Jak wygrać 10 000 dolarów w konkursie Huawei Next-Image Awards 2020?

Zdjęcie, które zachwyci jury globalnego konkursu i zdeklasuje konkurencję – jak je zrobić? Jaki przedmiot uchwycić w kadrze? Członkowie jury konkursu Huawei Next-Image Awards 2020, m.in. Steve McCurry i Elizaveta Porodina, przygotowali fotograficzne podpowiedzi dla uczestników, na których czeka m.in. 10 000 dolarów i flagowy smartfon Huawei P40 Pro.
Obiektyw aparatu to pryzmat, który pozwala pokazać otaczający nas świat w osobisty i niepowtarzalny sposób. Jednocześnie fotografia to nieustający proces uczenia się, który wymaga czasu, ogromnej liczby wykonanych zdjęć, ale także wiedzy technicznej. Podczas doskonalenia umiejętności fotograficznych warto czerpać z doświadczenia ekspertów, którzy dzieląc się radami i wskazówkami mogą pomóc wzbić się na wyżyny swoich fotograficznych umiejętności.
Huawei zachęca do podjęcia wyzwania i przesyłania swoich prac do konkursu, nawet jeśli uczestnik dopiero rozpoczyna swoją przygodę z fotografią mobilną. Członkowie jury Next-Image Awards 2020, podzielili się fotograficznymi radami, by pomóc uczestnikom w zrobieniu zdjęć, które mają szansę zostać wyróżnione w konkursie, a jego autorzy otrzymać nagrody Grand Prize – 10 000 dolarów i smartfon Huawei P40 Pro.
Eksperci w jury konkursu i ich rady dla uczestników
Steve McCurry – Amerykański fotograf, autor „Afgańskiej dziewczyny”
Steve McCurry jest od ponad 30 lat jednym z najbardziej uznanych głosów we współczesnej fotografii. Jest autorem licznych okładek czasopism i książek, a na swoim koncie ma niezliczone międzynarodowe wystawy swoich prac. McCurry został wyróżniony jednymi z najbardziej prestiżowych nagród w branży, w tym złotym medalem Roberta Capy, nagrodą National Press Photographers Award oraz czterema pierwszymi nagrodami w konkursie World Press Photo.
- Dla fotografa ważne jest, aby pracował w kontekście, który go pasjonuje. Jeśli nawiążesz silną więź emocjonalną z obiektem zdjęć, efekt Twojej pracy będzie lepszy – podpowiada uczestnikom konkursu Steve McCurry.
Elizaveta Porodina – artystka, fotografka i psycholożka
Elizaveta Porodina to pochodząca z Rosji artystka i fotografka mody, znana z surrealistycznych motywów. W swojej eksperymentalnej fotografii podróżuje w czasie i przestrzeni, wydobywając emocje leżące u jej podstaw. W swoich pracach często bawi się melancholijną symboliką.
- Fotografia i psychologia nie są tak daleko od siebie, jak mogłoby się początkowo wydawać. Obie dyscypliny starają się odkryć głębię przedmiotu – chcą poznać, opisać i w pełni zrozumieć wyjątkowe zachowanie bohatera. Oceniając zdjęcie, szukam prostoty ekspresji oraz świetnej kompozycji, które przeplatają się z przesłaniem obrazu – zdradza Elizaveta Porodina.
Karolina Henke – fotografka mody i sztuki
Karolina Henke to uznana na całym świecie szwedzka fotografka sztuki i mody. Jej wyjątkowe kadry tworzą świat historii opowiadającej o artystycznej perfekcji.
- Staram się opowiadać historię poprzez wizje i interpretacje, które widzę w mojej głowie. Jednak tak naprawdę narracja zależy od odbiorców zdjęć. To oni kontemplują i tworzą własną opowieść, opartą na własnych doświadczeniach oraz sposobie w jaki ja tę historię ujęłam. Przynajmniej mam nadzieję, że ich do tego inspiruję – dzieli się swoim doświadczeniem Karolina Henke.
Reuben Krabbe - fotograf przyrody i sportów ekstremalnych
Reuben Krabbe jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych fotografów w świecie sportów ekstremalnych. Jego trylogia surrealistycznych zdjęć łączących narciarstwo i przestrzeń – „Aurora”, „Zaćmienie” i „Mgławica” – przykuły uwagę i rozbudziły wyobraźnię milionów na całym świecie.
- Jesteśmy w wyjątkowym momencie w historii świata. To pierwsza pandemia od czasu wynalezienia aparatów cyfrowych i telefonów z aparatem. Myślę, że zdjęcia, które zobrazują te niezwyczajne czasy i społeczną reakcję na zaistniałą sytuację będą bardzo interesujące. Mimo, że pozostajemy osobno, dzielimy podobne doświadczenia. Warto pokusić się o uchwycenie tego masowego zjawiska. Natomiast prostszą metodą zabawy z fotografią mobilną w obecnych czasach jest fotografia z bliskiej perspektywy. Można pokazać wiele szczegółów z każdego zakątka domu. Rośliny oraz żywność skrywają w małych teksturach świat warty odkrycia – ocenia Reuben Krabbe.
Pozostali członkowie jury - Andrew Garrihy i Li Changzhu z Huawei Consumer Business Group
Także przedstawiciele Huawei CBG będą oceniać zgłoszone prace w globalnym etapie Huawei Next-Image Awards 2020. Andrew Garrihy w Huawei CBG odpowiada za globalny wizerunek i rozwój marki. Natomiast Li Changzhu, który jest inicjatorem konkursu Next-Image Awards, odpowiada za planowanie strategiczne i współpracę ekosystemową w Huawei CBG.
Atrakcyjne nagrody dla zwycięzców
Warunkiem udziału w konkursie jest wykonanie zdjęcia smartfonem Huawei i zgłoszenie go do 31 lipca na konkursowej platformie. Na tej platformie można także znaleźć regulamin konkursu. Każdy uczestnik może zgłosić do 30 zdjęć w całym konkursie.
W pierwszym etapie konkursu lokalne jury wyłoni 20 najlepszych polskich twórców – po 4 z każdej z 5 kategorii. Każdy laureat otrzyma bezprzewodowe słuchawki Huawei FreeBuds 3, a wyróżnione prace staną w szranki ze zdjęciami autorów z całego świata w etapie globalnym. Dodatkowo autor najlepszej pracy z Polski otrzyma laptop Huawei MateBook 13 2020.
Trzech zwycięzców globalnego etapu konkursu otrzyma tytuł Fotografa Roku, nagrodę Grand Prize w wysokości 10 000 dolarów, a także najnowszy, fotograficzny smartfon Huawei P40 Pro. Nagrodzonych zostanie także 15 najlepszych prac ze wszystkich kategorii, a każdy laureat otrzyma 1 000 dolarów oraz smartfon Huawei P40 Pro. Dodatkowo jury wyróżni jeszcze 55 autorów prac, którzy otrzymają smartfon Huawei P40 Pro. Konkurs zostanie rozstrzygnięty we wrześniu.

