„Spersonalizowana” redukcja szumów w słuchawkach Huawei FreeBuds 4
Podczas konstruowania FreeBuds 4, inżynierowie akustyczni Huawei zebrali obszerne dane dotyczące specyfiki ludzkich uszu i zaprojektowali wiele zestawów parametrów, opierając na nich potem różnorodne scenariusze dedykowane różnym warunkom użytkowania. AEM automatycznie wykrywa kształt ucha użytkownika i sposób noszenia słuchawek, i określa optymalną konfigurację redukcji szumów dla konkretnej osoby. Algorytm sztucznej inteligencji dopasowuje parametry redukcji korzystając z licznych zestawów danych, zapewniając tym samym najwyższą jakość dźwięku i komfort noszenia.
Wielu użytkowników preferuje otwartą konstrukcję słuchawek (open-fit), bo nie trzeba umieszczać ich głęboko w kanale słuchowym i łatwiej dopasować je do różnych rozmiarów uszu – jednak uzyskanie zadowalającej jakości redukcji szumów jest w tym wypadku bardzo trudne. To właśnie AEM pozwala uzyskać skuteczną redukcję szumów w tego typu słuchawkach.
ANC wykorzystuje cyfrowe rozwiązania do aktywnego przeciwdziałania hałasowi zewnętrznemu, eliminując w ten sposób hałas, którego nie można zredukować fizycznie. Większość dostępnych modeli słuchawek typu open-fit nie jest wyposażonych w ANC, przez co użytkownik często musi ręcznie zwiększać poziom głośności, aby dostosować muzykę do warunków, na przykład idąc obok ruchliwej ulicy czy w metrze. Użytkownik FreeBuds 4 – właśnie dzięki AEM – nie ma takiego problemu.
Bezprzewodowe słuchawki Huawei FreeBuds 4
Słuchawki FreeBuds 4 wyróżniają się wysokim komfortem noszenia dzięki niewielkiej wadze urządzenia – jedna słuchawka waży zaledwie 4,1 grama, a etui – 38 gramów.
Huawei FreeBuds 4 wykorzystują lekką i wytrzymałą membranę kompozytową z polimeru ciekłokrystalicznego (LCP), która pozwala zminimalizować zniekształcenia dźwięku oraz uzyskać przejrzyste tony średnie i wysokie. Dynamiczne przetworniki obsługują szeroki zakres częstotliwości – aż do 40 kHz, a dzięki dużej średnicy (14,3 mm) zapewniają większą amplitudę drgań i mocniejszy bas. Słuchawki wyposażone są w udoskonalone minituby basowe, które generują dźwięk o natężeniu 15% wyższym niż w przypadku Huawei FreeBuds 3.
Huawei FreeBuds 4 obsługują łączenie z dwoma urządzeniami jednocześnie, dzięki czemu słuchawki można połączyć ze smartfonem i laptopem lub smartwatchem, co umożliwia na przykład słuchanie muzyki na jednym urządzeniu i odbieranie połączeń na drugim.
Huawei FreeBuds 4 oferują 4 godziny pracy na jednym ładowaniu z wyłączoną funkcją redukcji szumów oraz 22 godziny, kiedy używane są razem z etui ładującym. Z włączonym ANC, słuchawki mogą odtwarzać muzykę przez 2,5 godziny. Słuchawki obsługują również funkcję szybkiego ładowania, dzięki której 15 minut ładowania zapewnia kolejne 2,5 godziny pracy.
STEELSERIES PREZENTUJE SŁUCHAWKI DOUSZNE ARCTIS GAMEBUDS™
5 nietypowych zastosowań dla opasek zaciskowych na kable
Roboty na 32 p. Olivii Star
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.