Komunikaty PR

Indie Games Polska poszerza Hall of Fame branży gamingowej

2023-08-28  |  06:00
Biuro prasowe

Inicjatywy prowadzone przez Indie Games Polska są nieustannie rozwijane. Na Spotify i ApplePodcasts wystartował nowy sezon cyklu podcastów „Polska w Grze”, które przybliżają inwestorom i graczom branżę gamingową od strony biznesowej. YouTubowa seria „Hall of Fame” powiększy się wkrótce o takie osobistości jak Maciej Szcześnik, Tadeusz Zieliński, Aleksandra Cwelina i inni. 

„Polska w Grze” to audycja, dzięki której można dowiedzieć się więcej o kondycji polskiej branży gier wideo. Podcast spełnia również funkcję edukacyjną i szkoleniową, w szczególności dla osób związanych z tą branżą i inwestorów.

Gospodarzem najnowszego sezonu jest Jakub Marszałkowski. W pierwszych odcinkach można było usłyszeć rozmowę z prawnikiem Michałem Pękałą, który opowiedział o prawnej stronie korzystania z AI. Gościem kolejnego odcinka był natomiast Jan Grochowski z Black Eye Games, który podzielił się swoją wiedzą odnośnie tego, jak nad Wisłą robi się gry MMO. Kolejny sezon dopiero nabiera rozpędu, a w przygotowaniu są już kolejne odcinki.

Fundacja Indie Games Polska zrealizowała również magazyn polskigamedev.pl, który w formie papierowej dołączony został do magazynu “PIXEL”, otrzymali go również prenumeratorzy „CD-Action”. Wersja cyfrowa dostępna jest na stronie polskigamedev.pl TUTAJ.

Za sprawą inicjatywy Hall of Fame prezentowane są sylwetki czołowych polskich twórców gier wideo i osób, które miały znaczący wpływ na rozwój branży. Grono docenionych postaci stale się powiększa, a wkrótce dołączą do niego Aleksy Uchański, Tadeusz Zieliński, Maciej Szcześnik, Adam Skorupa i Aleksandra Cwalina. Rozmowy w formie wideo będą publikowane na łamach portalu PolskiGamedev.pl i w serwisie YouTube.

  • Aleksy Uchański – dziennikarz związany z polską branżą gier od 1991 roku, między innymi jako redaktor naczelny magazynów „Gambler” i „Komputer Świat Gry”, prezes zarządu studia Movie Games, prokurent w Wydawnictwie Iskry i inwestor w branży gier wideo, akcjonariusz m.in. spółki Ultimate Games oraz felietonista czasopism „Pixel” i „CD-Action”.
  • Tadeusz Zieliński – weteran branży z 28-letnim doświadczeniem. Zaczynał w „Gamblerze”, sporą popularność przyniosła mu także telewizja Hyper. Zajmował się zarówno projektowaniem, jak i samą produkcją gier wideo. Prowadzący programu „Faux Paux” na antenie Polsat Games, dziennikarz, streamer, a także specjalista od marketingu, PR i promocji.
  • Maciej Szcześnik – twórca gier związany z branżą od 2004 roku. Entuzjasta gier niezależnych, mający jednak w swoim portfolio prace nad projektami z segmentu AAA, chociażby przy serii Wiedźmin. Ceniony i doświadczony twórca, któremu niestraszne żadne wyzwanie.
  • Adam Skorupa – kompozytor oraz autor muzyki do gier wideo. Z branżą związany od lat 90., współtwórca formacji muzyki elektronicznej – Aural Planet. W jego portfolio znajdziemy masę topowych produkcji, a 2007 roku redakcja portalu IGN okrzyknęła go najlepszym twórcą muzyki za soundtrack do gry Wiedźmin.
  • Aleksandra Cwalina – dziennikarka, redaktorka naczelna pism „Secret Service” i „Click!”, tłumaczka, która współtworzyła wiele kultowych projektów i produkcji. Odpowiadała chociażby na redakcję tłumaczeń przy takich produkcjach jak Gothic II, Warcraft III: The Frozen Throne, Świątynia pierwotnego zła czy Neverwinter Nights. Była prezes spółki Detalion Games SA.

 

Fundacja Indie Games Polska jest również wydawcą serwisu PolskiGamedev.pl, gdzie publikowane są newsy oraz artykuły publicystyczne dotyczące polskiej branży gier wideo. Znaleźć tam można również kalendarium nadchodzących premier i wydarzeń, a na zainteresowanych kształceniem się w tym kierunku czekają wyselekcjonowane i najciekawsze oferty od uczelni z całego kraju. Serwis współorganizuje również ważne branżowe inicjatywy i patronuje im, służąc wsparciem merytorycznym ich organizatorom i uczestnikom.

