Hackathon dla studentów z Poznania: zwycięzcom obiecano 10 000 złotych
SmartContent
ul. Walecznych 5
50-341 Wrocław
press@smart-content.pro
726127344
https://smart-content.pro/
23-24 maja w Poznaniu firma produktowo-technologiczna SOFTSWISS razem z poznańskim Smart City przeprowadzi hackathon dla studentów i młodych specjalistów z branży IT. Będzie to konkurs zespołowy, w którym uczestnicy będą myśleć kreatywnie tworząc edukacyjne rozwiązania dla miasta.
Na koniec każdy zespół zaprezentuje swój projekt. Zwycięzca, który otrzyma najwyższą ocenę od profesjonalnego jury i jego pomysł spotka się z największym zainteresowaniem zdobędzie od organizatorów nagrodę w wysokości 10 000 zł. Drugie miejsce dostanie 7 500 zł, a trzecie 5 000 zł.
Udział w hackathonie mogą wziąć studenci uczelni technicznych i specjaliści z zapleczem technicznym w wieku do 30 lat. Wystarczy zebrać zespół liczący 2-5 osób i pozostawić swoje zgłoszenie na stronie internetowej hackathonu do 21 maja.
Zgodnie z regułaminem hackathonu każdy zespół będzie miał równo 24 godziny na opracowanie swojego pomysłu. Tematyką wydarzenia będzie ekologia. Uczestnicy będą mieli za zadanie zaprezentować swoje rozwiązania dotyczące tworzenia platformy online do segregacji śmieci.
Platformę trzeba zaprojektować tak, aby w interaktywny sposób każdy użytkownik mógł dowiedzieć się o aktualnych zasadach segregacji odpadów domowych, grafikach wywozu śmieci przez służby komunalne oraz o innych działaniach w tym temacie. Czym zapełnić platformę, jak sprawić, by była oryginalna i przede wszystkim użyteczna dla mieszkańców miasta — na tym właśnie będzie polegało zadanie uczestników.
Podczas burzy mózgów każdy zespół będzie mógł otrzymać pomoc mentorską od programistów z SOFTSWISS oraz specjalistów Smart City Poznań, którzy zajmują się edukacją ekologiczną w dziedzinie odpadów domowych oraz opracowaniem i wdrażaniem rozwiązań dla miasta.
Uroczyste wręczenie nagród odbędzie się podczas konferencji CEE Congress & Metropolitan IT Summit.
Nest Bank laureatem Global Retail Banking Innovation Awards za N!Asystenta
Magia Świąt z LAMAX: Kreatywne prezenty dla dzieci, które rozbudzą wyobraźnię!
Superpolisa Ubezpieczenia wykorzystuje e-podpisy od SIGNIUS
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing. Narzędzia AI dają drugie życie tradycyjnym formom reklamy
Z badań GroupM wynika, że już w najbliższym czasie połowa inwestycji w media będzie oparta na decyzjach wspomaganych przez sztuczną inteligencję, a do 2028 roku będą to już dwie na trzy transakcje. Prawie 9 na 10 przedstawicieli branży wskazuje AI jako technologię, która będzie mieć w najbliższym czasie największy wpływ na marketing. Debata o potencjale tej technologii rozgrzewa branżę, a możliwości jej wykorzystania wciąż przybywa – od planowania i optymalizowania kampanii reklamowych, przez influencer marketing, po media postrzegane jako tradycyjne, które dzięki innowacjom zyskują „drugie życie”.
Farmacja
Polscy naukowcy pracują nad personalizowaną terapią raka płuca. Faza badań klinicznych coraz bliżej
Zespół naukowców z Międzynarodowego Centrum Badań nad Szczepionkami Przeciwnowotworowymi (ICCVS) na Uniwersytecie Gdańskim prowadzi zaawansowane badania nad nową terapią raka płuca, w której rolę leku będą pełnić limfocyty wyizolowane z krwi chorego. – To terapia szyta na miarę. Dla każdego z pacjentów wybieramy inny rodzaj komórek – mówi prof. dr hab. Natalia Marek-Trzonkowska. Jak wskazuje, projekt SWIFT jest już coraz bliżej rozpoczęcia fazy badań klinicznych. Jego realizację umożliwiły środki unijne w ramach działania Międzynarodowe Agendy Badawcze (MAB) z programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG) przyznane przez Fundację na rzecz Nauki Polskiej.
Rolnictwo
Dane satelitarne w użyciu urbanistów i samorządowców. Mogą im służyć do przygotowania na zmiany klimatu
Do 2031 roku rynek usług związanych z danymi satelitarnymi ma wzrosnąć ponad czterokrotnie – przewidują analitycy. Na rosnącą podaż wpływ może mieć nałożony na dużą część przedsiębiorców, w tym producentów rolnych, obowiązek raportowania wpływu środowiskowego. Dane satelitarne są jednak cennym narzędziem również w rękach urbanistów i samorządowców. Z dokładnością do milimetrów pokazują zjawiska takie jak np. osiadanie gruntów, co pozwala na wczesne podejmowanie decyzji o kluczowych modernizacjach infrastruktury.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.