Komunikaty PR

Jak wybrać urządzenie drukująco-aplikujące? Sprawdź, czym się kierować

2021-08-25  |  01:00
Biuro prasowe

Jak wybrać urządzenie drukująco-aplikujące? Sprawdź, czym się kierować

Drukowanie i aplikacja etykiet nie muszą być kłopotliwe dla Twojej firmy ani dla Twoich pracowników. Ręczne drukowanie, odklejanie i naklejanie etykiet ma bardzo niewiele zalet. Ich nieprawidłowe lub niewłaściwe umieszczenie może utrudnić odczytanie kodów kreskowych, szczególnie na przedmiotach o nieregularnych kształtach. Oprócz tego jest czasochłonne. Urządzenia drukująco-aplikujące mogą wyeliminować te problemy. Łatwe w montażu, utrzymaniu i modernizacji, są zdolne do obsługi różnych powierzchni, co czyni je idealnym rozwiązaniem dla firm z wielu branż. Pozostaje tylko wybrać takie, które najlepiej zaspokoi nasze indywidualne potrzeby.

Wybór urządzenia drukująco-aplikującego do procesu znakowania podczas produkcji, może się wydawać trudnym zadaniem. Jedno z podstawowych pytań, na które należy sobie odpowiedzieć, brzmi: czy aplikator etykiet powinien zostać zbudowany na bazie drukarki termotransferowej czy może przy użyciu modułu drukującego, dedykowanego do kooperacji z maszynami etykietującymi? Poniżej prezentujemy wady i zalety obu rozwiązań.

Co potrafią moduły drukujące?

Moduły drukujące to urządzenia do drukowania treści na etykietach samoprzylepnych. Niektóre wersje umożliwiają jednoczesne kodowanie tagów RFID. - Moduły drukujące posiadają zunifikowane gabaryty zewnętrzne, otwory instalacyjne oraz zbliżoną wysokość montażu wałków prowadzących i głowicy drukującej. Taka standaryzacja pozwala każdemu z producentów aplikatorów przygotować uniwersalne rozwiązanie znakujące. – tłumaczy Michał Wąs, ekspert odpowiedzialny za systemy automatycznego druku i aplikacji etykiet print&apply w firmie Etisoft. Czym się kierować przy wyborze samego modułu? To zależy od właściwości zadruku, np. rozdzielczości czy maksymalnej szerokości etykiety, preferencji użytkownika lub przyjętej standaryzacji w zakładzie produkcyjnym. Moduły drukujące nie posiadają odwijaka rolki etykiet oraz zwijaka pustego podkładu. W standardzie wyposażone są w interfejs aplikatora (I/O), który umożliwia wymianę sygnałów z zewnętrzną jednostką sterującą (np. PLC).

Zalety i wady modułów drukujących

Niewątpliwym atutem modułów drukujących jest ich w pełni przemysłowe wykonanie, przystosowane do pracy w trybie 24h/7dni. Standaryzacja ułatwia wymianę na moduł drukujący innego producenta. Głowica drukująca umieszczona blisko spodu drukarki daje możliwość bezpośredniego naniesienia etykiety na produkt po jej wydrukowaniu, co jest doskonałą opcją dla szybkich aplikacji. Tym, co wyróżnia moduły drukujące, jest także duża precyzja podawania etykiet, możliwość przeniesienia panelu sterującego w inne, łatwo dostępne miejsce oraz możliwość instalowania rolek etykiet o dużych średnicach. Z kolei wersja lewa i prawa umożliwiają lepszą konfigurację i integrację z linią produkcyjną. Moduły drukujące nie są także pozbawione wad. Po pierwsze są droższe niż biurkowa drukarka TT. Wymagają także dołożenia/dobudowania odwijaka i zwijaka etykiet.

A może biurkowa drukarka termotransferowa?

Niektóre z biurkowych drukarek termotransferowych, wywodzące się z rodzin urządzeń przemysłowych lub półprzemysłowych, nadają się do zbudowania na ich bazie automatycznych urządzeń drukująco-aplikujących. – podpowiada ekspert z Etisoft. Taka drukarka musi posiadać możliwość dołożenia zwijaka pustego podkładu po etykietach. Alternatywną opcją jest zainstalowanie modułu peeler’a, pozwalającego oddzielać etykiety od podkładu po ich wyjściu spod głowicy drukującej. Konieczna jest również możliwość zainstalowania portu aplikatora I/O.

Zalety i wady biurkowych drukarek termotransferowych

Kompaktowa budowa z rolką odwijającą i zwijającą w środku obudowy to z pewnością coś, co warto docenić w przypadku drukarek termotransferowych. Do tego dochodzi atrakcyjna cena w stosunku do jakości potrzebnej w przypadku mało wymagających aplikacji i maksymalnej szerokości zadruku do 8 cali. Wadą tego typu rządzeń może być wysokość montażu głowicy drukującej, co przekłada się na dłuższy skok siłownika do aplikacji etykiety. W zależności od modelu, drukarki cechują się mniejszą – w porównaniu do modułów drukujących - wytrzymałością podzespołów na intensywną pracę 24h/7dni. Tym, co trzeba wziąć pod uwagę jest także brak możliwości lub bardzo trudny do zrealizowania montaż innego modelu drukarki w obudowie aplikatora. Ponadto na rynku dostępne są tylko lewostronne wersje urządzeń.

Podsumowując – w przypadku szybkich wydajnościowo i precyzyjnych aplikacji warto zainwestować w droższe rozwiązanie znakujące z wbudowanym modułem drukującym. W wolniejszych aplikacjach, odbywających się często w trybie ruchu produktu start/stop lub niewymagających wysokiej precyzji, z powodzeniem sprawdzi się aplikator zbudowany na bazie biurkowej drukarki termotransferowej.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca Biuro prasowe
2025-02-12 | 17:00

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

1 marca w hotelu Hilton w Warszawie odbędzie się Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu oraz finał XXXII edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu. Nagrodę specjalną BCC
Firma 4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland
2025-01-20 | 13:45

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland

Amazon Fulfillment Poland po raz czwarty z rzędu uzyskał certyfikat Top Employer, zdobywając najwyższe oceny w kluczowych obszarach HR. Wyróżnienie przyznano za kompleksową
Firma Aplikacja Escapecity wyróżniona w konkursie ODYS 2024
2024-12-31 | 16:00

Aplikacja Escapecity wyróżniona w konkursie ODYS 2024

Krakowska Izba Turystyczna przyznała wyróżnienie w konkursie ODYS 2024 twórcom aplikacji mobilnej Escapecity – firmie Gamescape. Uroczysta gala rozdania nagród w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Media i PR

Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.

Polityka

Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.