HORTEX WPROWADZA NA RYNEK SOKI W INNOWACYJNYM OPAKOWANIU TETRA PAK
Firma Hortex właśnie wprowadziła na rynek swoje produkty – w tym flagowy sok jabłkowy – w przyjaznym środowiskowo opakowaniu. Polska jest drugim krajem w Europie, w którym konsumenci mogą sięgnąć po innowacyjne rozwiązanie Tetra Brik® Aseptic 1000 Ultra Edge z zakrętką WingCap™ 30.
Zakrętka opakowania, które aż w 87% składa się z materiałów odnawialnych, jest wykonana z polimerów pochodzenia roślinnego (wyprodukowanych z certyfikowanej trzciny cukrowej) i dzięki specjalnej konstrukcji pozwala uniknąć marnowania żywności. Opakowanie jest lżejsze o 11% w porównaniu z wcześniejszym rozwiązaniem (TPA 1000 HC27 w wersji standardowej). W połączeniu z bardziej zrównoważonym składem obniża to emisję CO2 o 31%. Karton Tetra Pak można poddać pełnemu recyklingowi.
O współpracy z firmą Hortex mówi Lyndsey Loyden-Edwards, Dyrektor Generalna Tetra Pak na Europę Wschodnią: Nasza rola, zarówno w skali globalnej, jak i w Polsce, pozostaje niezmienna – jest to ścisła współpraca z naszymi klientami, mająca na celu dostarczanie im innowacyjnych oraz przyjaznych środowisku rozwiązań w zakresie pakowania i przetwórstwa żywności. Wprowadzenie nowego, bardziej zrównoważonego opakowania we współpracy z Hortex, jest przykładem takiego działania. Pokazuje, że celem obu firm jest dążenie do zeroemisyjności i odejście od surowców kopalnych na korzyść tych o pochodzeniu roślinnym.
Działania podsumowuje także Piotr Chęcielewski, Dyrektor Marketingu Hortex: Nasza marka znana jest w Polsce i Europie wschodniej od dziesięcioleci, dlatego bierzemy na siebie odpowiedzialność podawania naszym konsumentom produktów najwyższej jakości. Nasze dostępne w Polsce surowce w niemal 100% pochodzą z obszaru nie większego niż 100 km od zakładu, a zespół R&D ciągle pracuje nad innowacjami. Jednak sam produkt to nie wszystko. Dlatego wybieramy najlepsze dostępne opakowania, takie które zapewniają bezpieczeństwo konsumpcji, ale także dbają o planetę. Dlatego wybraliśmy Tetra Pak.
Wprowadzenie Tetra Brik® Aseptic 1000 Ultra Edge z zakrętką WingCap™ 30 na polski rynek jest kolejnym kamieniem milowym na drodze Tetra Pak do stworzenia opakowania, które będzie neutralne klimatycznie i wykonane w całości z materiałów odnawialnych lub pochodzących z recyklingu.
DPD Polska kończy rok z 9 tysiącami automatów paczkowych SwipBox Infinity
Posten Bring i SwipBox rozszerzają współpracę w Skandynawii
Startuje MaverickFest – wydarzenie twórców RestaurantWeekⓇ! Czym zaskoczy?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Ochrona środowiska
Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania
Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.