Komunikaty PR

Fundacja „Wawel z Rodziną” podsumowuje 15 lat działalności

2024-12-12  |  12:00
Biuro prasowe

Rok 2024 to kluczowy moment w historii Fundacji „Wawel z Rodziną”, która od 15 lat konsekwentnie realizuje swoją misję wspierania osób najbardziej potrzebujących. Przez te lata Fundacja zaangażowała się w działania na rzecz różnych środowisk społecznych, realizując liczne programy edukacyjne i przekazując znaczne ilości słodyczy Wawel na rzecz ważnych inicjatyw. Jubileusz to nie tylko czas podsumowań i wyznaczania kierunków na kolejne lata działalności, ale także okazja do wyrażenia wdzięczności wszystkim tym, którzy przez lata wspierali jej działania.


Inicjatywy pełne serca
Od początku swojej działalności fundacja współpracuje z placówkami opiekuńczo-wychowawczymi zarówno opieki dziennej, jak i całodobowej na terenie całej Polski. Najbardziej rozpoznawalne w tym zakresie inicjatywy to „Słodki Dzień Dziecka” oraz „Zostań Pomocnikiem św. Mikołaja”, w ramach których dwa razy w roku do 430 placówek opieki całodobowej przekazanych zostaje ponad 135 ton słodyczy. Co roku pracownicy Wawel w ramach wolontariatu dostarczają słodycze, osobiście angażując się w działania Fundacji.


Edukacja w działaniu
Przez lata działalności Fundacja „Wawel z Rodziną” zrealizowała także szereg programów edukacyjnych skierowanych do placówek opiekuńczo-wychowawczych oraz instytucji edukacyjnych. Wśród kluczowych inicjatyw znajdują się programy „Dobro od dziecka” oraz „Masz szansę”. Jednym z ostatnich projektów była akcja #dobrarobotachallange – program edukacyjny połączony z konkursem skierowanym do szkół, świetlic i domów dziecka. Celem programu było zapoznanie uczniów z różnorodnymi zawodami oraz pomoc w planowaniu ich przyszłej ścieżki zawodowej W projekcie wzięło udział ponad 300 szkół z całej Polski, angażując ponad 7500 uczniów. Od 2009 roku fundacja przeznaczyła blisko 370 tys. zł na organizację zajęć edukacyjnych dla dzieci i młodzieży.


Serce Rośnie od dobra
Fundacja nie ogranicza swojej działalności jedynie do wsparcia najmłodszych, lecz angażuje się w pomoc także innym  osobom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej. W ramach programu społeczno-konsumenckiego „Serce Rośnie” organizowanego przez firmę Wawel, zrealizowano ponad 30 projektów społecznych, a także sfinansowano kilka tysięcy posiłków dla osób potrzebujących. Fundacja regularnie współpracuje z licznymi lokalnymi instytucjami, stowarzyszeniami, fundacjami, placówkami edukacyjnymi i kulturalnymi oraz ośrodkami pomocy społecznej, wspierając różnorodne inicjatywy charytatywne. Co roku aktywnie wspiera wolontariuszy Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy oraz uczestniczy w organizacji „Wigilii dla Bezdomnych i potrzebujących” na krakowskim rynku. Od 2011 roku w ramach tej inicjatywy przekazano już ponad 21 ton słodyczy, które znalazły się w zestawach wręczanych potrzebującym.  


Pomoc, która przekracza granice
Fundacja dostosowuje swoje działania do zmieniających się okoliczności i potrzeb, wykazując gotowość do niesienia pomocy również w momentach kryzysowych. W czasie pandemii COVID-19 organizacja dostarczyła słodycze i wsparcie dla służb medycznych, doceniając ich zaangażowanie i ciężką pracę. Podczas wojny na Ukrainie pomoc dotarła do uchodźców i osób w potrzebie, niosąc im odrobinę nadziei w najtrudniejszych chwilach. W ramach solidarności z Ukrainą, przygotowano również specjalną edycję czekolady ozdobioną flagą Ukrainy, będącą symbolem wsparcia, którą przekazano do Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych. 


Lepsze jutro
15-lecie działalności Fundacji „Wawel z Rodziną” to szczególny czas podsumowania lat zaangażowania i działań na rzecz potrzebujących. To także okazja, by wyrazić wdzięczność wszystkim tym, którzy na co dzień wspierają misję fundacji. Przyszłość zapowiada się równie obiecująco – kolejne lata to nie tylko kontynuacja dotychczasowych działań, ale także nowe oryginalne projekty, które będą miały na celu wsparcie osób potrzebujących. Fundacja od 15 lat niezmiennie kieruje się swoją misją, którą zamknąć można w prostych słowach “Pomagamy i inspirujemy”. A to dopiero początek naszej wspólnej drogi, której celem jest lepszy świat dla nas wszystkich.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Personalizowane torby reklamowe – skuteczna forma promocji marki Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Personalizowane torby reklamowe – skuteczna forma promocji marki

Dobrze zaprojektowana strategia reklamowa nie może pomijać narzędzi, które budują rozpoznawalność marki w codziennym otoczeniu klienta. Jednym z najskuteczniejszych
Firma Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca
2025-02-12 | 17:00

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

1 marca w hotelu Hilton w Warszawie odbędzie się Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu oraz finał XXXII edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu. Nagrodę specjalną BCC
Firma 4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland
2025-01-20 | 13:45

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland

Amazon Fulfillment Poland po raz czwarty z rzędu uzyskał certyfikat Top Employer, zdobywając najwyższe oceny w kluczowych obszarach HR. Wyróżnienie przyznano za kompleksową

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.