IKEA partnerem 3. Kraków Green Film Festival
Agencja PR
Open Media
Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro|openmedia.pl| |biuro|openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl
16 sierpnia w Krakowie rozpoczął się trzeci międzynarodowy festiwal filmów ekologicznych „Kraków Green Film Festival”. Partnerem wydarzenia, którego celem jest promowanie postaw proekologicznych, po raz kolejny jest IKEA. W specjalnym showroomie, zlokalizowanym na terenie Miasteczka Festiwalowego, można zainspirować się rozwiązaniami ułatwiającymi prowadzenie bardziej zrównoważonego życia w domu na co dzień. IKEA częstuje też nowymi w 100% roślinnymi klopsikami i bierze udział w eksperckich panelach dyskusyjnych.
3. Kraków Green Film Festival odbywa się w dniach 16 - 23 sierpnia 2020 r.. Wstęp na wszystkie wydarzenia jest wolny. Przez 8 dni, w ramach konkursu głównego, widzowie zobaczą 52 filmy o tematyce ekologicznej. Spora część z nich będzie mieć w Krakowie polską premierę, a niektóre światową. Pokazy odbywają się w Miasteczku Festiwalowym na Bulwarach Wiślanych oraz w pięciu kinach plenerowych zlokalizowanych w różnych częściach miasta. Projekcjom towarzyszą panele dyskusyjne dotyczące poruszanych na ekranie zagadnień. Prowadzą je eksperci z ONZ, WWF i Polskiej Akademii Nauk. W dyskusji nie może zabraknąć głosu IKEA - firmy, która od lat wdraża rozwiązania zrównoważonego rozwoju w biznesie, dzieli się dobrymi praktykami i pokazuje, że nawet drobne zmiany w domu czy stylu życia mogą nieść duże korzyści dla naszej planety i środowiska naturalnego.
- Gospodarka o obiegu zamkniętym, demokratyzacja zrównoważonego życia w domu i ograniczenie emisji dwutlenku węgla to główne cele, które realizujemy w ramach strategii People & Planet Positive 2030. Cieszymy się, że możemy podzielić się naszą wiedzą i doświadczeniem, zabierając głos w panelach dyskusyjnych, towarzyszących pokazom filmów poruszających te niezwykle ważne zagadnienia – mówi Agata Czachórska, Kierowniczka ds. Zrównoważonego Rozwoju w IKEA Retail Polska. - Chcemy również pokazać, że lepsze i przyjazne dla planety życie to nie rewolucja, inspirując uczestników festiwalu do podejmowania małych, prostych kroków, które mają duże znaczenie – dodaje.
Showroom IKEA znajduje się na terenie Miasteczka Festiwalowego przy ul. Smoczej w Krakowie. Na powierzchni 18 m kw. wyeksponowano produkty z asortymentu IKEA, które wyprodukowane zostały z myślą o domowym życiu i planecie. Zaprezentowano również praktyczne wskazówki, mówiące o tym, na co zwrócić uwagę, aby nasz dom był bardziej przyjazny środowisku. Głównym punktem wystawy, nie bez powodu, stała się kuchnia, w której IKEA podpowiada między innymi jak ograniczyć ilość wytwarzanych odpadów oraz jak poprawnie je sortować, zużywać mniej wody i energii, nie marnować żywności. Co więcej, fronty kuchenne użyte na ekspozycji to seria KUNGSBACKA wyprodukowana z poddanych recyklingowi butelek PET i drewna.
IKEA nieustannie zachęca też do wprowadzania bardziej zrównoważonych nawyków żywieniowych w codziennym życiu. Stale rozwija też ofertę dań i produktów na bazie roślin. W sierpniu tego roku do restauracji IKEA i sklepików szwedzkich, znajdujących się na terenie sklepów, trafiły klopsiki w 100% roślinne. Wyglądają i smakują tak samo jak mięsne, ale ich ślad ekologiczny stanowi zaledwie 4% klasycznej wersji tego dania. Przyjaznych dla środowiska klopsików będzie można bezpłatnie spróbować szóstego dnia festiwalu (21 sierpnia), który poświęcony będzie tematowi produkcji żywności i wpływie tego procesu na środowisko.
– IKEA wyznaczyła sobie ambitne cele, które konsekwentnie realizuje – już od 2015 roku 100% bawełny wykorzystywanej w IKEA pochodzi z bardziej zrównoważonych źródeł. W 2020 roku z asortymentu wyposażenia wycofaliśmy wszystkie plastikowe produkty jednorazowego użytku, a do 2030 roku chcemy stać się biznesem w pełni zrównoważonym, cyrkularnym i neutralnym klimatycznie – mówi Katarzyna Warchał, Członek Zarządu IKEA Purchasing w Polsce. I dodaje: - Cieszymy się, że jako firma możemy z jednej strony inspirować klientów do podejmowania proekologicznych działań, a z drugiej strony pokazywać, w jaki sposób firmy mogą mieć wpływ na zrównoważony rozwój w całym łańcuchu wartości.
Hydrodynamiczne generatory kawitacyjne: przełom w oczyszczaniu rurociągów
Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Ochrona środowiska
Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania
Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.