Komunikaty PR

Jak innowacyjny pomysł może prowadzić do innowacyjnej organizacji?

2023-08-04  |  13:40
Biuro prasowe

Konrad Szałkiewicz, dyrektor generalny Herbalife, dzieli się swoimi przemyśleniami na temat potrzeby zachęcania organizacji do współpracy i innowacji w celu rozwoju.

Działalność Herbalife rozpoczęła się od jednego człowieka i nowatorskiego pomysłu - by dać ludziom coś, czego pragną, ale w sposób, w jaki wcześniej tego nie robiono.  Tym człowiekiem był Mark Hughes, założyciel, lider i pierwszy dystrybutor Herbalife.

Jego plan był prosty: stworzyć świetnie smakujące, poparte wiedzą naukową produkty do kontroli wagi i sprzedawać je klientom bezpośrednio, ale z wartością dodaną w formie wsparcia, by stosowali nasze produkty jako element zdrowego, aktywnego stylu życia. Na początku lat 80-tych było to innowacyjne podejście - nowy sposób sprzedaży bezpośredniej z dodanym coachingiem w zakresie stylu życia oraz wspierającą społecznością.

40 lat później koncepcja Marka Hughes’a urzeczywistniła się dla milionów dystrybutorów Herbalife na ponad 90 rynkach na całym świecie - ludzi, dla których pasja związana ze zdrowym, aktywnym stylem życia stała się biznesem. Ci ludzie, pełni zaangażowania, nie tylko budują swoje zespoły sprzedaży i biznesy, ale codziennie wspierają swoje organizacje i klientów, by mogli wieść jak najlepsze życie. Klienci zyskują wsparcie społeczności i motywację, której potrzebują, by osiągnąć swoje cele w zakresie zdrowia, niezależnie od tego, czy jest to coaching indywidualny, czy udział w klubach fitness i odżywiania.

Postawa polegająca na przełamywaniu starych schematów i podążaniu własną ścieżką stanowi napęd do działania nie tylko dla naszych dystrybutorów, ale także całej firmy Herbalife, w której nieustanny rozwój jest jedną z podstawowych wartości. Z biegiem lat rozwinęliśmy naszą działalność, stając się globalną marką i osiągając sprzedaż netto na poziomie 5,2 mld USD w roku finansowym 2022. Rozszerzyliśmy swoją ofertę o nowe kategorie produktów, wykraczające poza zarządzanie wagą: odżywianie ukierunkowane, pielęgnację skóry i odżywianie sportowe - to ostatnie stosowane przez elitarnych sportowców na całym świecie. Jesteśmy również dumni z faktu, że wykorzystujemy innowacyjne, najnowocześniejsze technologie i badania naukowe do tworzenia ponad 2000 produktów w naszych sześciu zakładach produkcyjnych, wspieranych przez osiem laboratoriów kontroli jakości, które posiadają najwyższy poziom akredytacji (ISO 17025), odzwierciedlający ścisłe przestrzeganie przez nas wiodących w branży standardów.

To wszystko nie stało się przypadkiem

Nasz model działalności daje nam bezpośredni dostęp do rynku. Nieustannie słuchamy naszych dystrybutorów i ich klientów oraz uczymy się od nich. U podstaw naszych innowacji i nowych pomysłów leżą autentyczne potrzeby konsumentów. Jak można zobaczyć w naszej najnowszej serii filmów „Inside Herbalife” (https://youtu.be/WAwbfCvQECg), informacje zwrotne od naszych dystrybutorów są kluczem do zdobycia wiedzy, jakie mamy wprowadzać innowacje. Tak, analizujemy cenne dane marketingowe, ale to grupy fokusowe dystrybutorów i klientów Herbalife zawsze stanowiły dla nas drogowskaz przy planowaniu. To nasi dystrybutorzy mogą nam powiedzieć, jakie są luki na rynku i, co najważniejsze, jak możemy pomóc im lepiej obsługiwać klientów.

Podtrzymywanie ducha przedsiębiorczości i innowacyjności

Niektóre firmy rozpoczynają swoją działalność z innowacyjnością leżącą u ich podstaw, jak Netflix rewolucjonizujący sposób, w jaki konsumujemy treści, czy Apple ze swoją filozofią „design first”. W przypadku firm, które istnieją od dziesięcioleci, takich jak Herbalife, innowacje muszą być stale wplecione w ich DNA. Czy jest to LEGO wykorzystujące partnerstwa z markami o znaczeniu kulturowym, by ponownie rozpalić miłość konsumentów do swoich produktów, czy też umiejętność Disneya do konsekwentnego wymyślania swoich postaci na nowo, by odzwierciedlały ducha czasu, pragnienie ewolucji jest zawsze obecne w biznesie.

Dlatego wprowadziliśmy globalny program innowacji o nazwie „The Greenhouse" - forum internetowe, na którym nasi pracownicy mogą zgłaszać nowe pomysły i zapraszać innych do ich komentowania, by je rozwijać i testować. Może przynieść to znaczące rezultaty, które zwiększają wartość naszej organizacji. Wszyscy pracownicy naszego centrum dystrybucyjnego w Venray w Holandii są zachęcani do poświęcania co najmniej 20% swojego czasu na nieszablonowe myślenie podczas „obozów innowacji”, gdzie wymyślają kreatywne koncepcje, które mogą pomóc ulepszyć naszą działalność.  Uważamy, że dobre pomysły mogą pojawić się wszędzie.

