Hitachi Energy przyspiesza rozwój zrównoważonej mobilności w Berlinie
Inteligentne rozwiązanie ładowania Grid-eMotion™ Fleet pomoże Berlinowi w stworzeniu do 2030 r. bezemisyjnej floty autobusów.
Firma Hitachi Energy otrzymała zamówienie od Berliner Verkehrsbetriebe (BVG), największego przedsiębiorstwa transportu publicznego w Niemczech, na dostawę inteligentnej infrastruktury ładowania Grid-eMotionTM Fleet, która pomoże BVG przejść na zrównoważoną mobilność w stolicy kraju, Berlinie.
Hitachi Energy dostarczy kompletne rozwiązanie infrastruktury ładowania Grid-eMotion Fleet typu grid-to-plug dla kolejnych dwóch zajezdni, które zostaną przebudowane w ramach programu elektryfikacji autobusów. Rozwiązanie Hitachi Energy cechuje się najmniejszą powierzchnią potrzebną do podłączenia, a także niską emisją hałasu i wysoką niezawodnością - są to trzy kluczowe wymagania stawiane zajezdniom w gęsto zaludnionych obszarach miejskich, gdzie przestrzeń jest ograniczona, a niezawodne ładowanie ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia punktualności autobusów.
Rozwiązanie obejmuje przyłączenie do sieci dystrybucyjnej, dystrybucję energii oraz infrastrukturę ładowania prądem stałym z punktami ładowania i inteligentnymi systemami ładowania. Hitachi Energy wykona do niego prace inżynieryjne, a także je zintegruje, zainstaluje i będzie odpowiadać za serwis. Rozwiązanie ma kompaktową i solidną konstrukcję, która wymaga mniejszej liczby wyposażenia niż konkurencyjna infrastruktura, co przekłada się na niewielką zajmowaną powierzchnię, niższe koszty eksploatacji i konserwacji oraz większą niezawodność. Na ogół Grid-eMotion Fleet zajmuje o 60 procent mniej miejsca i wymaga o 40 procent mniej okablowania niż alternatywne systemy ładowania, a także zapewnia wyższą ogólną niezawodność systemu.
– Cieszymy się, że możemy pomóc Berlinowi w przejściu na cichy i bezemisyjny transport oraz zadbać o zrównoważoną przyszłość energetyczną dla mieszkańców tej słynnej stolicy – powiedział Niklas Persson, dyrektor biznesu Stacji i Systemów Elektroenergetycznych w Hitachi Energy. – Czujemy, jak ważne jest to zadanie i oferujemy pionierską technologię oraz zaangażowanie w rozwój zrównoważonej mobilności, poprawiając tym samym jakość życia milionów ludzi.
BVG zarządza największą w Niemczech flotą autobusów miejskich, składającą się z około 1500 pojazdów, które zamierza całkowicie przekształcić w pojazdy elektryczne i bezemisyjne do 2030 roku. Wymaga to zainstalowania infrastruktury ładowania w dużej sieci zajezdni.
O Grid-eMotion
Grid-eMotion obejmuje dwa unikalne, innowacyjne rozwiązania - Fleet i Flash. Grid-eMotion Fleet to zgodne z instrukcjami sieciowymi kompaktowe rozwiązanie ładowania typu grid-to-plug, przeznaczone do instalacji w nowych i istniejących zajezdniach autobusowych. Można je elastycznie skalować w miarę powiększania się floty i zwiększania jej ekologiczności. Obejmuje ono solidne i kompaktowe przyłącze sieciowe oraz punkty ładowania i jest dostępne także dla flot pojazdów użytkowych, w tym pojazdów dostawczych i ciężarowych, które wymagają ładowania o dużej mocy kilku megawatów. Grid-eMotionTM Flash umożliwia operatorom błyskawiczne ładowanie autobusów w ciągu kilku sekund na przystankach dla pasażerów i pełne ładowanie w kilka minut na końcu trasy, bez zakłócenia rozkładu jazdy.
Oba rozwiązania są wyposażone w konfigurowalne platformy cyfrowe inteligentnego ładowania, które można zintegrować z większymi systemami zarządzania flotą i energią. Dodatkowa oferta Hitachi Energy w zakresie systemów ładowania pojazdów elektrycznych obejmuje rozwiązania e-meshTM do zarządzania energią i optymalizacji oraz rozwiązania Lumada APM, EAM i FSM, które pomagają operatorom transportu w podejmowaniu świadomych decyzji maksymalizujących czas pracy i zwiększających wydajność.
W ciągu ostatnich kilku miesięcy firma Hitachi Energy zdobyła zamówienia na swoją ofertę inteligentnego ładowania od klientów i partnerów z całego świata - to znak, że Grid-eMotion wpływa na zmianę krajobrazu elektromobilności dla elektrycznych autobusów i pojazdów użytkowych. Rozwiązania Grid-eMotion działają już lub są w trakcie wdrażania w Australii, Kanadzie, Chinach, Indiach, na Bliskim Wschodzie, w Stanach Zjednoczonych i kilku krajach Europy.
