Funkcja Circle to Search już dostępna na wybranych smartfonach Motorola
7 listopada 2024 r.: Wyobraź sobie, że możesz wyszukiwać dowolne informacje bez konieczności przełączania aplikacji i wystarczy do tego prosty gest na ekranie. Tak właśnie działa funkcja Circle to Search od Google, która jest już dostępna na wybranych smartfonach Motorola. Mogą z niej korzystać polscy użytkownicy modeli motorola edge 50 ultra oraz razr 50 ultra.
Łatwiejsze wyszukiwanie dzięki partnerstwu z Google
Motorola, dzięki bliskiej współpracy z Google, zawsze stara się dostarczać użytkownikom swoich smartfonów z Androidem najnowocześniejsze i najbardziej aktualne rozwiązania. Dzięki temu korzystanie z urządzeń staje się bardziej intuicyjne, a bazujące na sztucznej inteligencji rozwiązania pomagają w dostępie do informacji.
Funkcja Circle to Search (Zaznacz, aby wyszukać) bazuje na gestach ekranowych. Aby uruchomić nową funkcję należy w normalnym trybie nawigacji przytrzymać przycisk ekranu głównego lub przytrzymać przycisk nawigacji (dostępny w trybie nawigacji za pomocą gestów). Po zakreśleniu, wyróżnieniu lub dotknięciu obiektu widocznego na ekranie, dzięki Circle to Search można natychmiast uzyskać dodatkowe informacje z wyszukiwarki Google - bez wychodzenia z aktywnej aplikacji. Funkcja działa niezależnie od tego czy korzystamy z przeglądarki, dowolnej aplikacji, czy też przeglądamy zdjęcia lub oglądamy materiały wideo. Jest ona także w stanie zidentyfikować odtwarzany na smartfonie utwór muzyczny.
Polscy użytkownicy flagowca motorola edge 50 ultra oraz składanego modelu motorola razr 50 ultra z funkcji Circle to Search mogą skorzystać już dziś. Wystarczy pobrać najnowszą aktualizację systemową dostępną dla obu urządzeń. Wkrótce zadebiutuje ona także na drugiej z tegorocznych „klapek” – modelu motorola razr 50.
Gemini Live, czyli AI na zewnętrznym ekranie razr
Rozwijana przez Google sztuczna inteligencja Gemini, która wprowadza szereg nowości w stosunku do dobrze znanego Asystenta Google, w wybranych krajach jest już wspierana na zewnętrznych wyświetlaczach smartfonów motorola razr 50 ultra oraz razr 50. Dzięki temu użytkownicy obu urządzeń mogą prowadzić bardziej naturalną konwersację z systemowym asystentem bez konieczności ich otwierania. Gemini Live pamięta poprzednie wątki rozmowy i umożliwia prostszą oraz bardziej intuicyjną obsługę urządzenia.
Korzystając ze wskazówek Gemini Live można nie tylko uzyskać informacje, ale też poprosić smartfon o rozwiązanie zadań, zasugerowanie pomysłów czy też wsparcie w burzy mózgów, tworzeniu prezentacji, czy planowaniu wydarzeń. Zdolności konwersacyjne najnowszej odsłony Gemini umożliwiają w ogromnym stopniu pominięcie pisania – głównym kanałem komunikacji z AI staje się teraz rozmowa[1].
Partnerstwo pomiędzy Google a firmą Motorola gwarantuje dostęp do narzędzi, które mogą być przydatne nie tylko w pracy, ale także w codziennym życiu. Motorola zamierza kontynuować współpracę z Google w celu dostarczania użytkownikom kolejnych modeli swoich smartfonów jak najlepszych i najnowocześniejszych rozwiązań.
Dodatkowe informacje dla mediów:
- Oficjalna strona marki Motorola: https://www.motorola.com/pl/
- Przewodnik Google po funkcji Circle to Search (w języku polskim): https://support.google.com/websearch/answer/14508957?hl=pl
[1] Funkcja Gemini Live jest dostępna na wybranych urządzeniach i wymaga posiadania subskrypcji Gemini Advanced. Pełna funkcjonalność usługi AI od Google dostępna jest obecnie wyłącznie w języku angielskim i działa na wybranych rynkach.
Nowa generacja niedrogich smartfonów Motorola
Motorola moto e15. Pojemna bateria i niezawodność za jedyne 399 złotych
Motorola uruchamia otwarty program beta testów moto ai. Dostępny także w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Prawo
Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane – alarmują toksykolodzy.
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.