Komunikaty PR

Inteligentne zamki podbiją rynek smart home

2020-05-30  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt

Globalna kwarantanna spowodowana przez przyrost zachorowań na COVID-19 wpłynęła na zmianę dotychczasowych zachowań ludzi. Ciekawym na to przykładem są, chociażby aplikacje randkowe lub te do nauki języków obcych. Przez kilkanaście ostatnich miesięcy uchodziły one za nudne i wiele osób z nich rezygnowało, a teraz zyskały nowe życie. We Włoszech i Hiszpanii popularny serwis randkowy odnotował wzrosty liczby rozmów nawet o 25 proc. Z kolei w krajach Europy Wschodniej długość rozmowy wzrosła od 10 do 30 proc. w porównaniu z lutym br.[1] Prawdopodobnie powyższy trend jest tymczasowy i utrzyma się tylko w okresie wzmożonej izolacji. W nowej rzeczywistości jednak każdy będzie sięgać po nowe rozwiązania mobilne, szczególnie takie, które będą przydatne także po pandemii. Jakie technologie mają największy potencjał?

Inteligentne zamki przyszłością smart domu

W trzecim kwartale 2019 r. rynek inteligentnych domów rozwijał się szczególnie dynamicznie w Europie Środkowo-Wschodniej, gdzie wzrósł o 51 proc. W Polsce najpopularniejsze wśród smart urządzeń są obecnie systemy oświetleniowe (21 proc. udziału w rynku) oraz głośniki (16 proc.)[2]. Analitycy oczekują, że światowy sektor inteligentnych zamków w najbliższych latach dorówna im i osiągnie wartość ok. 2 mld USD do 2023 r.[3]

Wzrost świadomość na temat bezpiecznych rozwiązań dla domu, stały wzrost liczby urządzeń smart, rosnący dochód do dyspozycji konsumentów oraz rozpowszechnianie Internetu rzeczy (IoT) są jednymi z głównych czynników napędzających ten rynek. Powszechność smartfonów i coraz większa liczba ich użytkowników powoduje, że sektor aplikacji mobilnych oraz łączących się z nimi urządzeń również będzie rósł w szybkim tempie – dodaje Andrzej Kaszycki, wiceprezes zarządu tedee.

Według firmy doradczej ABI Research zajmującej się globalnym rynkiem technologii 26 proc. amerykańskich gospodarstw domowych posiada co najmniej jedno inteligentne urządzenie domowe, takie jak inteligentna blokada drzwi, dzwonek wideo lub inteligentny termostat. Badania pokazują, że urządzenia smart home mogą spodziewać się wzrostu sprzedaży o 30 proc. r/r w nadchodzących miesiącach, pomimo negatywnego wpływu COVID-19 na chińskie fabryki w I kwartale 2020 r.[4]. Światowa izolacja sprawiła, że coraz więcej osób interesuje się nowymi technologiami, które mogą zastosować w swoich domach.

Polska coraz bardziej smart

Konsumenci szukają gadżetów oraz urządzeń do domu, które ułatwią im życie oraz pomogą zadbać o bezpieczeństwo także po pandemii. Jeszcze w 2019 roku w Polsce co trzecia osoba budująca dom lub mieszkanie zdecydowała się na zamontowanie urządzeń smart.[5]. Wśród najpopularniejszych inteligentnych technologii Polacy wymieniają nie tylko telewizory lub zegarki, ale także rozwiązania zapewniające bezpieczeństwo: alarmy (13 proc.), czujniki, np. czadu lub otwartego okna (10 proc.) oraz kamery monitoringu (9 proc.).[6].

Współcześni konsumenci oczekują, ze smart technologie pomogą im w drobnych sprawach, na które nie chcą tracić czasu. Obecnie silną motywacją dla tego typu rozwiązań jest również chęć ograniczenia obcowania z potencjalnym wirusem. Najlepszym przykładem jest wzrost zainteresowania inteligentnymi zamkami do drzwi. Wiele osób boi się bowiem zakażenia przez kontakt różnego rodzaju powierzchni, które dotyka wiele osób, na przykład z klamkami do drzwi. Dlatego szukają rozwiązań, które ograniczą tę konieczność – mówi Andrzej Kaszycki, wiceprezes zarządu tedee.

Eksperci oczekują, że światowy sektor inteligentnych zamków w najbliższej przyszłości znajdzie się w fazie wzrostu. Jego głównymi motorami będą duże inwestycje w działalność badawczo-rozwojową oraz większy nacisk społeczeństwa na rozwój internetu rzeczy (IoT). Pandemia już teraz napędza popyt na technologie mobilne, co spowodowane jest potrzebą zapewnienia bezpieczeństwa i ochrony siebie lub rodziny. W najbliższych latach trend powinien się odwrócić, a dominującą motywacją do zakupu takich urządzeń jak inteligentne zamki, będzie chęć ułatwienia sobie życia.

 


[1] https://www.thehindu.com/society/dating-apps-see-rise-in-users-during-covid-19-lockdown/article31191764.ece

[2] https://cyfrowa.rp.pl/technologie/smart-home-city/36018-smart-home-w-polsce-wciaz-czeka-na-boom

[3] AMR, Smart Locks Market - Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2017-2023

[4] https://www.androidauthority.com/coronavirus-smart-home-1101558/

[5] „Raport o budowie domów w Polsce”, Oferteo.pl

[6] „Raport o budowie domów w Polsce”, Oferteo.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25 Biuro prasowe
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
Technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
Technologie Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?
2025-04-17 | 07:00

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?

Branża elektrotechniczna dynamicznie się rozwija, dostosowując do rosnących wymagań użytkowników oraz wyzwań związanych z efektywnością energetyczną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Media i PR

Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.

Polityka

Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.