Komunikaty PR

Zmieniają telewizyjny product placement w mierzalny kanał sprzedażowy

2019-09-10  |  13:30
Biuro prasowe
Do pobrania clotify ( 0.02 MB )

Clotify jest mobilną platformą AD-TECH, która skrywa w sobie szerokie spektrum możliwości zarówno dla mediów telewizyjnych, sponsorów lokowania produktów jak i użytkowników. To pierwsza w  Polsce i Europie aplikacja mobilna, która umożliwia przekierowanie widzów z programów telewizyjnych, przez „second screen” – aplikację Clotify, do sklepów reklamodawców i obiektywne zmierzenie wpływu product placement na realną sprzedaż online. Użytkownicy aplikacji mogą zarówno  kupić dokładnie takie same stylizacje jakie mieli na sobie bohaterowie programów telewizyjnych, ale także mają możliwość sprzedawania własnych ubrań za pomocą funkcjonalności second hand. Z Clotify korzyści czerpią zarówno użytkownicy, jak i właściciele marek odzieżowych oraz producenci programów telewizyjnych.

Clotify powstało z inicjatywy Mikołaja Krzemińskiego. Pomysł zrodził się w jego głowie, kiedy widząc swoją partnerkę przygotowującą się na wieczorną imprezę odczuł brak aplikacji, która pomogłaby jej skompletować stylizację składającą się z modnych i pasujących do siebie ubrań. Wkrótce potem do Mikołaja dołączył Maciej Szurek i wspólnie zaczęli opracowywać projekt. Twórcy zauważyli i wykorzystali trend, jakim jest stopniowe osłabianie się roli tradycyjnej reklamy oraz rosnące znaczenie e-commerce. Zwrócili uwagę również na fakt, że zainteresowanie modą nieustannie zwiększa się, nasze szafy pękają w szwach, a większość osób wciąż uważa, że nie ma się w co ubrać. Pierwsza wersja aplikacji powstała w 2014 r. Clotify pełnił wtedy funkcję ,,wirtualnej szafy’’ – użytkownicy mogli dodawać zdjęcia poszczególnych części swojej garderoby, a program na podstawie algorytmów proponował im gotowe stylizacje składające się z ich własnych ubrań uzupełnionych o nowe produkty pochodzące od partnerów aplikacji. Przez kilka lat Clotify wielokrotnie zmieniał się, pojawiały się nowe pomysły, dodawano kolejne funkcjonalności. „Prawdziwy przełom nastąpił kiedy dodaliśmy publiczne wirtualne szafy stylistek, szafiarek i vlogerek modowych, które umieszczały na swoich profilach w aplikacji piękne stylizacje składające się ubrań pochodzących od partnerów reklamowych Clotify. Można powiedzieć, że udało nam się zmienić inwazyjną reklamę na inspiracje modowe, które zaczęły się cieszyć ogromnym zainteresowaniem wśród naszych użytkowniczek. Widząc potencjał współpracy z influencerami postanowiliśmy rozszerzyć sekcję inspiracji o stylizacje pochodzące od gwiazd muzyki pop. Podpisaliśmy umowę z Universal Music Polska i nawiązaliśmy współpracę ambasadorską z Saszan, aby prezentować stylizacje pochodzące z teledysków na jej profilu w Clotify.” – mówi Maciej Szurek, CMO w Clotify.

Obecnie gorącą nowością i największym sukcesem inicjatorów Clotify jest wprowadzenie funkcji copy-the-look, umożliwiającej użytkownikom zakup dokładnie takich samych ubrań, jakie miały na sobie influencerzy i bohaterowie programów telewizyjnych. Twórcy aplikacji nawiązali niedawno współpracę z producentami ,,Rodzinki.pl’’, największego formatu serialowego na rynku polskim!
Dzięki temu widzowie oglądający najnowszy, 15. sezon będą mogli, przeglądać publiczne wirtualne szafy występujących tam bohaterów, zainspirować się ich stylem  i od razu  zakupić noszone przez nich ubrania i akcesoria poprzez aplikację Clotify. Warto zaznaczyć, że za stylizacje bohaterów serialu odpowiedzialna jest wybitna stylistka i kostiumografka, Anna Męczyńska. Ponadto, w ,,Rodzince.pl’’ występuje wielu bardzo popularnych aktorów reprezentujących różne pokolenia, takich jak np. Małgorzata Kożuchowska, Tomasz Karolak, Julia Wieniawa, Maciej Musiał, dlatego też widzowie w każdym wieku będą mogli znaleźć coś interesującego dla siebie. „Największym wyzwaniem tradycyjnych mediów telewizyjnych na całym świecie są zmniejszające się budżety reklamodawców, którzy uciekają do digitalu. Globalni giganci tacy jak ADIDAS, czy rodzimi liderzy jak LPP, już kilka lat temu zrezygnowali z reklamy telewizyjnej. Dzisiaj, po raz pierwszy w historii, Clotify umożliwia mediom telewizyjnym i reklamodawcom zmierzenie bezpośredniego wpływu product placement na realną sprzedaż online. Jesteśmy brakującym ogniwem technologicznym, które wygeneruje dodatkowe strumienie przychodów wszystkim uczestnikom łańcucha wartości.” – podkreśla Mikołaj Krzemiński, CEO w Clotify. Product placement jest powszechnie stosowaną techniką marketingową, która polega na tym, że producenci  promują swoje produkty poprzez wypożyczenie ich do popularnych środków przekazu jakimi są np. filmy czy właśnie seriale. Do tej pory nie było jednak możliwości dokonania dokładnego pomiaru, w jaki sposób takie lokowanie produktu przekłada się na wyniki sprzedażowe. Twórcy Clotify postanowili wykorzystać ten fakt i zacząć od produktów odzieżowych, rozszerzając w przyszłości swoją ofertę o inne trudno „brandowalne” kategorie produktowe takie jak, meble, artykuły wyposażenia wnętrz i kosmetyki.

