Gen Z i millenialsi w ubezpieczeniach: cyfrowo i transparentnie
38 PR CONTENT COMMUNICATION
MODRA 92 C
02-661 WARSZAWA
aneta.szerszeniewska|38pr.pl| |aneta.szerszeniewska|38pr.pl
509 453 985
www.38contentcommunication.pl
W erze dynamicznych zmian technologicznych, młodsze pokolenia coraz częściej wybierają ubezpieczenia dostępne online. Jak wynika z najnowszego raportu Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU) i Accenture, cyfryzacja sektora ubezpieczeń staje się kluczowa, szczególnie w kontekście zmieniających się potrzeb konsumentów. Młodzi ludzie oczekują większej transparentności i elastyczności.
Młodsze osoby, zwłaszcza w wieku 18-35 lat, są najbardziej skłonne do korzystania z nowoczesnych technologii i oczekują intuicyjnych, spersonalizowanych rozwiązań. Według raportu „Cyfryzacja sektora ubezpieczeń w Polsce” 69% klientów wskazuje na łatwość zawarcia ubezpieczenia jako kluczowy czynnik przy wyborze oferty, a 54% na szybkość uzyskania informacji. Ponadto, młodsze pokolenia wykazują większe zainteresowanie nowymi formami ubezpieczeń, takimi jak ochrona przed cyberatakami czy ubezpieczenia „na żądanie” z możliwością elastycznego zarządzania.
Widzimy zainteresowanie produktami, które odpowiadają na potrzeby stylu życia młodszych osób, np. City Combo to odpowiedź na codzienne przemieszczanie się po mieście - do szkoły czy pracy, obejmuje m.in. hulajnogę, deskorolkę, rower, a w okresie zimowym - narty, a nawet sanki – podkreśla Beata Grott, Dyrektor polskiego oddziału Balcia Insurance SE i dodaje: Obecnie wdrażamy na polskim rynku aplikację mobilną Balcia. To rozwiązanie z powodzeniem działa już w innych krajach bałtyckich. Za pomocą kilku kliknięć można ubezpieczyć się, ale także kupić bilet na koncert czy inne wydarzenia rozrywkowe.
Ubezpieczenia online – przyszłość rynku
Z raportu PIU i Accenture jasno wynika, że młodsze generacje coraz częściej wybierają ubezpieczenia oferujące pełną obsługę cyfrową. Rozwiązania, takie jak: aplikacje mobilne, chatboty i portale klienta, umożliwiają samodzielne zarządzanie produktami ubezpieczeniowymi, realizację płatności elektronicznych oraz zgłaszanie szkód online. 45% osób w wieku 18-35 lat deklaruje chęć korzystania z chatbotów do uzyskiwania informacji o ofertach ubezpieczeń, co świadczy o rosnącym zapotrzebowaniu na innowacyjne i w pełni cyfrowe rozwiązania w sektorze ubezpieczeniowym.
Cyfrowo i transparentnie
Pokolenia Z i Millenialsów są wychowane na postawach otwartości i szybkiego dostępu do informacji. Kierują się przede wszystkim transparentnością i prostotą oferowanych produktów oraz ich warunków. Ważny jest nie tylko łatwy dostęp do oferty, ale również przejrzystość, prosty proces zawierania umowy czy zgłaszania szkody.
Młodzi ludzie częściej mówią „sprawdzam” – rozliczają firmy z deklaracji marketingowych, nie tolerują zbyt skomplikowanych opisów i procesów. Nasze produkty są dopasowane do stylu życia młodszych Klientów, którzy oczekują prostej i przejrzystej oferty online. Dlatego też nasze OWU składają się z zaledwie kilku stron i są napisane prostym językiem, bez żadnych gwiazdek czy ukrytych informacji – mówi Beata Grott, Dyrektor polskiego oddziału Balcia Insurance SE.
Przyszłość ubezpieczeń
Cyfryzacja sektora ubezpieczeń to nie tylko odpowiedź na obecne potrzeby Klientów, ale także inwestycja w przyszłość. Jak wynika z raportu, im młodsze pokolenia, tym większe oczekiwania wobec cyfrowych usług ubezpieczeniowych. Firmy, które zainwestują w nowoczesne technologie, będą miały szansę na osiągnięcie trwałej przewagi konkurencyjnej.

Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali

5G Broadcast: Emitel testuje nowy standard telewizji mobilnej dla Telewizji Puls

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Polscy naukowcy pracują nad materiałami budowlanymi z roślin. Szerokie zastosowanie mogą mieć przede wszystkim konopie
W związku ze zmianami klimatycznymi i kurczącymi się zasobami naturalnymi naukowcy szukają nowoczesnych, odnawialnych materiałów budowlanych. Przyszłość budownictwa może należeć do roślin jednorocznych – przede wszystkim słomy i konopi. Naukowcy z Wydziału Leśnego i Technologii Drewna z Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu pracują nad materiałami roślinnymi, które mogą zastąpić tradycyjne surowce.
Nauka
Szacowanie rzeczywistej liczby użytkowników miast dużym wyzwaniem. Statystycy wykorzystują dane z nowoczesnych źródeł

Różnica między liczbą rezydentów a rzeczywistą liczbą osób codziennie przebywających w Warszawie może sięgać nawet niemal pół miliona. Rozbieżności są dostrzegalne przede wszystkim w dużych miastach i ich obszarach funkcjonalnych. Precyzyjne dane populacyjne są tymczasem niezbędne w kształtowaniu usług społecznych i zdrowotnych, edukacyjnych, opiekuńczych, a także w planowaniu inwestycji infrastrukturalnych. W statystyce coraz częściej dane z oficjalnych źródeł, takich jak Zakład Ubezpieczeń Społecznych, są uzupełniane o te pochodzące od operatorów sieci komórkowych czy kart płatniczych.
Farmacja
Nowy pakiet farmaceutyczny ma wyrównać szanse pacjentów w całej Unii. W Polsce na niektóre leki czeka się ponad dwa lata dłużej niż w Niemczech

Jeszcze pod przewodnictwem Polski Rada UE uzgodniła stanowisko w sprawie pakietu farmaceutycznego – największej reformy prawa lekowego od 20 lat. Ma on skrócić różnice w dostępie do terapii między krajami członkowskimi, które dziś sięgają nawet dwóch–trzech lat. W Unii Europejskiej wciąż brakuje terapii na ponad 6 tys. chorób rzadkich, a niedobory obejmują również leki ratujące życie. Nowe przepisy mają zapewnić szybszy dostęp do leków, wzmocnić konkurencyjność branży oraz zabezpieczyć dostawy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.