Jak ograniczyć ryzyko związane z wdrożeniem systemu AGV/AMR?
Symulacje pozwalają na wirtualne odwzorowanie działania systemu intralogistycznego przed jego rzeczywistym wdrożeniem. Przetestowanie zachowania systemu AGV/AMR umożliwia wczesną identyfikację oraz eliminację błędów. Stanowi to również skuteczny sposób na optymalizację wewnętrznych procesów logistycznych jeszcze na etapie ich planowania.
Mimo precyzyjnych analiz, planowania i projektowania systemu intralogistycznego, na etapie jego rzeczywistego wdrożenia mogą pojawić się problemy, których rozwiązanie bywa czasochłonne i kosztowne. Aby uniknąć takiego scenariusza, wykonuje się wirtualne symulacje wdrożenia. Celem takiego działania jest zyskanie pewności, że realizacja systemu AGV/AMR w zakładzie pozwoli osiągnąć oczekiwane efekty.
Na czym polegają symulacje przy wdrażaniu robotów AGV/AMR?
Symulacje są przeprowadzane przy użyciu specjalnego oprogramowania umożliwiającego wirtualne odwzorowanie rzeczywistego systemu. Po wykonaniu analizy przedwdrożeniowej i zaprojektowaniu systemu nadchodzi czas na przetestowanie jego działania. Symulacja realnego procesu obejmuje poddawanie go zmiennym warunkom i obserwację zachowania poszczególnych składowych. W ten sposób można również określić, czy przy założonych parametrach jest możliwe osiągnięcie oczekiwanych wskaźników wydajnościowych.
– Taką symulację wdrożenia systemu intralogistycznego wykonaliśmy u jednego z naszych klientów, potentata w branży automotive. Celem była automatyzacja procesu dostawy komponentów na linie produkcyjne i wyrobów gotowych do strefy wysyłek z wydajnością 30 palet na godzinę. W systemie zaplanowano flotę 6 robotów AGV/AMR z serii IntraBot, 38 punktów logistycznych i pętlę o długości 250 metrów. Wdrożenie obejmowało również nasze oprogramowanie IntraFleet do zarządzania flotą. Następnie przygotowaliśmy model numeryczny, który uwzględniał zewnętrzne zakłócenia procesu. Symulacja pozwoliła nam potwierdzić możliwość realizacji projektu zgodnie z założeniami – mówi Wojciech Klein, dyrektor ds. badań i rozwoju w Etisoft Smart Solutions.
Dla sprawdzonych wykonawców zajmujących się wdrażaniem systemów intralogistycznych symulacja jest jednym z kluczowych etapów, które decydują o ostatecznym powodzeniu realizacji zadania. Jeżeli na tym etapie widoczne są problemy z osiągnięciem założonego celu, specjaliści sprawdzają inne parametry procesu i testują dalsze możliwości aż do uzyskania satysfakcjonującego rozwiązania.
Jak symulacje wpływają na decyzje podejmowane w trakcie wdrożenia?
Symulacje oparte na analizie rzeczywistych danych pozwalają zobaczyć, jak system zachowuje się w świecie wirtualnym bez konieczności realizacji kosztownego wdrożenia w rzeczywistości. Przeprowadzanie eksperymentów symulacyjnych umożliwia przetestowanie działania systemu intralogistycznego w różnych sytuacjach, a także zidentyfikowanie możliwych błędów i znalezienie sposobu na ich uniknięcie albo rozwiązanie.
– Dobre symulacje pozwalają nam przetestować układy sterowania robotów czy systemu nadrzędnego bez konieczności budowania prototypów, czy testowania ich w zakładzie produkcyjnym. Taka symulacja pokazuje często ryzyko wynikające z procesów i stanowi podstawę do analizy całościowego ryzyka wdrożenia. Jest to pomocne dla zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i wydajności systemu robotycznego. Co więcej, dzięki takim wizualizacjom klient może zobaczyć, jak będzie wyglądał zautomatyzowany system już po wdrożeniu. Niejednokrotnie stanowi to kluczowy czynnik motywujący do podjęcia decyzji o zakupie floty robotów – opowiada ekspert z Etisoft.
Korzyści z przeprowadzania symulacji wdrożenia robotów AGV/AMR
Wirtualne symulacje wdrożenia systemu intralogistycznego pozwalają otrzymać rzeczywiste wyniki, na podstawie których można wybrać najlepsze dla danego przedsiębiorstwa, najbardziej opłacalne i efektywne rozwiązanie. To także doskonały sposób na optymalizację wydajności i jakości procesów jeszcze na etapie ich planowania. Symulacja działania systemów AGV/AMR umożliwia również ujawnienie oraz identyfikację potencjalnych problemów, co daje możliwość podjęcia odpowiedniej reakcji przed ich wystąpieniem w rzeczywistości. Dzięki temu przedsiębiorstwo, które zamierza wdrożyć system intralogistyczny, jest w stanie zredukować zbędne koszty dodatkowe. Symulacja to nowoczesne rozwiązanie dające możliwość wdrożenia gotowego systemu pozwalającego osiągnąć założone cele oraz najlepsze możliwe wskaźniki wydajnościowe.

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland

Aplikacja Escapecity wyróżniona w konkursie ODYS 2024
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku
Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Medycyna
Diagnostyka zaburzeń snu może być łatwiejsza. Inteligentna piżama monitoruje bruksizm i bezdech senny

Naukowcy z Uniwersytetu Cambridge opracowali inteligentną piżamę, której zadaniem jest monitorowanie w warunkach domowych wzorców oddechu podczas snu i wykrywanie jego zaburzeń takich jak bezdech senny, chrapanie czy bruksizm. Jest to możliwe dzięki znajdującym się w materiale zaawansowanym grafenowym czujnikom tensometrycznym. Urządzenie może stać się alternatywą dla często niekomfortowej dla pacjentów diagnostyki w warunkach szpitalnych lub z wykorzystaniem nieporęcznego sprzętu.
Infrastruktura
Energia słoneczna wyprzedziła węgiel jako źródło energii w UE. Tempo dalszego rozwoju zależy od inwestycji w system i sieć

Zgodnie z założeniami strategii planu REPowerEU do 2030 roku na terenie państw członkowskich ma zostać zainstalowanych niemal 600 GW mocy fotowoltaiki słonecznej. Organizacje takie jak SolarPower Europe walczą o to, aby do tego czasu fotowoltaika stała się głównym źródłem energii elektrycznej. O ile w ostatnich latach odnotowano dynamiczne tempo wzrostu produkcji energii słonecznej, o tyle w kolejnych latach na drodze do realizacji planu może stanąć nienadążająca za tempem rozwoju infrastruktura.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.