Komunikaty PR

„Green gap” – zjawisko, któremu warto się przyjrzeć

2020-03-16  |  11:00
Biuro prasowe

 

Żyjąc w ciągłym pośpiechu, często trudno jest postępować zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Mimo świadomości zmian klimatycznych, nie zawsze przyczyniamy się do poprawy kondycji naszej planety. Wywołuje to często niepokój związany z brakiem zmiany nawyków, a każdy kolejny plastik w domu potrafi wprawić nas w poczucie winy. Spowodowane powszechnością tego zjawiska, powstało specjalne określenie – „green gap”, czyli tzw. luka między świadomymi intencjami konsumentów, a faktycznymi działaniami podejmowanymi na rzecz własnego samopoczucia i planety.

 

Duża świadomość, małe zaangażowanie

 

W końcu zaczynamy rozumieć, że styl życia i wzrost tempa konsumpcji ma wpływ na otaczający nas świat. Coraz więcej osób zmienia swoje nawyki i podejmuje bardziej zrównoważone decyzje, które nie tylko przyczyniają się do poprawy stanu naszej planety, ale również dla własnego dobra. Nie zmienia to jednak faktu, że wielu z nas, mimo zdawania sobie sprawy z zagrożeń klimatycznych, nie podejmuje realnych działań, aby im zapobiec. W ostatnim czasie na rynku pojawiło się zjawisko określane jako „green gap”, które dynamicznie się rozwija, w szczególności w krajach wysoko rozwiniętych. Jest wynikiem wzrostu popytu, rosnącej produkcji i sprzedaży produktów ekologicznych,
a także zrównoważonego stylu życia.  „Green gap” składa się z działań, które chcielibyśmy podjąć, aby żyć w sposób bardziej zrównoważony, jednak z różnych przyczyn nie podejmujemy żadnych aktywności w tym kierunku. W związku z narastającym problemem, na zlecenie marki Electrolux został przeprowadzony raport „Better Living” dotyczący aspektu lepszej jakości życia. Wyniki przeprowadzone na grupie konsumentów dały pogląd na to, co można zmienić, aby faktycznie wpłynąć na przyszłość planety. Raport pozwolił rzucić także światło na możliwości odkrywania przez ludzi bardziej zrównoważonych praktyk.

 

Jakie są postawy konsumentów?

 

Raport „Better Living” zlecony przez markę Electrolux pozwolił zbadać postawy i obawy ludzi związane ze zrównoważonymi intencjami i zachowaniami, m.in. w zakresie dobrego samopoczucia. Rezultaty badania są obiecujące, gdyż wynika z nich, że ponad połowa ankietowanych uważa się za osobę świadomą zmian klimatu. 48% badanych wierzy także, że mogą mieć pozytywny wpływ na środowisko. Niestety wciąż niewiele robimy
w tym kierunku, nie zdając sobie sprawy, że nasze nawet najmniejsze działania wiele znaczą i mogą przyczynić się do poprawy stanu środowiska. Kupno mleka w kartonie, zakręcenie wody w kranie podczas mycia zębów czy korzystanie z produktów wielorazowego użytku – są to czynności, które każdy z nas jest w stanie zrealizować na co dzień. Niestety jak wynika z raportu „Better Living”, świadome zakupy nie dla wszystkich są łatwe i oczywiste. Aż 30% badanych przyznało, że trudno jest im ustalić, które konsumenckie wybory są najbardziej zrównoważone. Jest to idealny przykład związany ze zjawiskiem „green gap” – opiera się na chęci zakupu produktów przyjaznych dla planety, lecz także braku konkretnej wiedzy na ten temat, co w następstwie uniemożliwia dokonanie poprawnego zakupu. Pojawia się pytanie, co można zrobić, aby pomóc konsumentom w tych wyborach? 49% ankietowanych odpowiedziało, że chciałoby, aby pojawiło się na rynku więcej etykiet wyjaśniających wpływ produktów na środowisko.

 

Obawy oraz propozycje działań

 

Coraz większe nagłaśnianie tematu związanego ze zmianami klimatycznymi wprawia społeczeństwo w poważne obawy. Globalne ocieplenie przestaje być dla nas odległym zjawiskiem, gdyż ma bezpośredni wpływ na każdego człowieka. Jak wynika z raportu „Better Living”, ankietowani są przede wszystkim zaniepokojeni tym, że zmiany klimatu
w konsekwencji doprowadzą do zanieczyszczeń wody (42%), klęsk żywiołowych (39%) oraz ekstremalnych temperatur (35%). Wszystkie z tych możliwości są realne jako jedne z wielu prawdopodobnych skutków. Jakie są zatem praktykowane przez ankietowanych zachowania na rzecz zrównoważonego rozwoju? 53% badanych sortuje i przetwarza odpady, 52% ogranicza użycie plastiku jednorazowego użytku, natomiast 52% stara się zmniejszać zużycie wody i energii. Wszystkie te czynności zrealizujemy przy niewielkim wysiłku. Niestety, w tym przypadku znowu mamy do czynienia ze zjawiskiem „green gap”. Z raportu wynika, że mimo naszej świadomości o dobrych skutkach zrównoważonych zachowań w kontekście istotnego wpływu na przyszłość planety, nie zawsze jednak wprowadzamy je w życie. Tworzy się z tego błędne koło, z którego nie można się wydostać bez podjęcia realnych działań.

