Komunikaty PR

Inteligentny zamek tedee z certyfikatem Approved Smart Home Product

2020-12-01  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Zamek tedee został doceniony za wiele funkcji, a przede wszystkim za wysoki poziom bezpieczeństwa. AV-TEST zwróciło szczególną uwagę na fakt, że tedee to najmniejszy i najcichszy ze smart locków przebadanych do tej pory przez to laboratorium.

AV-TEST testował i oceniał tedee w zakresie danych technicznych, aplikacji, bezpieczeństwa transmisji Bluetooth i komunikacji z serwerem oraz polityki prywatności. Podsumowanie całego testu można przeczytać poniżej.

Jesteśmy dumni, że tedee otrzymał prestiżowy certyfikat Approved Smart Home Product AV-TEST. Tym bardziej, że mamy bardzo dużą konkurencję, a lista dostępnych na rynku smart-locków robi się coraz dłuższa. Jednak to tedee jest najmniejszym i najmocniejszym inteligentnym zamkiem na rynku. Wyróżnienie AV-TEST jest dla nas zarówno dużą nobilitacją, jak i motywacją do dalszej pracy nad rozwojem oraz integracją naszego zamka z popularnymi systemami smart home – mówi Andrzej Kaszycki, wiceprezes zarządu tedee.

– Cieszymy się, że smart lock tedee powered by Gerda został nagrodzony certyfikatem AV-TEST. To efekt pracy kilku podmiotów oraz wieloletniego doświadczenia i ekspertyzy firmy Gerda w zakresie bezpieczeństwa i innowacji. W najbliższym czasie dalej będziemy pracowali nad rozwojem i integracją tedee z kolejnymi aplikacjami i systemami smart home – komentuje Paweł Bijata, dyrektor ds. marketingu w firmie Gerda.

Dane techniczne

System tedee składa się z zamka, wkładki GERDA oraz dodatkowego bridge'a, który umożliwia zdalne sterowanie zamkiem. Zamek można zamontować na wkładkach innych producentów[1] za pomocą specjalnego adaptera.

Aplikacja

AV-TEST poddało aplikację tedee analizie statycznej i dynamicznej. Kod źródłowy aplikacji jest mocno zaciemniony, co ma ogromną zaletę. Sprawia bowiem, że jest on trudniejszy do zrozumienia i utrudnia napastnikom analizę i rozszyfrowanie funkcji związanych z bezpieczeństwem. Warto przy tym zauważyć, że rozwój aplikacji nie opierał się wyłącznie na praktyce Security by Obscurity (ukrywanie detali dotyczących implementacji). Dzięki zastosowaniu przypinania certyfikatów (certificate pinning), nie można było podsłuchać ani zmanipulować komunikacji pomiędzy aplikacją i serwerami tedee. Podczas testu nie można było wykryć żadnej niezaszyfrowanej i niezabezpieczonej komunikacji, ani z zamkiem tedee za pośrednictwem Bluetooth, ani online.

Bluetooth i komunikacja online

Komunikacja Bluetooth jest w tedee zaszyfrowana zgodnie z najnowszym standardem i tym samym zabezpieczona przed atakami z zewnątrz. Komunikacja pomiędzy aplikacją i chmurą, jak również pomiędzy chmurą i bridgem tedee, była przez cały czas szyfrowana przy pomocy protokołu TLS1.2.

Prywatność

Brak przejrzystości w obszarze prywatności, na który uwagę zwróciło AV-TEST, został poprawiony przez tedee w rekordowo krótkim czasie. Zyskał na tym pozytywny wizerunek produktu w sferze prywatności. Informacje o uprawnieniach i trackerach zostały szczegółowo opisane. Zdaniem ekspertów z centrum testów, można dodać jeszcze kilka drobnych elementów w celu dalszego zwiększenia przejrzystości. Podkreślają oni jednocześnie, że na tym polu są z tedee w stałym kontakcie.

Wnioski

Zamek tedee może dołączyć do grona produktów, których bezpieczeństwo nie jest jedynie dodatkiem, lecz fundamentem całego projektu. Dzięki naszej współpracy producent poprawił politykę prywatności i wzorowo poradził sobie ze wszystkimi aspektami przeprowadzonych testów certyfikacyjnych.  Dlatego AV-TEST przyznaje zamkowi i bridge'owi tedee certyfikat "Approved Smart Home Product".

 


[1] wyłącznie na wkładkach z tak zwanym „bezpiecznym sprzęgłem”

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gadgety STEELSERIES PREZENTUJE SŁUCHAWKI DOUSZNE ARCTIS GAMEBUDS™ Biuro prasowe
2024-09-27 | 18:35

STEELSERIES PREZENTUJE SŁUCHAWKI DOUSZNE ARCTIS GAMEBUDS™

Arctis GameBuds™ zostały zaprojektowane z myślą o wszechstronnym stylu życia graczy, aby dostarczyć im dźwięk w jakości HiFi na platformach PS5/Xbox/Nintendo
Gadgety 5 nietypowych zastosowań dla opasek zaciskowych na kable
2024-07-23 | 11:00

5 nietypowych zastosowań dla opasek zaciskowych na kable

Opaski kablowe są powszechnie używanym drobnym akcesorium, które zasadniczo służy temu, by utrzymywać kable w porządku. Okazuje się jednak, że mogą one mieć również inne
Gadgety Roboty na 32 p. Olivii Star
2024-06-27 | 10:30

Roboty na 32 p. Olivii Star

Roboty na wysokości   Zdjęcia onedrive: https://1drv.ms/f/s!Ak6vnk2kpo84jO4MZq1v2_TLZ8-g5g?e=RCAC2K Zdjęcia wetransfer: https://we.tl/t-QQ2f4QD7xL  Czy roboty

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.