Kolejnym potężnym trendem, które wieje w żagle Clotify to dynamiczny rozwój rynku produktów używanych. Dzięki Clotify użytkownicy mogą nie tylko inspirować się stylem swoich idoli, ale również sprzedawać ubrania bądź kupować je od innych użytkowników. Wg badań rynek odzieży używanej w roku 2022 będzie wart 41 mld $. Prognozy przewidują także, że sprzedaż ubrań z tzw. drugiej ręki do 2027 r. wyniesie 11% całego rynku modowego – oznacza to, że sektor ten będzie generować większe dochody niż największe koncerny odzieżowe. Twórcom Clotify bardzo zależy na bezpieczeństwie użytkowników aplikacji. Model płatności polega na tym, że pieniądze kupującego trafiają na początku na platformę Dotpay (wykorzystywaną np. przez Allegro), natomiast do sprzedającego dopiero wtedy, gdy wyśle on nabywcy numer przesyłki. Nie zdarzy się więc sytuacja, w której kupujący nie otrzyma od sprzedającego opłaconej przesyłki. Ponadto, każdy nabywca ma 14 dni na reklamację towaru.

Gigantyczny potencjał tego konceptu dostrzegli organizatorzy prestiżowego programu akceleracyjnego K-Startup Grand Challenge 2019 z Korei Południowej. Prawie 1700 zespołów z 95 krajów walczyło o udział w 3.5 miesięcznej akceleracji. Zakwalifikowanych zostało 40, miedzy innymi Clotify, jako jedyny zespół z Polski. Założyciele przebywają obecnie w Seulu, prowadząc rozmowy z Koreańskimi stacjami telewizyjnymi, producentami seriali i markami odzieżowymi, aby na wiosnę uruchomić projekt na rynku Koreańskim. Dzięki innowacyjnej formule reklamowej, Clotify ma realną szansę na dokonanie rewolucji nie tylko w szafach użytkowników, ale także w przychodach producentów marek odzieżowych oraz programów telewizyjnych na całym świecie!

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gry i aplikacje Jakie aplikacje warto pobrać na smartfon? Pomoże MoreApps Biuro prasowe
2020-05-20 | 14:05

Jakie aplikacje warto pobrać na smartfon? Pomoże MoreApps

MoreApps to aplikacja, która pozwala sprawdzić i zainstalować najbardziej popularne i najczęściej pobierane aplikacje w Polsce. W dowolnym momencie w aplikacji można również
Gry i aplikacje Nauka w domu? Prezentujemy bezpłatną aplikację do projektowania dla dzieci
2020-04-30 | 15:40

Nauka w domu? Prezentujemy bezpłatną aplikację do projektowania dla dzieci

Producent oprogramowania SOLIDWORKS, poza najpopularniejszymi komercyjnymi rozwiązaniami, oferuje aplikacje dla najmłodszych. Program Apps for Kids służy do nauki podstaw projektowania 3D i
Gry i aplikacje BLAST Rising - nowy turniej CS:GO
2020-04-24 | 13:30

BLAST Rising - nowy turniej CS:GO

Weterani sceny kontra aspirujące gwiazdy CS:GO - przed nami BLAST Rising! BLAST Premier, które w tym roku przyniosło widzom Counter-Strike’a niezliczoną ilość emocji i

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

IT i technologie

Druk 3D niezastąpiony w czasie pandemii. Mimo to wiele mniejszych firm może nie przetrwać kryzysu

Trudności z logistyką i dostawami do klientów, ograniczenie dostępności komponentów produkowanych w Azji – to problemy, które branża technologiczna odczuła w związku z rozwojem pandemii. – Niektóre firmy mogą tego nie przetrwać – mówi Mariusza Babula z firmy Zortrax. W długim terminie kryzys związany z koronawirusem może mieć jednak dobroczynny wpływ na rynek. Drukarki 3D w czasie pandemii okazały się niezastąpione w produkcji środków ochrony osobistej dla personelu medycznego z uwagi na krótki czas realizacji zamówień. Wzrosła więc świadomość roli druku 3D w produkcji.

Robotyka i SI

Pandemia spowolni sprzedaż aut elektrycznych i autonomicznych. Technologie będą jednak nadal rozwijane ze względu na stosowanie ich do dezynfekcji i zaopatrzenia szpitali

Eksperci przewidują, że zarówno rynek aut elektrycznych, jak i autonomicznych zanotuje w tym roku spadek. Po krótkotrwałym załamaniu oba jednak wrócą na tor stałego rozwoju. W efekcie, według najnowszych prognoz, do 2040 roku 31 proc. samochodów jeżdżących po drogach stanowić będą auta elektryczne. Tymczasem już dziś w Chinach pojazdy autonomiczne stają się ważnym środkiem transportu w dobie ograniczeń wynikających z panującej pandemii SARS-CoV-2.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.