Komunikaty PR

IKEA partnerem 3. Kraków Green Film Festival

2020-08-21  |  11:47
Biuro prasowe
Kontakt

Agencja PR
Open Media

Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro|openmedia.pl| |biuro|openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl
Do pobrania jpg ( 0.29 MB )

16 sierpnia w Krakowie rozpoczął się trzeci międzynarodowy festiwal filmów ekologicznych „Kraków Green Film Festival”. Partnerem wydarzenia, którego celem jest promowanie postaw proekologicznych, po raz kolejny jest IKEA. W specjalnym showroomie, zlokalizowanym na terenie Miasteczka Festiwalowego, można zainspirować się rozwiązaniami ułatwiającymi prowadzenie bardziej zrównoważonego życia w domu na co dzień. IKEA częstuje też nowymi w 100% roślinnymi klopsikami i bierze udział w eksperckich panelach dyskusyjnych.

3. Kraków Green Film Festival odbywa się w dniach 16 - 23 sierpnia 2020 r.. Wstęp na wszystkie wydarzenia jest wolny. Przez 8 dni, w ramach konkursu głównego, widzowie zobaczą 52 filmy o tematyce ekologicznej. Spora część z nich będzie mieć w Krakowie polską premierę, a niektóre światową. Pokazy odbywają się w Miasteczku Festiwalowym na Bulwarach Wiślanych oraz w pięciu kinach plenerowych zlokalizowanych w różnych częściach miasta. Projekcjom towarzyszą panele dyskusyjne dotyczące poruszanych na ekranie zagadnień. Prowadzą je eksperci z ONZ, WWF i Polskiej Akademii Nauk. W dyskusji nie może zabraknąć głosu IKEA - firmy, która od lat wdraża rozwiązania zrównoważonego rozwoju w biznesie, dzieli się dobrymi praktykami i pokazuje, że nawet drobne zmiany w domu czy stylu życia mogą nieść duże korzyści dla naszej planety i środowiska naturalnego.

- Gospodarka o obiegu zamkniętym, demokratyzacja zrównoważonego życia w domu i ograniczenie emisji dwutlenku węgla to główne cele, które realizujemy w ramach strategii People & Planet Positive 2030. Cieszymy się, że możemy podzielić się naszą wiedzą i doświadczeniem, zabierając głos w panelach dyskusyjnych, towarzyszących pokazom filmów poruszających te niezwykle ważne zagadnienia – mówi Agata Czachórska, Kierowniczka ds. Zrównoważonego Rozwoju w IKEA Retail Polska. - Chcemy również pokazać, że lepsze i przyjazne dla planety życie to nie rewolucja, inspirując uczestników festiwalu do podejmowania małych, prostych kroków, które mają duże znaczenie – dodaje.

Showroom IKEA znajduje się na terenie Miasteczka Festiwalowego przy ul. Smoczej w Krakowie. Na powierzchni 18 m kw. wyeksponowano produkty z asortymentu IKEA, które wyprodukowane zostały z myślą o domowym życiu i planecie. Zaprezentowano również praktyczne wskazówki, mówiące o tym, na co zwrócić uwagę, aby nasz dom był bardziej przyjazny środowisku. Głównym punktem wystawy, nie bez powodu, stała się kuchnia, w której IKEA podpowiada między innymi jak ograniczyć ilość wytwarzanych odpadów oraz jak poprawnie je sortować, zużywać mniej wody i energii, nie marnować żywności. Co więcej, fronty kuchenne użyte na ekspozycji to seria KUNGSBACKA wyprodukowana z poddanych recyklingowi butelek PET i drewna.

IKEA nieustannie zachęca też do wprowadzania bardziej zrównoważonych nawyków żywieniowych w codziennym życiu. Stale rozwija też ofertę dań i produktów na bazie roślin.  W sierpniu tego roku do restauracji IKEA i sklepików szwedzkich, znajdujących się na terenie sklepów, trafiły klopsiki w 100% roślinne. Wyglądają i smakują tak samo jak mięsne, ale ich ślad ekologiczny stanowi zaledwie 4% klasycznej wersji tego dania. Przyjaznych dla środowiska klopsików będzie można bezpłatnie spróbować szóstego dnia festiwalu (21 sierpnia), który poświęcony będzie tematowi produkcji żywności i wpływie tego procesu na środowisko.

IKEA wyznaczyła sobie ambitne cele, które konsekwentnie realizuje – już od 2015 roku 100% bawełny wykorzystywanej w IKEA pochodzi z bardziej zrównoważonych źródeł. W 2020 roku z asortymentu wyposażenia wycofaliśmy wszystkie plastikowe produkty jednorazowego użytku, a do 2030 roku chcemy stać się biznesem w pełni zrównoważonym, cyrkularnym i neutralnym klimatycznie – mówi Katarzyna Warchał, Członek Zarządu IKEA Purchasing w Polsce. I dodaje: - Cieszymy się, że jako firma możemy z jednej strony inspirować klientów do podejmowania proekologicznych działań, a z drugiej strony pokazywać, w jaki sposób firmy mogą mieć wpływ na zrównoważony rozwój w całym łańcuchu wartości.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Open Media
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ekologia „Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol Biuro prasowe
2025-05-23 | 13:00

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Trwa dyskusja nad kwestiami związanymi z gospodarką odpadami opakowaniowymi, w tym nad przyszłym systemem Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta. Cały czas mamy do czynienia
Ekologia Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce
2025-05-22 | 13:30

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Polski System Kaucyjny (PSK) oraz Canpack Recycling podpisały list intencyjny, rozpoczynając strategiczną współpracę na rzecz budowy nowoczesnego, ogólnopolskiego systemu
Ekologia Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej
2025-01-21 | 06:00

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Zgodnie z danymi Bloomberg NEF, Amazon jest 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej, Globalny lider e-commerce i jedna

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii

Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej do końca 2025 roku Polska powinna osiągnąć poziom recyklingu odpadów opakowaniowych na poziomie min. 65 proc. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), który w świetle unijnych zaleceń powinien być zaimplementowany już w 2023 roku, a którego ostatecznego kształtu jeszcze nie znamy. Zagraniczni eksperci uważają, że Polska powinna iść w ślady Czech, Belgii i Włoch, stawiając na elastyczną organizację odpowiedzialności producenta (OOP).

Farmacja

Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.

Polityka

Polska może dołączyć do globalnych liderów sztucznej inteligencji. Jednym z warunków jest wsparcie od sektora publicznego

Polska w niedługim czasie może dołączyć do grona światowych liderów w obszarze sztucznej inteligencji – oceniają eksperci i podkreślają, że jest to możliwe w ciągu dwóch–trzech lat. Ważne jest jednak szybkie podjęcie działań w tym kierunku jako państwo. W tym kontekście nabiera na znaczeniu aktualizacja „Polityki rozwoju sztucznej inteligencji w Polsce” i uruchomienie funduszu rozwoju sztucznej inteligencji, który mimo wcześniejszych zapowiedzi wciąż nie został utworzony. Głównym zasobem Polski są specjaliści od AI.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.