjonarnych routerów LTE/5G (CPE)w sprzedaży ogółem, zauważamy sukcesywny wzrost udziału kategorii routerów zewnętrznych ODU-IDU. Wynika to, przede wszystkim z charakterystyki technologii 5G. Coraz większa dostępność sieci 5G przekłada się na zwiększenie zainteresowania konsumentów urządzeniami z nią współpracującymi. Dla ZTE ta kategoria w roku przyszłym powinna stanowić zdecydowanie większość sprzedaży. Naszym kolejnym celem strategicznym jest budowanie kategorii smartfonów, co zostało rozpoczęte ponad rok temu i jest obecnie kontunuowanie, stawiając na pierwszym miejscu serię produktów marki nubia – powiedział Jacek Koba, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu ZTE.
Innowacyjna marka nubia
Oprócz routerów firma ZTE wprowadziła też do sprzedaży smartfony nubia. Marka ta koncentruje się na dostarczaniu innowacyjnych urządzeń mobilnych, dedykowanych pod konkretne grupy odbiorców. Nubia zdobyła uznanie, dzięki wysokiej jakości ekranom, wydajnym podzespołom oraz unikalnym rozwiązaniom, takim jak zaawansowane funkcje fotograficzne, często skierowane do entuzjastów mobilnej fotografii Wśród flagowych modeli marki znajduje się też seria RedMagic, znana z telefonów gamingowych, które charakteryzują się dużą mocą obliczeniową, systemami chłodzenia oraz wysoką częstotliwością odświeżania ekranu, co czyni je jednymi z najlepszych smartfonów do gier na rynku.
Nubia wyróżnia się również nowoczesnym designem oraz stosowaniem najnowszych technologii, takich jak 5G czy szybkie ładowanie, przy jednoczesnym zachowaniu konkurencyjnych cen. Marka ta stale rozszerza swoją obecność na globalnych rynkach, zdobywając klientów, którzy szukają urządzeń bardzo dobrej jakości za przystępną cenę.
Smartfony nubia są dostępne, m.in. w sklepach Media Expert, x-Kom oraz w ofercie operatorskiej Plusa, a także na ZTEshop.pl
Krótka historia ZTE
Firma ZTE została założona w 1985 roku i jest pierwszym chińskim producentem telekomunikacyjnym, który na przestrzeni dekad zdobył renomę w dziedzinie zaawansowanych technologii sieciowych i telekomunikacyjnych. Od 2005 roku firma działa również w Polsce, budując swoją pozycję na rynku europejskim. Kluczowe kompetencje ZTE koncentrują się w kategorii routerów, na które składają się zarówno zasoby własnych działów badawczo-rozwojowych (R&D), jak i intensywne inwestycje w technologie. Firma od lat należy do światowej czołówki patentowej, zajmując miejsce w pierwszej trójce pod względem liczby zgłoszeń patentowych.
ZTE posiada własne fabryki i rozwija rozwiązania nowej generacji, w tym autorski chipset 5G, którego wdrożenie planowane jest na 2025 rok. Większość modeli routerów firmy dostępnych na polskim rynku przechodzi rygorystyczne testy w laboratoriach operatorów sieci komórkowych, co zapewnia wysoką jakość i stabilność oferowanych urządzeń. W zakresie smartfonów, ZTE konsekwentnie realizuje strategię organicznego wzrostu, kładąc nacisk na rozwój marki nubia.
Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl
5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Duża inwestycja w browarze w Elblągu. Nowa linia produkuje piwo z prędkością 60 tys. puszek na godzinę
W tym tygodniu Grupa Żywiec uruchomiła w Elblągu nową linię do produkcji piwa w puszce. Dwukrotnie szybsza od dotychczasowej zwiększyła zdolności produkcyjne browaru o 30 proc. Poza poprawą efektywności nowa technologia ma także wpłynąć na obniżenie śladu węglowego zakładu. Pozwoli bowiem zredukować zużycie ciepła, wody i energii elektrycznej.
Media i PR
Europosłowie PiS i Konfederacji ostrzegają przed europejską cenzurą. Blokowanie treści w sieci zagraża wolności słowa
Akt o usługach cyfrowych (DSA) – przez nałożenie obowiązków na platformy mediowe – ma co do zasady ograniczyć rozprzestrzenianie nielegalnych treści w sieci, fake newsów i mowy nienawiści. To istotne, zwłaszcza w kontekście agresywnej rosyjskiej dezinformacji w social mediach. Nowe przepisy budzą jednak wątpliwości w zakresie cenzury i ograniczania wolności słowa.
Ochrona środowiska
Sektor budowlany coraz bardziej skupia się na celach dekarbonizacji. Firmom potrzebne jest jednak wsparcie finansowe i legislacyjne
Sektor budowlany coraz mocniej koncentruje się na realizacji celów dekarbonizacji. Przed polskim budownictwem stoją liczne wyzwania związane ze zrównoważonym rozwojem, redukcją emisji CO2 oraz dostosowaniem się do unijnych regulacji wspierających te działania. Cała branża już inwestuje w zielone technologie i innowacje, ale by skutecznie realizować założenia dekarbonizacji, konieczne jest wsparcie – zarówno finansowe, jak i legislacyjne.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.