Co drugi Polak daje prezenty na Dzień Matki. Premiera Bemi Trevio i Verfit
Ponad połowa Polaków kupuje prezenty na Dzień Matki. Najczęściej są to kwiaty oraz biżuteria, która coraz częściej występuje na rynku także w elektronicznej wersji – w formie smartwatchy. Swoją polską premierę mają dwa modele elektronicznych zegarków marki Bemi: Trevio i Verfit. Posiadają one akumulatory o pojemności kolejno 260 mAh i 190 mAh, ochronę przed wilgocią IP67, 18 trybów sportowych, a także funkcje pozwalające śledzić zdrowie, w tym cykl menstruacyjny oraz przypomnienie o regularnym nawadnianiu. Obsługa urządzeń możliwa jest poprzez bezpłatną aplikację FitCloudPro.
Co drugi z nas robi prezenty na Dzień Matki
Większość Polaków kupuje prezenty z okazji Dnia Matki - deklaruje to 6 na 10 ankietowanych. Niemal połowa z nas tych zakupów dokonuje online, a najczęściej wybieramy prezentami są kwiaty, kosmetyki i biżuteria. Coraz chętniej odchodzimy od klasyki na rzecz elektronicznych zegarków. Swoją polską premierę mają smartwatche marki Bemi Trevio oraz Verfit, dostępne w dwóch wersjach kolorystycznych - klasycznej czarnej oraz kobiecej złotej, która może być prezentem na Dzień Matki.
Pojemny akumulator oraz ochrona IP67
Smartwatch Bemi Trevio posiada akumulator o pojemności 260 mAh, natomiast Bemi Verfit ma baterię 190 mAh. Oba smartwatche posiadają kolorowy 1.32" wyświetlacz TFT o rozdzielczości 360 pikseli i zagęszczeniu 326 ppi. Smartwatche zostały wyposażone w łączność bezprzewodową, w modelu Trevio jest to Bluetooth 5.0, a w modelu Verfit - Bluetooth 5.1. Oba urządzenia są odporne na krótkotrwałe zanurzenie w wodzie, posiadają ochronę IP67. Dzięki temu można z nich korzystać także podczas intensywnych treningów oraz deszczu.
Monitor snu i przypomnienie o nawodnieniu
Zegarki Bemi Trevio i Verfit mają 18 trybów sportowych, a także licznik kroków oraz spalonych kalorii. Dodatkowo urządzenia posiadają funkcje śledzenia zdrowia: pulsometr, opcję pomiaru ciśnienia i saturacji krwi, a także monitor snu i przypomnienie o nawodnieniu. Funkcją, którą producent zaplanował z myślą o kobietach, jest monitorowanie zdrowia kobiet, które umożliwia nie tylko śledzenie cyklu menstruacyjnego, lecz także ciąży.
Okrągła koperta oraz lekka i wytrzymała obudowa
Zegarki Bemi mają okrągłą kopertę o szerokości 44.6 mm, która jest pokryta szkłem odpornym na zadrapania i zarysowania. Cienka obudowa wykonana jest z wysokiej jakości aluminium, które jest lekkie, przy jednoczesnym zachowaniu wyjątkowej wytrzymałości na zniszczenia. Oba smartwatche Bemi posiadają w zestawie klasyczny silikonowy pasek, który będzie odpowiedni do użytku podczas uprawiania sportów. Dodatkowo model Trevio wyposażono także w wykonaną ze stali nierdzewnej bransoletę mediolańską z magnetycznym zapięciem, która dodaje zegarkowi elegancji.
Bemi Trevio i Verfit współpracują ze smartfonami z systemami operacyjnymi Android oraz iOS. Obsługa możliwa jest przez darmową aplikację FitCloudPro dostępną w Google Play Store oraz App Store.
Smartwatch Bemi Trevio w zestawie z dwoma paskami - silikonowym oraz ze stali nierdzewnej dostępny jest w dwóch wersjach kolorystycznych - złotej oraz czarnej w Media Expert w cenie 349 zł.Smartwatch Bemi Verfit z silikonowym paskiem dostępny jest w dwóch wersjach kolorystycznych - złotej i czarnej w Media Expert w cenie 339 zł. Polskim dystrybutorem urządzeń marki Bemi jest firma 4cv.
Fresh 'n Rebel Smart Finder. Zmienia reguły gry poszukiwania zgubiony rzeczy
Która niania TrueLife NannyCam najlepiej odpowiada Two
Mikroplastik wpływa na pogodę i obecność metali ciężkich w chmurach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Brytyjscy naukowcy dowiedli, że odczuwania szczęścia można się nauczyć. Trzeba jednak stale to ćwiczyć
Sześcioletnie badania, połączone z prowadzeniem kursów uczących tego, jak poprawić samopoczucie i stać się człowiekiem szczęśliwym, wykazały, że stosując odpowiednie strategie, można uzyskać zadowalające rezultaty. Przejście kursu prowadzonego przez naukowców z Uniwersytetu Bristolskiego umożliwia poprawę parametrów świadczących o samopoczuciu nawet o 15 proc. Okazuje się jednak, że zalecane ćwiczenia należy wykonywać trwale – w przeciwnym razie następuje regres do poziomu sprzed ich wdrożenia. Dobre wyniki badań skłoniły ich autora do wydania poradnika. Jego polskojęzyczna wersja ukaże się w maju.
Konsument
Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi
Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.
IT i technologie
Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności
Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.