 

 

Z pomocą nadchodzi marka Electrolux

 

Marka Electrolux od lat tworzy produkty w jasno określonym celu. Szwedzkie wartości oraz ich integralny i nierozerwalny związek z naturą, troska o środowisko, wiedza
i doświadczenie, funkcjonalność oraz skupienie się na człowieku - to właśnie elementy, które składają się na kształtowanie lepszego i wygodniejszego życia. Marka proponuje rozwiązania, które poprawiają jakość życia i udowadnia, że dbanie o porządek to przede wszystkim zadbanie o swoje samopoczucie oraz zdrowie. Electrolux opracowuje sposoby uczynienia domów wolnymi od szkodliwych alergenów i zanieczyszczeń. Wybierając produkty marki mamy możliwość zmiany stylu życia na bardziej zrównoważony
i wprowadzenia dobrych zmian w codziennym funkcjonowaniu. Badanie „Better living” pokazuje ciekawą zależność. Ankietowani wyrazili chęć wprowadzenia zmian w kierunku stylu życia i poprawy jego jakości. Co ciekawe tylko 32% z nich chce użyć w tym celu oczyszczacza powietrza, by oczyścić dom ze szkodliwych substancji, a 26% uważa, że urządzenie zużywa za dużo energii. Tu mamy do czynienia kolejny raz ze zjawiskiem „green gap”. Widzimy, że respondenci chcą stosować oczyszczacze powietrza w celu zmniejszenia alergenów i zanieczyszczeń w pomieszczeniach, ale jak wynika z raportu, tylko 26% badanych faktycznie z niego korzysta. Dodatkowo, 21% ankietowanych wykazało chęć częstszego odkurzania mieszkania, jednak 31% z nich przyznało, że odkurzanie zajmuje zbyt dużo czasu i wygody, a 25% po prostu nie lubi tego robić. Wyniki pokazują, że odkurzanie często jest postrzegane jako zbyt wielki wysiłek i bezużyteczne działanie. Electrolux zmienia takie postrzeganie, kształtując życie na lepsze, pozwala odkryć na nowo radość, przyczynia się do dobrego samopoczucie i czyni życie bardziej przyjemnym i zrównoważonym dla milionów ludzi.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
AGD i RTV BRAK ZDJĘCIA
2024-11-26 | 12:00

Polska premiera flagowca wydajności AI – realme GT 7 Pro

Niezrównana wydajność dzięki Snapdragon 8 Elite Procesor Snapdragon 8 Elite pozycjonuje realme GT 7 Pro jako lidera wydajności, osiągając w benchmarku AnTuTu wynik przekraczający 3 miliony - tym samym przewyższając iPhone'a
AGD i RTV Black Friday z TCL to doskonała okazja, by wyposażyć swój dom w innowacyjne i st
2024-11-20 | 09:40

Black Friday z TCL to doskonała okazja, by wyposażyć swój dom w innowacyjne i st

Seria NXTFRAME PRO – Twoja prywatna galeria sztuki Dzięki swojej atrakcyjnej formie, która płynnie integruje się z wnętrzem, telewizor NXTFRAME (A300 PRO) nie tylko sprawdzi
AGD i RTV Sportowe słuchawki od Jabra – idealny partner w codziennych treningach biegowych
2024-10-31 | 10:45

Sportowe słuchawki od Jabra – idealny partner w codziennych treningach biegowych

Bieganie jest świetne zarówno dla ciała jak i umysłu. Nie ma lepszego sposobu na jogging niż słuchanie ulubionych piosenek lub najnowszego odcinka wciągającego podcastu. Słuchanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media i PR

Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing. Narzędzia AI dają drugie życie tradycyjnym formom reklamy

Z badań GroupM wynika, że już w najbliższym czasie połowa inwestycji w media będzie oparta na decyzjach wspomaganych przez sztuczną inteligencję, a do 2028 roku będą to już dwie na trzy transakcje. Prawie 9 na 10 przedstawicieli branży wskazuje AI jako technologię, która będzie mieć w najbliższym czasie największy wpływ na marketing. Debata o potencjale tej technologii rozgrzewa branżę, a możliwości jej wykorzystania wciąż przybywa – od planowania i optymalizowania kampanii reklamowych, przez influencer marketing, po media postrzegane jako tradycyjne, które dzięki innowacjom zyskują „drugie życie”.

Farmacja

Polscy naukowcy pracują nad personalizowaną terapią raka płuca. Faza badań klinicznych coraz bliżej

Zespół naukowców z Międzynarodowego Centrum Badań nad Szczepionkami Przeciwnowotworowymi (ICCVS) na Uniwersytecie Gdańskim prowadzi zaawansowane badania nad nową terapią  raka płuca, w której rolę leku będą pełnić limfocyty wyizolowane z krwi chorego. – To terapia szyta na miarę. Dla każdego z pacjentów wybieramy inny rodzaj komórek – mówi prof. dr hab. Natalia Marek-Trzonkowska. Jak wskazuje, projekt SWIFT jest już coraz bliżej rozpoczęcia fazy badań klinicznych. Jego realizację umożliwiły środki unijne w ramach działania Międzynarodowe Agendy Badawcze (MAB) z programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG) przyznane przez Fundację na rzecz Nauki Polskiej.

Rolnictwo

Dane satelitarne w użyciu urbanistów i samorządowców. Mogą im służyć do przygotowania na zmiany klimatu

Do 2031 roku rynek usług związanych z danymi satelitarnymi ma wzrosnąć ponad czterokrotnie – przewidują analitycy. Na rosnącą podaż wpływ może mieć nałożony na dużą część przedsiębiorców, w tym producentów rolnych, obowiązek raportowania wpływu środowiskowego. Dane satelitarne są jednak cennym narzędziem również w rękach urbanistów i samorządowców. Z dokładnością do milimetrów pokazują zjawiska takie jak np. osiadanie gruntów, co pozwala na wczesne podejmowanie decyzji o kluczowych modernizacjach infrastruktury.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.