Komunikaty PR

Jak stworzyć magazyn automatyczny w swojej firmie?

2021-07-26  |  01:00
Biuro prasowe

Jak stworzyć magazyn automatyczny w swojej firmie?

 

Obecnie nowoczesny magazyn oznacza więcej niż jeszcze kilka lat temu. Łączy maksymalną wydajność z efektywnym wykorzystaniem przestrzeni. Coraz powszechniejszy jest trend nie tylko związany z digitalizacją procesów magazynowych, ale także automatyzacją. Czym charakteryzuje się magazyn automatyczny? Jak osiągnąć pełną automatyzację na magazynie w firmie? I czy każdy może to zrobić? Wyjaśniamy krok po kroku.

 

Czym jest magazyn automatyczny?

Magazyn automatyczny to taki obiekt składowania, w którym wszystkie czynności procesu logistycznego są wykonywane przez automatycznie sterowane maszyny. Wykonywane czynności nadzoruje w nim wdrożony w tym celu system zarządzania. Co może zostać zautomatyzowane? – M.in. przyjęcia towarów, magazynowanie, kompletowanie czy wysyłka zamówień – mówi Michał Paździorek, kierownik projektów z Etisoft. Skąd bierze się wciąż rosnące zainteresowanie automatyzacją? Wpływają na to obecne realia. Stale skracający się czas realizacji zamówień, coraz wyższe oczekiwania klientów oraz dążenie do maksymalnej optymalizacji procesów. Jednak wdrożenie pełnej automatyzacji nie zawsze jest możliwe. – Część przedsiębiorstw decyduje się na stopniowe wprowadzanie tego typu rozwiązań lub świadomie wdraża tylko częściową automatyzację. – dodaje specjalista z Etisoft. Niemniej każda, nawet najmniejsza zmiana w kierunku optymalizacji procesów magazynowych, może wpłynąć pozytywnie na efektywność pracy. O ile tylko zostanie wprowadzona przy użyciu sprawdzonych rozwiązań.

 

Z jakich technologii korzysta magazyn automatyczny?

Generalnie są to dwie kategorie technologii: maszyny i urządzenia oraz oprogramowanie. Tym, co robi zdecydowanie największe wrażenie w magazynie automatycznym, są systemy intralogistyczne oparte o pojazdy AGV (Automated Guided Vehicle). Są one odpowiedzialne za transport ładunków wagi ciężkiej. Co je wyróżnia? – Nasze pojazdy poruszają się po wyznaczonym torze, ryzyko wystąpienia kolizji jest zminimalizowane poprzez zaawansowany system bezpieczeństwa zgodny z najnowszymi normami, a nad wszystkim czuwa system zarządzający flotą robotów autonomicznych – IntraFleet. -tłumaczy Michał Paździorek. Taki system może działać także pomiędzy halą produkcyjną i magazynową, łącząc te dwie przestrzenie i transportując ładunki pomiędzy nimi. Jakie korzyści daje stosowanie systemów intralogistycznych? Między innymi obniżenie kosztów, zwiększenie bezpieczeństwa ludzi i ładunków oraz zapewnienie niezawodności procesów logistycznych.

 

Perfekcyjna synchronizacja działań

Rozwiązaniem, które także może w znaczący sposób usprawnić pracę magazynu, jest zastosowanie systemów automatycznej kontroli jakości. Ich zadaniem jest weryfikacja poprawności zamówień (kontrolowanie, czy są kompletne) oraz ich bezpiecznego zapakowania. Korzystają z kamer, które skanują palety w poszukiwaniu nadruków i etykiet, porównując je z tymi obecnymi w bazie danych magazynu. Oznaczenia wykonuje się z pomocą urządzeń typu Print and Apply. Te automatyczne maszyny, znakujące opakowania zbiorcze, gwarantują stuprocentową dokładność i powtarzalność znakowania. Można je także zintegrować z systemami zarządzającymi drukiem. To właśnie synchronizacja działań wykonywanych przez różne maszyny stanowi największą siłę automatyzacji. Sprawia, że możliwe jest stworzenie perfekcyjnego łańcucha działań – począwszy od linii produkcyjnej, przez magazynowanie, znakowanie aż po wysyłkę zamówień.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Personalizowane torby reklamowe – skuteczna forma promocji marki Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Personalizowane torby reklamowe – skuteczna forma promocji marki

Dobrze zaprojektowana strategia reklamowa nie może pomijać narzędzi, które budują rozpoznawalność marki w codziennym otoczeniu klienta. Jednym z najskuteczniejszych
Firma Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca
2025-02-12 | 17:00

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

1 marca w hotelu Hilton w Warszawie odbędzie się Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu oraz finał XXXII edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu. Nagrodę specjalną BCC
Firma 4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland
2025-01-20 | 13:45

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland

Amazon Fulfillment Poland po raz czwarty z rzędu uzyskał certyfikat Top Employer, zdobywając najwyższe oceny w kluczowych obszarach HR. Wyróżnienie przyznano za kompleksową

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową

Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.