Gen Z i millenialsi w ubezpieczeniach: cyfrowo i transparentnie
38 PR CONTENT COMMUNICATION
MODRA 92 C
02-661 WARSZAWA
aneta.szerszeniewska|38pr.pl| |aneta.szerszeniewska|38pr.pl
509 453 985
www.38contentcommunication.pl
W erze dynamicznych zmian technologicznych, młodsze pokolenia coraz częściej wybierają ubezpieczenia dostępne online. Jak wynika z najnowszego raportu Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU) i Accenture, cyfryzacja sektora ubezpieczeń staje się kluczowa, szczególnie w kontekście zmieniających się potrzeb konsumentów. Młodzi ludzie oczekują większej transparentności i elastyczności.
Młodsze osoby, zwłaszcza w wieku 18-35 lat, są najbardziej skłonne do korzystania z nowoczesnych technologii i oczekują intuicyjnych, spersonalizowanych rozwiązań. Według raportu „Cyfryzacja sektora ubezpieczeń w Polsce” 69% klientów wskazuje na łatwość zawarcia ubezpieczenia jako kluczowy czynnik przy wyborze oferty, a 54% na szybkość uzyskania informacji. Ponadto, młodsze pokolenia wykazują większe zainteresowanie nowymi formami ubezpieczeń, takimi jak ochrona przed cyberatakami czy ubezpieczenia „na żądanie” z możliwością elastycznego zarządzania.
Widzimy zainteresowanie produktami, które odpowiadają na potrzeby stylu życia młodszych osób, np. City Combo to odpowiedź na codzienne przemieszczanie się po mieście - do szkoły czy pracy, obejmuje m.in. hulajnogę, deskorolkę, rower, a w okresie zimowym - narty, a nawet sanki – podkreśla Beata Grott, Dyrektor polskiego oddziału Balcia Insurance SE i dodaje: Obecnie wdrażamy na polskim rynku aplikację mobilną Balcia. To rozwiązanie z powodzeniem działa już w innych krajach bałtyckich. Za pomocą kilku kliknięć można ubezpieczyć się, ale także kupić bilet na koncert czy inne wydarzenia rozrywkowe.
Ubezpieczenia online – przyszłość rynku
Z raportu PIU i Accenture jasno wynika, że młodsze generacje coraz częściej wybierają ubezpieczenia oferujące pełną obsługę cyfrową. Rozwiązania, takie jak: aplikacje mobilne, chatboty i portale klienta, umożliwiają samodzielne zarządzanie produktami ubezpieczeniowymi, realizację płatności elektronicznych oraz zgłaszanie szkód online. 45% osób w wieku 18-35 lat deklaruje chęć korzystania z chatbotów do uzyskiwania informacji o ofertach ubezpieczeń, co świadczy o rosnącym zapotrzebowaniu na innowacyjne i w pełni cyfrowe rozwiązania w sektorze ubezpieczeniowym.
Cyfrowo i transparentnie
Pokolenia Z i Millenialsów są wychowane na postawach otwartości i szybkiego dostępu do informacji. Kierują się przede wszystkim transparentnością i prostotą oferowanych produktów oraz ich warunków. Ważny jest nie tylko łatwy dostęp do oferty, ale również przejrzystość, prosty proces zawierania umowy czy zgłaszania szkody.
Młodzi ludzie częściej mówią „sprawdzam” – rozliczają firmy z deklaracji marketingowych, nie tolerują zbyt skomplikowanych opisów i procesów. Nasze produkty są dopasowane do stylu życia młodszych Klientów, którzy oczekują prostej i przejrzystej oferty online. Dlatego też nasze OWU składają się z zaledwie kilku stron i są napisane prostym językiem, bez żadnych gwiazdek czy ukrytych informacji – mówi Beata Grott, Dyrektor polskiego oddziału Balcia Insurance SE.
Przyszłość ubezpieczeń
Cyfryzacja sektora ubezpieczeń to nie tylko odpowiedź na obecne potrzeby Klientów, ale także inwestycja w przyszłość. Jak wynika z raportu, im młodsze pokolenia, tym większe oczekiwania wobec cyfrowych usług ubezpieczeniowych. Firmy, które zainwestują w nowoczesne technologie, będą miały szansę na osiągnięcie trwałej przewagi konkurencyjnej.

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Konsument
Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy

Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.