Innowacja na rynku przesyłek listowych: Speedmail wprowadza GPS on-line
Good One PR
ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
michal.zebik|goodonepr.pl| |michal.zebik|goodonepr.pl
796 996 253
www.goodonepr.pl
Niezależny operator pocztowy, który kilka lat temu dał nadawcom możliwość śledzenia wszystkich przesyłek (z listami zwykłymi i marketingowymi włącznie), wprowadził kolejne innowacyjne rozwiązanie. Dzięki systemowi GPS on-line proces doręczania przesyłek można nadzorować w czasie rzeczywistym, a tym samym lepiej monitorować trasy doręczeń oraz zwiększać ich skuteczność. Po zakończonych pomyślnie testach w centrali firmy oraz wybranych punktach dystrybucji, operator wprowadził rozwiązanie do oddziałów w całej Polsce.
Usługa śledzenia przesyłek jest dobrze znana z rynku kurierskiego. Na rynek doręczeń listowych wprowadziła ją osiem lat temu spółka Speedmail, specjalizująca się w doręczaniu korespondencji masowej dla firm. Dzięki zastosowaniu systemu „track&trace” oraz wyposażeniu listonoszy w urządzenia GPS, operator jako pierwszy zaoferował możliwość monitorowania wszystkich kategorii przesyłek listowych, nawet najtańszych listów zwykłych i marketingowych.
GPS poprawia jakość doręczeń
– Głównym celem wprowadzenia urządzeń GPS on-line były procesy optymalizacyjne związane z podniesieniem efektywności i jakości doręczeń. Wprowadzając w naszej sieci dystrybucyjnej urządzenia GPS on-line pokazujemy, że nasza spółka stale się rozwija i pozostaje liderem alternatywnych operatorów pocztowych w Polsce – mówi Janusz Konopka, prezes Speedmail.
Klienci operatora już wcześniej mieli możliwość monitorowania procesu doręczenia korespondencji, ewidencjonowania nadanych przesyłek listowych oraz dostępu do raportów z wykonania usługi. Nowe rozwiązanie zapewni stały nadzór nad doręczycielami oraz większą kontrolę nad pokonywanymi przez nich trasami. Dzięki temu będzie można jeszcze dokładniej ustalić średni czas dostarczenia przesyłki, zoptymalizować trasy doręczeń oraz usprawnić pracę listonoszy. Nowy system oznacza dla operatora mniejsze koszty oraz krótszy czas pracy, a dla nadawcy – pewność, że jego przesyłka nie zaginie i dotrze na czas do właściwego miejsca.
Technologia zmienia branżę pocztową
– Branża pocztowa i kurierska stale rozwija zaawansowane rozwiązania technologiczne, a o konkurencyjności operatorów decydują wprowadzane przez nich innowacje. Wdrażając system GPS on-line zdecydowaliśmy się na współpracę z Trackimo – producentem lokalizatorów posiadającym własną opatentowaną technologię i aplikacje oraz zapewniającym transfer danych GSM. Podstawowymi kryteriami wyboru były dokładność zapisu śladu GPS oraz możliwość śledzenia urządzeń w czasie rzeczywistym – tłumaczy Janusz Konopka, prezes Speedmail.
Innowacje w logistyce w pierwszej kolejności wdraża branża kurierska, ale w ślad za nią podążają dostawcy usług pocztowych. Wprowadzane przez nich rozwiązania mają nieustannie usprawniać proces doręczeń. Celem jest to, by przesyłki klientów dostarczać niezawodnie, terminowo oraz bezpiecznie. Monitorowanie ich drogi od momentu nadania do miejsca doręczenia jest dziś standardem, podobnie jak kody kreskowe umożliwiające identyfikację przesyłki. Klienci operatorów pocztowych mogą liczyć także na takie rozwiązania jak specjalne aplikacje i platformy do zarządzania procesem nadawczym. Ułatwiają one przejrzystą organizację bazy adresowej, ewidencjonowanie przesyłek, tworzenie druków ZPO, drukowanie etykiet adresowych oraz generowanie szczegółowych raportów.
***
Speedmail to największy w Polsce niezależny operator pocztowy. Firma doręcza przesyłki listowe i marketingowe poprzez sieć ponad 100 placówek zlokalizowanych w większości dużych i średnich miast kraju. Oferta Speedmail adresowana jest do firm takich jak: banki, operatorzy telekomunikacyjni, telewizje kablowe, firmy ubezpieczeniowe, ale też do agencji marketingowych, fundacji, samorządów oraz spółek miejskich. Jej konkurencyjną przewagę stanowią zarówno elastyczność cenowa, jak i najnowsze rozwiązania IT: śledzenie wszystkich przesyłek, monitoring listonoszy on-line czy aplikacja do zarządzania korespondencją. Dzięki zintegrowaniu z największymi drukarniami korespondencji i firmami konfekcyjnymi, Speedmail zapewnia pełną automatyzację wysyłek masowych. Działalność firmy wyróżnia zastosowanie sprawdzonych rozwiązań logistycznych, ale także dbałość o bezpieczeństwo obrotu pocztowego. Marka Speedmail budowana jest w oparciu o najlepsze praktyki i doświadczenia rynków europejskich.

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland

Aplikacja Escapecity wyróżniona w konkursie ODYS 2024
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.