Innowacja na rynku przesyłek listowych: Speedmail wprowadza GPS on-line
Good One PR
ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
michal.zebik|goodonepr.pl| |michal.zebik|goodonepr.pl
796 996 253
www.goodonepr.pl
Niezależny operator pocztowy, który kilka lat temu dał nadawcom możliwość śledzenia wszystkich przesyłek (z listami zwykłymi i marketingowymi włącznie), wprowadził kolejne innowacyjne rozwiązanie. Dzięki systemowi GPS on-line proces doręczania przesyłek można nadzorować w czasie rzeczywistym, a tym samym lepiej monitorować trasy doręczeń oraz zwiększać ich skuteczność. Po zakończonych pomyślnie testach w centrali firmy oraz wybranych punktach dystrybucji, operator wprowadził rozwiązanie do oddziałów w całej Polsce.
Usługa śledzenia przesyłek jest dobrze znana z rynku kurierskiego. Na rynek doręczeń listowych wprowadziła ją osiem lat temu spółka Speedmail, specjalizująca się w doręczaniu korespondencji masowej dla firm. Dzięki zastosowaniu systemu „track&trace” oraz wyposażeniu listonoszy w urządzenia GPS, operator jako pierwszy zaoferował możliwość monitorowania wszystkich kategorii przesyłek listowych, nawet najtańszych listów zwykłych i marketingowych.
GPS poprawia jakość doręczeń
– Głównym celem wprowadzenia urządzeń GPS on-line były procesy optymalizacyjne związane z podniesieniem efektywności i jakości doręczeń. Wprowadzając w naszej sieci dystrybucyjnej urządzenia GPS on-line pokazujemy, że nasza spółka stale się rozwija i pozostaje liderem alternatywnych operatorów pocztowych w Polsce – mówi Janusz Konopka, prezes Speedmail.
Klienci operatora już wcześniej mieli możliwość monitorowania procesu doręczenia korespondencji, ewidencjonowania nadanych przesyłek listowych oraz dostępu do raportów z wykonania usługi. Nowe rozwiązanie zapewni stały nadzór nad doręczycielami oraz większą kontrolę nad pokonywanymi przez nich trasami. Dzięki temu będzie można jeszcze dokładniej ustalić średni czas dostarczenia przesyłki, zoptymalizować trasy doręczeń oraz usprawnić pracę listonoszy. Nowy system oznacza dla operatora mniejsze koszty oraz krótszy czas pracy, a dla nadawcy – pewność, że jego przesyłka nie zaginie i dotrze na czas do właściwego miejsca.
Technologia zmienia branżę pocztową
– Branża pocztowa i kurierska stale rozwija zaawansowane rozwiązania technologiczne, a o konkurencyjności operatorów decydują wprowadzane przez nich innowacje. Wdrażając system GPS on-line zdecydowaliśmy się na współpracę z Trackimo – producentem lokalizatorów posiadającym własną opatentowaną technologię i aplikacje oraz zapewniającym transfer danych GSM. Podstawowymi kryteriami wyboru były dokładność zapisu śladu GPS oraz możliwość śledzenia urządzeń w czasie rzeczywistym – tłumaczy Janusz Konopka, prezes Speedmail.
Innowacje w logistyce w pierwszej kolejności wdraża branża kurierska, ale w ślad za nią podążają dostawcy usług pocztowych. Wprowadzane przez nich rozwiązania mają nieustannie usprawniać proces doręczeń. Celem jest to, by przesyłki klientów dostarczać niezawodnie, terminowo oraz bezpiecznie. Monitorowanie ich drogi od momentu nadania do miejsca doręczenia jest dziś standardem, podobnie jak kody kreskowe umożliwiające identyfikację przesyłki. Klienci operatorów pocztowych mogą liczyć także na takie rozwiązania jak specjalne aplikacje i platformy do zarządzania procesem nadawczym. Ułatwiają one przejrzystą organizację bazy adresowej, ewidencjonowanie przesyłek, tworzenie druków ZPO, drukowanie etykiet adresowych oraz generowanie szczegółowych raportów.
***
Speedmail to największy w Polsce niezależny operator pocztowy. Firma doręcza przesyłki listowe i marketingowe poprzez sieć ponad 100 placówek zlokalizowanych w większości dużych i średnich miast kraju. Oferta Speedmail adresowana jest do firm takich jak: banki, operatorzy telekomunikacyjni, telewizje kablowe, firmy ubezpieczeniowe, ale też do agencji marketingowych, fundacji, samorządów oraz spółek miejskich. Jej konkurencyjną przewagę stanowią zarówno elastyczność cenowa, jak i najnowsze rozwiązania IT: śledzenie wszystkich przesyłek, monitoring listonoszy on-line czy aplikacja do zarządzania korespondencją. Dzięki zintegrowaniu z największymi drukarniami korespondencji i firmami konfekcyjnymi, Speedmail zapewnia pełną automatyzację wysyłek masowych. Działalność firmy wyróżnia zastosowanie sprawdzonych rozwiązań logistycznych, ale także dbałość o bezpieczeństwo obrotu pocztowego. Marka Speedmail budowana jest w oparciu o najlepsze praktyki i doświadczenia rynków europejskich.

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland

Aplikacja Escapecity wyróżniona w konkursie ODYS 2024
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Infrastruktura

Energia słoneczna wyprzedziła węgiel jako źródło energii w UE. Tempo dalszego rozwoju zależy od inwestycji w system i sieć
Zgodnie z założeniami strategii planu REPowerEU do 2030 roku na terenie państw członkowskich ma zostać zainstalowanych niemal 600 GW mocy fotowoltaiki słonecznej. Organizacje takie jak SolarPower Europe walczą o to, aby do tego czasu fotowoltaika stała się głównym źródłem energii elektrycznej. O ile w ostatnich latach odnotowano dynamiczne tempo wzrostu produkcji energii słonecznej, o tyle w kolejnych latach na drodze do realizacji planu może stanąć nienadążająca za tempem rozwoju infrastruktura.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.