Jak zidentyfikować i naprawić błędy w drukarce laserowej monochromatycznej?
Pracując w biurze, często borykamy się z problemami z drukarką laserową. Pojawiają się niewyraźne litery czy ciemne pasy lub plamy na kartce, które psują estetykę wydruku i sprawiają, że musimy powtarzać drukowanie. Aby uniknąć marnowania papieru i nie opóźniać przygotowania ważnych dokumentów czy korespondencji, warto zadbać o prawidłową konserwację urządzenia i diagnozować problemy, kiedy tylko się pojawią. Poniżej przedstawiamy najczęstsze przyczyny błędów w druku i jak sobie z nimi poradzić.
Pusty toner
Nawet najbardziej wydajny toner do drukarki w końcu się wyczerpie, a gdy to nastąpi, zauważysz niewyraźny druk na całej powierzchni dokumentu. Warto upewnić się, czy mniejsza intensywność czerni nie jest winą ustawień drukarki. Następnie, również w ustawieniach, sprawdź poziom tonera. Jeśli jest pusty, można jedynie go wymienić. Aby upewnić się, że toner wystarczy na tak długo, jak wynika z informacji na opakowaniu wybierz wkłady oryginalne lub zamienniki sprawdzonych marek, takich jak Estio, dostępne tylko w Print24. Jeśli w opisie tonera istnieje informacja o zgodności z normami ISO, oznacza to że jego wydajność została przetestowana w warunkach laboratoryjnych.
Przepełniony pojemnik na zużyty toner
Chodzi tu o komponent będący częścią wyposażenia drukarki, lub zintegrowany z samym tonerem, który zbiera z powierzchni bębna nadmiar proszku. Łatwo poznasz, że pojemnik w Twojej drukarce się przepełnił gdy na wydruku pojawią się grube, ciemne pasy lub gdy drukarka wyświetli stosowny komunikat i automatycznie przestanie drukować. W zależności od modelu urządzenia i rodzaju tonera wymienisz pojemnik osobno, lub razem z wkładem. Pamiętaj jednak, by zachować ostrożność przy wyjmowaniu pojemnika z drukarki i przekazywaniu go do utylizacji.
Proszek z tonera jest łatwopalny, pozostawia trudne do usunięcia zabrudzenia na tkaninach, a przy kontakcie z organizmem może uszkodzić wzrok lub drogi oddechowe. Jeśli proszek z tonera dostanie się do Twoich oczu lub ust, natychmiast przemyj je dużą ilością wody i w razie potrzeby skontaktuj się z lekarzem.
Zużyty lub brudny bęben
Bęben jest ważną częścią drukarki laserowej, odpowiadającą za przenoszenie tonera na papier. W zależności od modelu bębna, może on być osobnym komponentem lub częścią tonera. Jeśli bęben się zużyje, zauważymy czarne plamy na krańcach kartki w miejscach gdzie ściera się jego wierzchnia warstwa. W przypadku uszkodzeń mechanicznych, które naruszają gładką powierzchnię bębna, druk może też stać się mniej wyraźny. Wtedy trzeba będzie go wymienić.
Wymiana nie jest konieczna, jeśli bęben jest tylko zabrudzony. Poznasz to po poziomych liniach lub plamach na powierzchni kartki, zostawianych przez nagromadzony proszek lub kurz. Pamiętaj by nie dotykać powierzchni bębna bezpośrednio dłonią ani go nie moczyć; wytrzyj go suchą, delikatną ściereczką lub ręcznikiem papierowym.
Brudzący wałek ładujący
Wałek ładujący to kolejna część, od której zależy jakość druku na drukarce laserowej. To ten wałek (PCR) przekazuje na bęben ładunek elektrostatyczny, który jest potrzebny do powstania wydruku. Jeśli jednak gąbkowa otoczka metalowego rdzenia wałka się zabrudzi, na całej powierzchni kartki pojawią się ciemne zabrudzenia. Wałek ładujący można jednak dokupić i wymienić, co rozwiąże problem.
Podsumowanie
Praca drukarki laserowej zależy nie tylko od jednego elementu, ale od tego jak poszczególne elementy oddziałują ze sobą. Możliwe więc, że na raz zajdzie więcej niż jeden problem. Jeśli np. po wymianie wkładu lub pojemnika na zużyty toner problem nie ustąpi, lub jeśli obawiasz się własnoręcznie czyścić wnętrze drukarki, by go nie uszkodzić, zwróć się do serwisu.
Źródło informacji: Print24
Materiał promocyjny

Personalizowane torby reklamowe – skuteczna forma promocji marki

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Konsument
Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy

Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.