Indie Games Polska poszerza Hall of Fame branży gamingowej
Inicjatywy prowadzone przez Indie Games Polska są nieustannie rozwijane. Na Spotify i ApplePodcasts wystartował nowy sezon cyklu podcastów „Polska w Grze”, które przybliżają inwestorom i graczom branżę gamingową od strony biznesowej. YouTubowa seria „Hall of Fame” powiększy się wkrótce o takie osobistości jak Maciej Szcześnik, Tadeusz Zieliński, Aleksandra Cwelina i inni.
„Polska w Grze” to audycja, dzięki której można dowiedzieć się więcej o kondycji polskiej branży gier wideo. Podcast spełnia również funkcję edukacyjną i szkoleniową, w szczególności dla osób związanych z tą branżą i inwestorów.
Gospodarzem najnowszego sezonu jest Jakub Marszałkowski. W pierwszych odcinkach można było usłyszeć rozmowę z prawnikiem Michałem Pękałą, który opowiedział o prawnej stronie korzystania z AI. Gościem kolejnego odcinka był natomiast Jan Grochowski z Black Eye Games, który podzielił się swoją wiedzą odnośnie tego, jak nad Wisłą robi się gry MMO. Kolejny sezon dopiero nabiera rozpędu, a w przygotowaniu są już kolejne odcinki.
Fundacja Indie Games Polska zrealizowała również magazyn polskigamedev.pl, który w formie papierowej dołączony został do magazynu “PIXEL”, otrzymali go również prenumeratorzy „CD-Action”. Wersja cyfrowa dostępna jest na stronie polskigamedev.pl TUTAJ.
Za sprawą inicjatywy Hall of Fame prezentowane są sylwetki czołowych polskich twórców gier wideo i osób, które miały znaczący wpływ na rozwój branży. Grono docenionych postaci stale się powiększa, a wkrótce dołączą do niego Aleksy Uchański, Tadeusz Zieliński, Maciej Szcześnik, Adam Skorupa i Aleksandra Cwalina. Rozmowy w formie wideo będą publikowane na łamach portalu PolskiGamedev.pl i w serwisie YouTube.
- Aleksy Uchański – dziennikarz związany z polską branżą gier od 1991 roku, między innymi jako redaktor naczelny magazynów „Gambler” i „Komputer Świat Gry”, prezes zarządu studia Movie Games, prokurent w Wydawnictwie Iskry i inwestor w branży gier wideo, akcjonariusz m.in. spółki Ultimate Games oraz felietonista czasopism „Pixel” i „CD-Action”.
- Tadeusz Zieliński – weteran branży z 28-letnim doświadczeniem. Zaczynał w „Gamblerze”, sporą popularność przyniosła mu także telewizja Hyper. Zajmował się zarówno projektowaniem, jak i samą produkcją gier wideo. Prowadzący programu „Faux Paux” na antenie Polsat Games, dziennikarz, streamer, a także specjalista od marketingu, PR i promocji.
- Maciej Szcześnik – twórca gier związany z branżą od 2004 roku. Entuzjasta gier niezależnych, mający jednak w swoim portfolio prace nad projektami z segmentu AAA, chociażby przy serii Wiedźmin. Ceniony i doświadczony twórca, któremu niestraszne żadne wyzwanie.
- Adam Skorupa – kompozytor oraz autor muzyki do gier wideo. Z branżą związany od lat 90., współtwórca formacji muzyki elektronicznej – Aural Planet. W jego portfolio znajdziemy masę topowych produkcji, a 2007 roku redakcja portalu IGN okrzyknęła go najlepszym twórcą muzyki za soundtrack do gry Wiedźmin.
- Aleksandra Cwalina – dziennikarka, redaktorka naczelna pism „Secret Service” i „Click!”, tłumaczka, która współtworzyła wiele kultowych projektów i produkcji. Odpowiadała chociażby na redakcję tłumaczeń przy takich produkcjach jak Gothic II, Warcraft III: The Frozen Throne, Świątynia pierwotnego zła czy Neverwinter Nights. Była prezes spółki Detalion Games SA.
Fundacja Indie Games Polska jest również wydawcą serwisu PolskiGamedev.pl, gdzie publikowane są newsy oraz artykuły publicystyczne dotyczące polskiej branży gier wideo. Znaleźć tam można również kalendarium nadchodzących premier i wydarzeń, a na zainteresowanych kształceniem się w tym kierunku czekają wyselekcjonowane i najciekawsze oferty od uczelni z całego kraju. Serwis współorganizuje również ważne branżowe inicjatywy i patronuje im, służąc wsparciem merytorycznym ich organizatorom i uczestnikom.
Nowe materiały fundacji Indie Games Polska są realizowane we współpracy z partnerami, wśród których znajdują się: Totalizator Sportowy, Fundacja ARP, State of Poland oraz PFR Fundacja.
Fundacja Indie Games Polska powstała w 2015 roku. Za swój cel przyjęła wsparcie rozwoju branży gier wideo, ze szczególnym uwzględnieniem twórców niezależnych, oraz promocji gier wideo jako równoprawnego uczestnika rynku kultury. Przez lata pracy udało się jej zorganizować niezliczoną liczbę wydarzeń, w tym polskie stoiska targowe podczas imprez branżowych na całym świecie, szkolenia w wersjach stacjonarnych oraz online, jamy, przyjęcia networkingowe, system doradztwa prawnego i konferencje. Fundacja stara się pełnić funkcję przedstawiciela i jednego z głosów branży w kontaktach z instytucjami AAXrządowymi, samorządowymi i międzynarodowymi.

Pomagaj, biegając! Znamy datę startu zapisów do Poland Business Run 2025

Potrzebujesz dofinansowania do protezy lub rehabilitacji? Fundacja Poland Business Run szuka beneficjentów!

Business Centre Club po raz 32. docenił firmy spełniające najwyższe standardy w biznesie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Infrastruktura

Trwają prace nad europejską strategią odporności wodnej. Projekt ma być gotowy przed latem
Komisja Europejska ma w najbliższych tygodniach przedstawić strategię na rzecz zwiększenia odporności na niedobory wody. PE na majowej sesji przyjął zalecenia w tym zakresie, w których opowiada się za ambitną odpowiedzią na te wyzwania. Jak podkreśla europoseł PO Andrzej Buła, chodzi przede wszystkim o oszczędzanie wody i dbanie o jej jakość, a także o zapewnienie odpowiedniego finansowania odporności wodnej.
Przemysł
Robotyzacja i automatyzacja stają się codziennością w produkcji i logistyce. To odpowiedź na wyzwania demograficzne

Stale rosnący w społeczeństwie udział osób w wieku poprodukcyjnym i zmniejszająca się baza osób aktywnych zawodowo sprawiają, że automatyzacja i robotyzacja znacznie przyspieszają. Eksperci uspokajają, że nie oznacza to redukcji zatrudnienia, tylko dostosowywanie działalności, zwłaszcza produkcji, magazynów i centrów logistycznych, do potrzeb zmieniającego się świata i rynku pracy. Dla pracowników może to oznaczać potrzebę wypracowania nowych kompetencji, ale też szansę na rozwój – podkreślają eksperci IKEA.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.