Hitachi Energy zmierza do osiągnięcia neutralności węglowej
Hitachi Energy udaje się przejść w 100% na energię elektryczną wolną od paliw kopalnych we własnej działalności.
Światowy lider w dziedzinie technologii i rynku sieci energetycznych osiągnął pierwszy krok w realizacji swojej strategii zrównoważonego rozwoju (Sustainability 2030) i przyspiesza działania zmierzające do osiągnięcia neutralności węglowej.
Firma Hitachi Energy ogłosiła, że osiągnęła pierwszy cel określony w jej strategii Sustainability 2030 – wykorzystanie w swojej działalności 100% energii elektrycznej wolnej od paliw kopalnych*. Firma dąży do osiągnięcia neutralności węglowej we własnej działalności do 2030 roku**, zgodnie z celem, jakim się kieruje: „Wspierając zrównoważoną przyszłość energetyczną dla wszystkich”.
‒ Osiągając wykorzystanie w naszej działalności 100% energii elektrycznej wolnej od paliw kopalnych, zredukowaliśmy naszą emisję ekwiwalentu CO2 o ponad 50% w porównaniu do roku 2019 ‒ powiedział Claudio Facchin, CEO Hitachi Energy. ‒ Wyzwanie zerowej emisji netto ma charakter globalny i wymaga działania już teraz, tworząc innowacje i nawiązując współpracę pomiędzy krajami. Razem z klientami, partnerami i wszystkimi interesariuszami wspieramy światowy system energetyczny, aby stawał się bardziej zrównoważony, odporny i bezpieczny.
Docelowa redukcja o 50%, osiągnięta przed założonym czasem, wyniesie około 175 kiloton CO2e rocznie, co odpowiada usunięciu z dróg ponad 35 000 samochodów osobowych.
Aby osiągnąć w swojej działalności 100% energii elektrycznej wolnej od paliw kopalnych - oraz w ramach wspierania celu Grupy Hitachi w zakresie neutralności węglowej*** - firma realizuje szereg inicjatyw, w tym wspiera projekty wytwarzania własnej energii elektrycznej wolnej od paliw kopalnych, takie jak inwestycje w dachowe instalacje fotowoltaiczne w połączeniu z cyfrowymi rozwiązaniami e-mesh dla rozproszonych źródeł energii, maksymalizującymi wydajność energetyczną i minimalizującymi emisję CO2. W fabryce Hitachi Energy w Zhongshan w Chinach, prawie 20% całkowitego zużycia energii stanowi energia z paneli fotowoltaicznych. Oczekuje się, że w pierwszym roku działalności, energia wytworzona w fabryce osiągnie poziom 1 510 megawatogodzin (MWh), przyczyniając się do zmniejszenia rocznej emisji dwutlenku węgla o ponad 1000 ton.
Aby uzyskać wykorzystanie w 100% energii elektrycznej wolnej od paliw kopalnych, firma Hitachi Energy przeszła również na ekologiczne taryfy, zakupiła certyfikaty EAC (Energy Attribute Certificates) i podpisała umowy zakupu energii odnawialnej (PPA) w swoich zakładach i fabrykach w 90 krajach.
Patrząc w przyszłość, Hitachi Energy kontynuuje inwestycje na drodze ku neutralności węglowej poprzez dalsze zwiększanie efektywności energetycznej, a także elektryfikację własnych zakładów. W Ludvice, w Szwecji, firma korzysta obecnie w 100% z odnawialnej energii elektrycznej wytwarzanej z energii wodnej i paneli fotowoltaicznych. Ludvika, która jest jednym z największych zakładów produkcyjnych Hitachi Energy, jest bliska całkowitego wyeliminowania paliw kopalnych z całej swojej działalności.
Firma może poszczycić się osiągnięciami we wdrażaniu własnych technologii w swoich zakładach w celu umożliwienia integracji energii odnawialnej. Przykładowo w 2015 r. jej oddziały w RPA uruchomiły dachową instalację fotowoltaiczną o mocy 750 kW oraz akumulatorowy magazyn energii PowerStore o mocy 1 MVA/380 kWh w celu zwiększenia wykorzystania odnawialnych źródeł energii i zapewnienia ciągłych dostaw energii.
Poprzez swoją strategię Sustainability 2030 firma wzmacnia swoje zaangażowanie w przyspieszenie działań zmierzających do prowadzenia działalności w sposób zrównoważony. Oparta na czterech filarach - Planeta, Ludzie, Pokój i Partnerstwo - strategia czerpie z Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ (Sustainable Development Goals – SDGs), ze szczególnym uwzględnieniem następujących ośmiu: Cel 3 (Dobre zdrowie i jakość życia), Cel 4 (Dobra jakość edukacji), Cel 5 (Równość płci), Cel 6 (Czysta woda i warunki sanitarne), Cel 7 (Czysta i dostępna energia), Cel 12 (Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja), Cel 16 (Pokój, sprawiedliwość i silne instytucje) oraz Cel 17 (Partnerstwa na rzecz celów). Zgodnie z SDGs, każdy filar ma odpowiadające mu cele, które sprawiają, że firma wnosi wartość społeczną, środowiskową i ekonomiczną.
Przypisy:
* Kontrakt na działalność w Korei Południowej (odpowiadający 0,4% całkowitego zużycia energii elektrycznej) ma zostać podpisany w lutym 2022 r. z mocą wsteczną dzięki zielonym taryfom.
** Więcej o strategii Hitachi Sustainability 2030 można znaleźć tutaj: https://www.hitachienergy.com/sustainability/sustainability-overview
*** Raport dot. zrównoważonego rozwoju Hitachi 2021

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

Dolnośląska Dolina Wodorowa z nagrodą Ministerstwa Klimatu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie
Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Media i PR
Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.