O Hitachi Energy
Hitachi Energy jest światowym liderem technologicznym, który dąży do zapewnienia zrównoważonej przyszłości energetycznej dla wszystkich. Obsługujemy klientów z sektorów użyteczności publicznej, przemysłu i infrastruktury, oferując innowacyjne rozwiązania i usługi w całym łańcuchu wartości. Wspólnie z klientami i partnerami tworzymy pionierskie technologie i umożliwiamy cyfryzację niezbędną do przyspieszenia procesu transformacji energetycznej w kierunku neutralnej węglowo przyszłości. Udoskonalamy światowy system energetyczny tak, aby stał się bardziej zrównoważony, odporny i bezpieczny, równoważąc jednocześnie korzyści społeczne, środowiskowe i ekonomiczne. Hitachi Energy może poszczycić się udokumentowanym doświadczeniem i niezrównaną bazą zainstalowanych rozwiązań w ponad 140 krajach. Nasza siedziba główna znajduje się w Szwajcarii, a w 90 krajach zatrudniamy około 38 000 osób, generując obroty o wartości około 10 mld USD.
https://www.hitachienergy.com
https://www.linkedin.com/company/hitachienergy
https://twitter.com/HitachiEnergy
O Hitachi Ltd.
Hitachi, Ltd. (TSE: 6501), z siedzibą główną w Tokio, w Japonii, działa na rzecz zrównoważonego społeczeństwa o wyższej jakości życia, wprowadzając innowacje za pomocą danych i technologii jako firma specjalizująca się w innowacjach społecznych. Hitachi koncentruje się na zwiększaniu swojego wkładu w ochronę środowiska, odporności infrastruktury biznesowej i społecznej, a także na kompleksowych programach zwiększających bezpieczeństwo i ochronę. Za pomocą autorskich rozwiązań Lumada, Hitachi rozwiązuje problemy, z którymi borykają się klienci i społeczeństwo w sześciu dziedzinach: IT, Energia, Mobilność, Przemysł, Smart Life i Systemy Motoryzacyjne. Skonsolidowane przychody firmy za rok fiskalny 2020 (zakończony 31 marca 2021 r.) wyniosły 8 729,1 mld jenów (78,6 mld dolarów), przy 871 skonsolidowanych spółkach zależnych i około 350 000 pracowników na całym świecie. Więcej informacji na temat Hitachi można znaleźć na stronie internetowej https://www.hitachi.com.
Instalacje fotowoltaiczne a turbiny wiatrowe – w co warto zainwestować?
Solplanet uruchomił SOLcash. Instalatorzy falowników dostaną zwrot aż do 1300 zł
Droga polskiego przemysłu do zeroemisyjności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Mazowieckie lotniska będą mogły wkrótce obsłużyć 40 mln pasażerów rocznie. Trwają przygotowania do modernizacji na Okęciu i w Modlinie
Lotnisko Chopina, które właśnie obchodziło 90. urodziny, może w tym roku obsłużyć nawet 20 mln pasażerów. To o 10 proc. więcej niż rok temu. Aby sprostać rosnącemu ruchowi turystycznemu w kolejnych latach, potrzebne jest jednak zwiększenie przepustowości. Planowana rozbudowa do 2028 roku pozwoli obsługiwać rocznie nawet 30 mln pasażerów. Łącznie z możliwościami lotnisk w Modlinie i Radomiu ma to być ok. 10 mln pasażerów więcej.
Ochrona środowiska
Stworzenie cyfrowego bliźniaka Ziemi coraz bliżej. Pomoże precyzyjniej przewidywać klęski żywiołowe
Na początku czerwca mają zostać uruchomione dwa pierwsze komponenty cyfrowej repliki Ziemi. To inicjatywa Komisji Europejskiej, w ramach której powstaje superzaawansowana symulacja zjawisk, m.in. atmosferycznych i klimatycznych, do jakich dochodzi na Ziemi. Oparte na bogatych zbiorach danych, m.in. ze zdjęć satelitarnych, i ich zaawansowanej analizie narzędzia pozwolą z dwutygodniowym wyprzedzeniem przewidywać zdarzenia pogodowe, precyzując prognozę do obszarów podzielonych na kwadraty o boku zaledwie kilku kilometrów. Będą mogły być wykorzystywane także w planowaniu miast, farm wiatrowych czy w rolnictwie. W tworzeniu rozwiązania bierze udział polski dostawca rozwiązań chmurowych.
Handel
Przygotowania do wdrożenia systemu kaucyjnego idą pełną parą. Przyszli operatorzy przeciwni zmianie daty na 2026 rok
Wkrótce Sejm ma się zająć nowym projektem przepisów dotyczących systemu kaucyjnego, którego start zaplanowano na styczeń 2025 roku. Przedstawione przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska zmiany dotyczą m.in. rezygnacji z podatku VAT i wprowadzenia tzw. mechanizmu podążania kaucji za produktem. – Wszystkie te zmiany oceniamy bardzo pozytywnie, one są niezbędnym elementem dla właściwego funkcjonowania przyszłego systemu kaucyjnego – mówi Aleksander Traple, prezes Zwrotka SA. Jak podkreśla, dalsze odkładanie w czasie terminu uruchomienia systemu kaucyjnego jest bezzasadne, ponieważ branża odpadowa, handel detaliczny i szereg innych podmiotów już od dłuższego czasu przygotowują się do jego wdrożenia.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.