Greenman Poland przedstawia Szklaniora i Zmieszusia

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations
ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl
Greenman Poland rozwija realizowany w trzech centrach handlowych program edukacji ekologicznej „Eco Smart”, wprowadzając do niego brand heroes. Pięć postaci EKObohaterów, które zostało stworzone we współpracy ze sztuczną inteligencją, ma pomóc w popularyzacji wiedzy o postawach eko wśród dzieci. Pierwsza akcja z ich udziałem odbyła się w Nowych Czyżynach w Krakowie.
Metaloplastika, Szklanior, Zmieszuś, Biolka i Papieruś – to imiona pięciu EKObohaterów, których właśnie zaprezentował Greenman Poland. Postaci, wzorowane na superbohaterach i stworzone dzięki współpracy agencji Madeinbrain Studio z AI, mają stać się docelowo jednym z integralnych elementów realizowanego przez Greenman Poland programu edukacji ekologicznej „Eco Smart”. Ich zadaniem będzie wsparcie centrów handlowych Nowe Czyżyny, Nowe Bielawy i Nowa Górna w popularyzacji postaw proekologicznych wśród dzieci oraz w organizacji wydarzeń edukacyjnych związanych chociażby z recyclingiem, segregacją odpadów czy gospodarką obiegu zamkniętego.
– Wiele tematów wokół surowców wtórnych czy zrównoważonego rozwoju jest dość złożone i może być niezrozumiałe dla dzieci, zwłaszcza, jeśli mówimy o pięcio- czy siedmiolatkach. EKObohaterowie mają nam pomóc w uproszczeniu i uatrakcyjnieniu tych treści – mówi Marta Drzewiecka, Director w Greenman Poland. – Postaci te, zainspirowane uniwersami superbohaterów, towarzyszyć będą najmłodszym m.in. podczas warsztatów i zabaw ekologicznych. W ten sposób nie tylko je uatrakcyjnimy, ale także sprawimy, że staną się dla dzieci zdecydowanie bardziej zrozumiałe, angażujące i inspirujące. Każdy maluch będzie mógł bowiem poczuć się jak EKObohater, mający wpływ przyszłość planety – dodaje.
Pierwszy projekt z udziałem EKObohaterów już zrealizowano. W kwietniu, z okazji Międzynarodowego Dnia Ziemi, w Nowych Czyżynach odbyła się wielka zbiórka elektrośmieci, które wymieniano na skrzydłokwiaty. Dzięki niej zebrano ponad 2 tony sprzętu. Akcji towarzyszyły warsztaty i zabawy w duchu eko dla dzieci, które miały pomóc w nauce segregacji śmieci. Pięciu herosów, których imiona nawiązują do 5 frakcji odpadów, a kolory kostiumów do kolorów koszy segregacyjnych, pojawiło się na specjalnych pojemnikach na śmieci. Dzieci ucząc się o tych postaciach, ich charakterze i super mocach, mogły dowiedzieć się, jakie rodzaje odpadów powstają w domu i jak należy prawidłowo z nimi postępować.
– Wprowadzając EKObohaterów chcemy połączyć naukę z zabawą. W ten sposób dzieci lepiej przyswajają wiedzę, ale także chętniej i aktywniej uczestniczą w warsztatach. Co więcej, dzięki ciekawym imionom herosów oraz kolorom ich strojów, uczymy dzieci przyporządkowywać śmieci do odpowiednich koszy. To świeże spojrzenie na edukację w tym obszarze – mówi Marta Drzewiecka.
Ale nie tylko za sprawą EKObohaterów projekt „Eco Smart” nabiera rozpędu. Dzień Ziemi przyniósł także inne aktywności w centrach. W Nowych Czyżynach oprócz zbiórki elektrośmieci i warsztatów, uczniowie z lokalnych szkół wzięli udział w tworzeniu domków dla owadów, które staną przy obiekcie oraz w wielkim sprzątaniu pobliskiego pasa startowego dla samolotów. Wydarzenie to efekt współpracy centrum z Leroy Merlin. W Nowych Bielawach w Toruniu z kolei odbyła się akcja „Zabierz łąkę do domu”, która przybliżała ideę rewildingu, czyli zwracania terenów naturze. Każdy mógł tu stworzyć sadzonkę łąki kwietnej, składającej się z rodzimych gatunków roślin, a następnie zabrać ją do domu. W sumie powstało aż 100 zalążków łąk przyjaznych owadom i małym ssakom.
Projekt Eco Smart realizowany jest w centrach Greenman Poland już od 3 lat. W tym roku ma aż 10 odsłon, każda z nich poświęcona jest innemu zagadnieniu. W 2024 r. trzy centra dzielą się z lokalnymi społecznościami swoimi praktykami w obszarze m.in. energooszczędności, ograniczania śladu węglowego czy recyclingu, inspirując tym samym do podobnych postaw. Projektowi partneruje Fundacja dla Edukacji Ekologicznej.

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym
Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Ochrona środowiska
W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.
Konsument
Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.