Innowacja to nie tylko tworzenie większej liczby produktów. Angażujemy się w rozwijanie naszych procesów i usług, by podnieść swoje kwalifikacje w zakresie zrównoważonego rozwoju i dopilnować, że działamy w sposób bardziej przyjazny Ziemi. Jeden ze szczególnie fantastycznych pomysłów, który wyszedł od zespołu Venray, polega na współpracy z producentem paszy dla zwierząt. Przyjmuje on niesprzedane koktajle Formuła 1, które w przeciwnym razie zostałyby wyrzucone, i wykorzystuje je w swoich produktach, pomagając nam wypracować bardziej cyrkularne podejście do kwestii odpadów.

Innowacje wszędzie i na każdej platformie

Herbalife to marka, która nieustannie przesuwa granice i wykorzystuje pojawiające się trendy i technologie, by zapewnić rozkwit każdego aspektu swojej działalności. Czy chodzi o tworzenie produktów wykorzystujących nowe źródła białka i składniki, czy też opracowywanie nowej kompleksowej platformy cyfrowej, która znacznie ułatwi naszym dystrybutorom obsługę klientów i zarządzanie swoim biznesem, nieustannie staramy się być w czołówce najnowszych rozwiązań.

Ta cyfrowa transformacja wyposaży naszych dystrybutorów w narzędzia, które ułatwią rozpoczęcie, prowadzenie i rozwój nowoczesnego biznesu, dzięki czemu będą mogli skupić się na pracy z jeszcze większą liczbą osób, by osiągnęły swoje cele wellness. Tutaj także pracujemy ramię w ramię z dystrybutorami i ich klientami, by zyskać pewność,  że odpowiadamy na ich potrzeby.

Bądźmy innowacyjni!  Ale jak?

Kiedy organizacja rozrasta się ze startupu do pełnowymiarowej korporacji, zamykanie pracowników w pudełkach - strukturze działów, takich jak marketing, sprzedaż i finanse - może wydawać się kuszące. Kiedy szukasz rozwiązania technologicznego, prawdopodobnie udasz się do działu IT; jeśli potrzebujesz lepszego opakowania produktu, zapewne zapytasz projektantów. Zamiast tego przyjmij nowe podejście, zachęcając wszystkie działy do współpracy - będziesz zaskoczony tym, co ludzie mogą wymyślić, mając zupełnie nową perspektywę.

Jestem przekonany, że organizacje chcące się rozwijać muszą zachęcać do współpracy i generowania pomysłów, inwestować w systemy ułatwiające prowadzenie biznesu i świętować sukcesy w zakresie innowacji, te duże i te małe, by docenić ich autorów. Tworząc kulturę, która ceni innowacje, można pomóc swojej firmie wyprzedzić inne i osiągnąć długoterminowy sukces. Dzięki zaangażowaniu w innowacje, Herbalife nadal dostarcza istotne produkty i rozwiązania, które pomagają nam odnosić sukcesy, jednocześnie wywierając pozytywny wpływ na świat, z czego Mark Hughes byłby dumny.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Personalizowane torby reklamowe – skuteczna forma promocji marki Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Personalizowane torby reklamowe – skuteczna forma promocji marki

Dobrze zaprojektowana strategia reklamowa nie może pomijać narzędzi, które budują rozpoznawalność marki w codziennym otoczeniu klienta. Jednym z najskuteczniejszych
Firma Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca
2025-02-12 | 17:00

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

1 marca w hotelu Hilton w Warszawie odbędzie się Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu oraz finał XXXII edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu. Nagrodę specjalną BCC
Firma 4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland
2025-01-20 | 13:45

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland

Amazon Fulfillment Poland po raz czwarty z rzędu uzyskał certyfikat Top Employer, zdobywając najwyższe oceny w kluczowych obszarach HR. Wyróżnienie przyznano za kompleksową

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

IT i technologie

UE w 80 proc. technologicznie polega na innych krajach. Zależność cyfrowa od USA i Chin może być zagrożeniem dla bezpieczeństwa

Unia Europejska w alarmującym stopniu jest uzależniona od dostawców technologii z USA i Chin. W ponad 80 proc. polega na państwach trzecich w zakresie produktów cyfrowych, usług, infrastruktury oraz własności intelektualnej. – To sytuacja, która w kontekście bezpieczeństwa danych i stabilności gospodarczej jest po prostu nie do zaakceptowania – ocenia Michał Kobosko, europoseł z Polski 2050. Ogranicza to zdolność Europy do innowacji, konkurowania oraz utrzymania kontroli nad jej gospodarką cyfrową.

Prawo

Rzecznik MŚP na mocy nowej ustawy ma objąć ochroną także rolników. Na zmianach skorzystają też duże firmy

Trwają prace nad zmianą ustawy o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców. Jej projekt jest na etapie konsultacji i przewiduje wiele modyfikacji w obszarze kompetencji organu, który do tej pory obejmuje ochroną jedynie mikro-, małe i średnie firmy. Wraz z wejściem w życie nowej ustawy będzie mógł podejmować działania na rzecz ogółu przedsiębiorców, w tym m.in. rolników, adwokatów czy wspólników spółek. Kompetencje Rzecznika Praw Przedsiębiorców zostaną rozszerzone także m.in. w zakresie opiniowania i inicjowania przyjęcia aktów prawnych.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.