Nowe materiały fundacji Indie Games Polska są realizowane we współpracy z partnerami, wśród których znajdują się: Totalizator Sportowy, Fundacja ARP, State of Poland oraz PFR Fundacja.

Fundacja Indie Games Polska powstała w 2015 roku. Za swój cel przyjęła wsparcie rozwoju branży gier wideo, ze szczególnym uwzględnieniem twórców niezależnych, oraz promocji gier wideo jako równoprawnego uczestnika rynku kultury.  Przez lata pracy udało się jej zorganizować niezliczoną liczbę wydarzeń, w tym polskie stoiska targowe podczas imprez branżowych na całym świecie, szkolenia w wersjach stacjonarnych oraz online, jamy, przyjęcia networkingowe, system doradztwa prawnego i konferencje. Fundacja stara się pełnić funkcję przedstawiciela i jednego z głosów branży w kontaktach z instytucjami AAXrządowymi, samorządowymi i międzynarodowymi.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dialog i Technologia: przyszłość muzeów Biuro prasowe
2024-11-20 | 12:55

Dialog i Technologia: przyszłość muzeów

Dialog i Technologia: przyszłość muzeów   W dniach 14-15 listopada w Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się konferencja
Rewolucja AI na trawniku. Innowacyjna platforma i nowe roboty koszące od Husqvarna
2024-11-19 | 15:30

Rewolucja AI na trawniku. Innowacyjna platforma i nowe roboty koszące od Husqvarna

Podczas niedawnego Living City, wydarzenia organizowanego przez Grupę Husqvarna cyklicznie od 2015 roku, marka ogłosiła wprowadzenie na rynek nowej platformy autonomicznych kosiarek
Wyjątkowa szansa dla startupów z branży budowlanej
2024-11-07 | 13:00

Wyjątkowa szansa dla startupów z branży budowlanej

CRH Ventures ogłosił nabór startupów do najnowszego akceleratora: Zrównoważone Materiały Budowlane - zgłoszenia przyjmowane są do 16 grudnia. Organizator konkursu,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media i PR

Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing. Narzędzia AI dają drugie życie tradycyjnym formom reklamy

Z badań GroupM wynika, że już w najbliższym czasie połowa inwestycji w media będzie oparta na decyzjach wspomaganych przez sztuczną inteligencję, a do 2028 roku będą to już dwie na trzy transakcje. Prawie 9 na 10 przedstawicieli branży wskazuje AI jako technologię, która będzie mieć w najbliższym czasie największy wpływ na marketing. Debata o potencjale tej technologii rozgrzewa branżę, a możliwości jej wykorzystania wciąż przybywa – od planowania i optymalizowania kampanii reklamowych, przez influencer marketing, po media postrzegane jako tradycyjne, które dzięki innowacjom zyskują „drugie życie”.

Farmacja

Polscy naukowcy pracują nad personalizowaną terapią raka płuca. Faza badań klinicznych coraz bliżej

Zespół naukowców z Międzynarodowego Centrum Badań nad Szczepionkami Przeciwnowotworowymi (ICCVS) na Uniwersytecie Gdańskim prowadzi zaawansowane badania nad nową terapią  raka płuca, w której rolę leku będą pełnić limfocyty wyizolowane z krwi chorego. – To terapia szyta na miarę. Dla każdego z pacjentów wybieramy inny rodzaj komórek – mówi prof. dr hab. Natalia Marek-Trzonkowska. Jak wskazuje, projekt SWIFT jest już coraz bliżej rozpoczęcia fazy badań klinicznych. Jego realizację umożliwiły środki unijne w ramach działania Międzynarodowe Agendy Badawcze (MAB) z programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG) przyznane przez Fundację na rzecz Nauki Polskiej.

Rolnictwo

Dane satelitarne w użyciu urbanistów i samorządowców. Mogą im służyć do przygotowania na zmiany klimatu

Do 2031 roku rynek usług związanych z danymi satelitarnymi ma wzrosnąć ponad czterokrotnie – przewidują analitycy. Na rosnącą podaż wpływ może mieć nałożony na dużą część przedsiębiorców, w tym producentów rolnych, obowiązek raportowania wpływu środowiskowego. Dane satelitarne są jednak cennym narzędziem również w rękach urbanistów i samorządowców. Z dokładnością do milimetrów pokazują zjawiska takie jak np. osiadanie gruntów, co pozwala na wczesne podejmowanie decyzji o kluczowych modernizacjach infrastruktury.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.