Komunikaty PR

Internet 4G w samochodach Toyoty i Lexusa

2019-01-11  |  15:00
Biuro prasowe

Toyota i Lexus wprowadzają na amerykański rynek nowe, zaawansowane funkcje mobilne dzięki połączeniu samochodów do sieci komórkowej w standardzie 4G LTE. Nowy system powstał we współpracy z głównymi operatorami telekomunikacyjnymi w Japonii i USA – KDDI oraz AT&T.

 

W Toyotach i Lexusach jeszcze w tym roku

System usług mobilnych trafi do pierwszych modeli Toyoty i Lexusa jesienią 2019 roku i będzie dostępny we wszystkich 50 stanach USA. Jego działanie opiera się na opracowanej wspólnie przez Toyotę i KDDI platformie cyfrowej Global Communication Platform, dzięki której router zainstalowany w samochodzie automatycznie łączy się z dowolną lokalną siecią komórkową bez pośrednictwa roamingu. Global Communication Platform została po raz pierwszy zaprezentowana przez Toyotę i KDDI w 2016 roku.

Hotspot, ale nie tylko

Dostawcą połączenia LTE bez limitów przesyłu danych dla samochodów Toyoty i Lexusa będzie AT&T. System łączności na pokładzie samochodu będzie mógł służyć jako hotspot dla telefonów i tabletów. Wśród funkcji nowego systemu znalazło się zdalne uruchamianie samochodu, a także ogrzewania i klimatyzacji, zdalna diagnostyka samochodu do użytku jego właściciela oraz autoryzowanego serwisu, łatwe importowanie miejsc docelowych do systemu nawigacji czy usługa Safety Connect, umożliwiająca połączenie się kierowcy z centrum pomocy 24 godziny na dobę jednym przyciskiem.

AT&T i Toyota współpracują

„Samochody reprezentują najwyższy poziom urządzeń mobilnych. We współpracy z Toyotą i KDDI zapewnimy dostęp do korzyści płynących z połączenia z internetem milionom użytkowników” – powiedział Chris Penrose, prezydent IoT Solutions w AT&T. – „Nowy system łączenia samochodów pogłębi współpracę AT&T z Toyotą. Obie nasze firmy są założycielami ośrodka American Center for Mobility, służącego do testowania samochodów zautomatyzowanych i połączonych w sieci”.

System koordynacji ruchu taksówek

Toyota współpracuje z KDDI na wielu polach związanych z wykorzystaniem internetu w samochodach. Razem z Tokyo Hire-Taxi Association oba japońskie koncerny opracowują usługi taksówkarskie nowej generacji, a także nowe dynamiczne mapy, pokazujące zagęszczenie ruchu na poszczególnych pasach dróg wielopasmowych oraz informujące o przeszkodach na drodze. Wspólnie z JapanTaxi oraz Accenture Toyota i KDDI opracowały system koordynacji ruchu taksówek, który prognozuje zapotrzebowanie na usługi taksówkowe, wykorzystując dane historyczne o wykonanych usługach, big data oraz informacje o bieżącej sytuacji w mieście.

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Driving Behaviour to tylko monitoring floty? Zastanów się jeszcze raz! Biuro prasowe
2019-03-15 | 12:30

Driving Behaviour to tylko monitoring floty? Zastanów się jeszcze raz!

Ocena stylu jazdy kierowcy to narzędzie pozwalające zrozumieć, w jaki sposób kierowcy mogą prowadzić samochód wydajniej i bardziej efektywnie. Pracodawcy mogą dzięki temu
Motoryzacja Ile hybrydy jest w samochodzie elektrycznym
2019-03-14 | 12:00

Ile hybrydy jest w samochodzie elektrycznym

Samochody elektryczne są niemal tak stare jak sama motoryzacja. Mimo to uważa się je obecnie za nowość na motoryzacyjnym rynku. To dlatego, że na przełomie XIX i XX wieku przegrały one
Motoryzacja TOMTOM I ELEKTROBIT PREZENTUJĄ PIERWSZY HORYZONT MAPY HD DLA AUTOMATYCZNEJ JAZDY
2019-03-08 | 11:00

TOMTOM I ELEKTROBIT PREZENTUJĄ PIERWSZY HORYZONT MAPY HD DLA AUTOMATYCZNEJ JAZDY

TomTom (TOM2) wiodący specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, oraz Elektrobit (EB), wielokrotnie nagradzany globalny dostawca oprogramowania dla przemysłu motoryzacyjnego, ogłosili

Kalendarium

Problemy społeczne

Minister zdrowia: Nowy model opieki zdrowotnej będzie stawiać na jakość usług. Pomoże w tym cyfryzacja

Stopniowa informatyzacja systemu opieki medycznej usprawni obieg informacji, dzięki czemu zmniejszą się obciążenia lekarzy i liczba wykonywanych niepotrzebnie badań. To oznacza, że pacjent szybciej otrzyma świadczenie i opiekę, których potrzebuje. Temu służyć ma także analiza dużych zbiorów danych na temat pacjentów, której uczą się placówki w Polsce. – Odchodzi wizja medycyny jako działalności usługowej. Teraz patrzymy bardziej całościowo, nie tylko na koszty NFZ, lecz także na koszty społeczne, absencje chorobowe i jakość życia, co przekłada się na całą gospodarkę – mówi minister zdrowia Łukasz Szumowski.

Zdrowie

Komórki macierzyste wyhodowane w laboratorium pomagają wyleczyć rzadką chorobę wzroku. Lekarze liczą na dostęp do terapii także w Polsce

Niedobór komórek macierzystych rąbka rogówki to rzadka choroba, która prowadzi do utraty wzroku. W Polsce co roku 100–200 osób wymaga leczenia, przy czym u ok. 30 osób taką dysfunkcję wywołało termiczne lub chemiczne poparzenie oczu. Szansą dla tej grupy jest innowacja – przeszczep komórek macierzystych rąbka rogówki pochodzących z hodowli w laboratorium. Taką terapię stosuje i refunduje obecnie kilka państw w Europie, m.in. Wielka Brytania i Włochy. W Polsce jest na razie dostępna w ramach badań klinicznych i tylko w dwóch ośrodkach, ale lekarze liczą, że wkrótce się to zmieni.

MWC19

Firma

Europejski odpowiednik GPS-a obniży koszt i zwiększy dokładność pilotowania autonomicznych pojazdów. Będzie sterował także dronami dostarczającymi przesyłki kurierskie

Już wkrótce europejski system nawigacji satelitarnej może zostać wdrożony na masową skalę. Zapewni dużo dokładniejsze wskazania lokalizacji w porównaniu z amerykańskim systemem GPS, co może być kluczowe w przypadku akcji ratunkowych zarówno na lądzie, jak i morzu. Już teraz Galileo jest stosowany w systemach alarmowych eCall, montowanych w nowych samochodach, a w ciągu trzech lat trafi też do wszystkich smartfonów, sprzedawanych na europejskim rynku. W opracowywanie urządzeń wykorzystujących Galileo zaangażowali się także Polacy. Opracowane przez nich układy mają trafić m.in. do autonomicznych dronów, dostarczających przesyłki.