Jak ograniczyć ryzyko związane z wdrożeniem systemu AGV/AMR?
Symulacje pozwalają na wirtualne odwzorowanie działania systemu intralogistycznego przed jego rzeczywistym wdrożeniem. Przetestowanie zachowania systemu AGV/AMR umożliwia wczesną identyfikację oraz eliminację błędów. Stanowi to również skuteczny sposób na optymalizację wewnętrznych procesów logistycznych jeszcze na etapie ich planowania.
Mimo precyzyjnych analiz, planowania i projektowania systemu intralogistycznego, na etapie jego rzeczywistego wdrożenia mogą pojawić się problemy, których rozwiązanie bywa czasochłonne i kosztowne. Aby uniknąć takiego scenariusza, wykonuje się wirtualne symulacje wdrożenia. Celem takiego działania jest zyskanie pewności, że realizacja systemu AGV/AMR w zakładzie pozwoli osiągnąć oczekiwane efekty.
Na czym polegają symulacje przy wdrażaniu robotów AGV/AMR?
Symulacje są przeprowadzane przy użyciu specjalnego oprogramowania umożliwiającego wirtualne odwzorowanie rzeczywistego systemu. Po wykonaniu analizy przedwdrożeniowej i zaprojektowaniu systemu nadchodzi czas na przetestowanie jego działania. Symulacja realnego procesu obejmuje poddawanie go zmiennym warunkom i obserwację zachowania poszczególnych składowych. W ten sposób można również określić, czy przy założonych parametrach jest możliwe osiągnięcie oczekiwanych wskaźników wydajnościowych.
– Taką symulację wdrożenia systemu intralogistycznego wykonaliśmy u jednego z naszych klientów, potentata w branży automotive. Celem była automatyzacja procesu dostawy komponentów na linie produkcyjne i wyrobów gotowych do strefy wysyłek z wydajnością 30 palet na godzinę. W systemie zaplanowano flotę 6 robotów AGV/AMR z serii IntraBot, 38 punktów logistycznych i pętlę o długości 250 metrów. Wdrożenie obejmowało również nasze oprogramowanie IntraFleet do zarządzania flotą. Następnie przygotowaliśmy model numeryczny, który uwzględniał zewnętrzne zakłócenia procesu. Symulacja pozwoliła nam potwierdzić możliwość realizacji projektu zgodnie z założeniami – mówi Wojciech Klein, dyrektor ds. badań i rozwoju w Etisoft Smart Solutions.
Dla sprawdzonych wykonawców zajmujących się wdrażaniem systemów intralogistycznych symulacja jest jednym z kluczowych etapów, które decydują o ostatecznym powodzeniu realizacji zadania. Jeżeli na tym etapie widoczne są problemy z osiągnięciem założonego celu, specjaliści sprawdzają inne parametry procesu i testują dalsze możliwości aż do uzyskania satysfakcjonującego rozwiązania.
Jak symulacje wpływają na decyzje podejmowane w trakcie wdrożenia?
Symulacje oparte na analizie rzeczywistych danych pozwalają zobaczyć, jak system zachowuje się w świecie wirtualnym bez konieczności realizacji kosztownego wdrożenia w rzeczywistości. Przeprowadzanie eksperymentów symulacyjnych umożliwia przetestowanie działania systemu intralogistycznego w różnych sytuacjach, a także zidentyfikowanie możliwych błędów i znalezienie sposobu na ich uniknięcie albo rozwiązanie.
– Dobre symulacje pozwalają nam przetestować układy sterowania robotów czy systemu nadrzędnego bez konieczności budowania prototypów, czy testowania ich w zakładzie produkcyjnym. Taka symulacja pokazuje często ryzyko wynikające z procesów i stanowi podstawę do analizy całościowego ryzyka wdrożenia. Jest to pomocne dla zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i wydajności systemu robotycznego. Co więcej, dzięki takim wizualizacjom klient może zobaczyć, jak będzie wyglądał zautomatyzowany system już po wdrożeniu. Niejednokrotnie stanowi to kluczowy czynnik motywujący do podjęcia decyzji o zakupie floty robotów – opowiada ekspert z Etisoft.
Korzyści z przeprowadzania symulacji wdrożenia robotów AGV/AMR
Wirtualne symulacje wdrożenia systemu intralogistycznego pozwalają otrzymać rzeczywiste wyniki, na podstawie których można wybrać najlepsze dla danego przedsiębiorstwa, najbardziej opłacalne i efektywne rozwiązanie. To także doskonały sposób na optymalizację wydajności i jakości procesów jeszcze na etapie ich planowania. Symulacja działania systemów AGV/AMR umożliwia również ujawnienie oraz identyfikację potencjalnych problemów, co daje możliwość podjęcia odpowiedniej reakcji przed ich wystąpieniem w rzeczywistości. Dzięki temu przedsiębiorstwo, które zamierza wdrożyć system intralogistyczny, jest w stanie zredukować zbędne koszty dodatkowe. Symulacja to nowoczesne rozwiązanie dające możliwość wdrożenia gotowego systemu pozwalającego osiągnąć założone cele oraz najlepsze możliwe wskaźniki wydajnościowe.

Personalizowane torby reklamowe – skuteczna forma promocji marki

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Gospodarowanie odpadami nieodłącznym elementem strategii firm. Brak jasnych przepisów utrudnia ich działania
Odpowiedzialne gospodarowanie odpadami stanowi integralną część biznesu, a działania w tym obszarze coraz częściej wchodzą w skład strategii ESG. Opóźniające się wdrożenie systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP) zgodnego z wymogami Unii Europejskiej stawia jednak przed polskimi przedsiębiorstwami wiele wyzwań.
Bankowość
Banki zainteresowane projektami gospodarki obiegu zamkniętego. Chętniej finansują takie inwestycje

Rynek zrównoważonego finansowania rośnie. Banki stawiają na rozwój oferty zielonych instrumentów, które przedsiębiorcy i inne instytucje mogą przeznaczyć na sfinansowanie inwestycji z różnych obszarów ESG. Są wśród nich zarówno zielone obligacje, jak i kredyty połączone z realizacją konkretnych celów klimatycznych. Jednym z obszarów, które chcą finansować firmy w ramach ESG, jest gospodarka obiegu zamkniętego, czyli zamykanie obiegu produktów w myśl zasady reduce, reuse i recycle (ogranicz, użyj ponownie, przetwórz).
Transport
Polscy inżynierowie pracują w Częstochowie nad systemami do zautomatyzowanej jazdy. Opracowali jeden z najszybszych komputerów na świecie

870 inżynierów w Częstochowie opracowuje, buduje i testuje zaawansowane komponenty dla motoryzacji, szczególnie w obszarze elektroniki i systemów wspomagania kierowcy ADAS. Jednym z nich jest superszybki komputer dla funkcji zautomatyzowanej jazdy. Centrum Inżynieryjne Elektroniki to część Grupy ZF, która jest jednym z największych dostawców branży motoryzacyjnej na świecie. To oznacza, że z rozwiązań opracowywanych przez polskich inżynierów korzystają producenci aut na całym świecie. Przed branżą stoi szereg wyzwań związanych m.in. z sytuacją geopolityczną i trendami, które definiują kierunek jej rozwoju.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.