5G Broadcast: Emitel testuje nowy standard telewizji mobilnej dla Telewizji Puls

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Wyśrubowane cele polityki klimatycznej krytykowane przez sektor rolnictwa i producentów żywności. Za mało środków i za dużo obciążeń
Rolnictwo może odegrać znaczącą rolę w niwelowaniu skutków zmian klimatu, jednak potrzebuje na to więcej środków i wsparcia – oceniają eksperci i przedstawiciele producentów żywności. Stawiane dzisiaj rolnikom cele związane z polityką klimatyczną pozostają szeroko negowane w różnych krajach UE jako te, które przyczyniają się do wzrostu kosztów i spadku konkurencyjności. Komisja Europejska w ramach trwającego procesu upraszczania prawa proponuje złagodzenie części obciążeń i przejście na elastyczniejsze wdrażanie wspólnej polityki rolnej, ale nie oznacza to rezygnacji z ambitnych celów.
Konsument
Rynek gier mobilnych w Polsce może być wart prawie 0,5 mld dol. do 2030 roku. Za tym idzie rozwój smartfonów dla graczy

W 2030 roku liczba użytkowników gier mobilnych w Polsce może przekroczyć 7,1 mln, a przychody z rynku będą bliskie 470 mln dol. – wynika z danych Statista. Wraz ze wzrostem liczby graczy rozwija się także rynek urządzeń do gamingu mobilnego. Zdaniem przedstawicieli ZTE Polska, producentów smartfonów nubia, których dwa nowe modele miały właśnie swoją premierę w Polsce, ten segment krajowego rynku wciąż jest słabo zagospodarowany, a do tej pory dominowały na nim głównie urządzenia zaawansowane i drogie. Dużą rolę w udoskonalaniu sprzętu dla graczy odgrywa sztuczna inteligencja.
Infrastruktura
Branża budowlana przygotowuje się na boom w inwestycjach infrastrukturalnych. Wyzwaniem może być dostęp do kadr i materiałów

W najbliższych miesiącach mogą ruszyć duże inwestycje publiczne w drogownictwie, kolei, energetyce i obronności. To efekt aktywizacji KPO i przesunięcia części środków z komponentu klimatyczno-energetycznego do tzw. Funduszu Bezpieczeństwa i Obronności. Dla branży wyzwaniem będzie nie tylko dostęp do materiałów i ich sprawne dostawy, ale także kwestie kadrowe, które już dziś sprawiają problemy w realizacji zadań.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.