Komunikaty PR

Fundacja „Wawel z Rodziną” podsumowuje 15 lat działalności

2024-12-12  |  12:00
Biuro prasowe

Rok 2024 to kluczowy moment w historii Fundacji „Wawel z Rodziną”, która od 15 lat konsekwentnie realizuje swoją misję wspierania osób najbardziej potrzebujących. Przez te lata Fundacja zaangażowała się w działania na rzecz różnych środowisk społecznych, realizując liczne programy edukacyjne i przekazując znaczne ilości słodyczy Wawel na rzecz ważnych inicjatyw. Jubileusz to nie tylko czas podsumowań i wyznaczania kierunków na kolejne lata działalności, ale także okazja do wyrażenia wdzięczności wszystkim tym, którzy przez lata wspierali jej działania.


Inicjatywy pełne serca
Od początku swojej działalności fundacja współpracuje z placówkami opiekuńczo-wychowawczymi zarówno opieki dziennej, jak i całodobowej na terenie całej Polski. Najbardziej rozpoznawalne w tym zakresie inicjatywy to „Słodki Dzień Dziecka” oraz „Zostań Pomocnikiem św. Mikołaja”, w ramach których dwa razy w roku do 430 placówek opieki całodobowej przekazanych zostaje ponad 135 ton słodyczy. Co roku pracownicy Wawel w ramach wolontariatu dostarczają słodycze, osobiście angażując się w działania Fundacji.


Edukacja w działaniu
Przez lata działalności Fundacja „Wawel z Rodziną” zrealizowała także szereg programów edukacyjnych skierowanych do placówek opiekuńczo-wychowawczych oraz instytucji edukacyjnych. Wśród kluczowych inicjatyw znajdują się programy „Dobro od dziecka” oraz „Masz szansę”. Jednym z ostatnich projektów była akcja #dobrarobotachallange – program edukacyjny połączony z konkursem skierowanym do szkół, świetlic i domów dziecka. Celem programu było zapoznanie uczniów z różnorodnymi zawodami oraz pomoc w planowaniu ich przyszłej ścieżki zawodowej W projekcie wzięło udział ponad 300 szkół z całej Polski, angażując ponad 7500 uczniów. Od 2009 roku fundacja przeznaczyła blisko 370 tys. zł na organizację zajęć edukacyjnych dla dzieci i młodzieży.


Serce Rośnie od dobra
Fundacja nie ogranicza swojej działalności jedynie do wsparcia najmłodszych, lecz angażuje się w pomoc także innym  osobom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej. W ramach programu społeczno-konsumenckiego „Serce Rośnie” organizowanego przez firmę Wawel, zrealizowano ponad 30 projektów społecznych, a także sfinansowano kilka tysięcy posiłków dla osób potrzebujących. Fundacja regularnie współpracuje z licznymi lokalnymi instytucjami, stowarzyszeniami, fundacjami, placówkami edukacyjnymi i kulturalnymi oraz ośrodkami pomocy społecznej, wspierając różnorodne inicjatywy charytatywne. Co roku aktywnie wspiera wolontariuszy Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy oraz uczestniczy w organizacji „Wigilii dla Bezdomnych i potrzebujących” na krakowskim rynku. Od 2011 roku w ramach tej inicjatywy przekazano już ponad 21 ton słodyczy, które znalazły się w zestawach wręczanych potrzebującym.  


Pomoc, która przekracza granice
Fundacja dostosowuje swoje działania do zmieniających się okoliczności i potrzeb, wykazując gotowość do niesienia pomocy również w momentach kryzysowych. W czasie pandemii COVID-19 organizacja dostarczyła słodycze i wsparcie dla służb medycznych, doceniając ich zaangażowanie i ciężką pracę. Podczas wojny na Ukrainie pomoc dotarła do uchodźców i osób w potrzebie, niosąc im odrobinę nadziei w najtrudniejszych chwilach. W ramach solidarności z Ukrainą, przygotowano również specjalną edycję czekolady ozdobioną flagą Ukrainy, będącą symbolem wsparcia, którą przekazano do Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych. 


Lepsze jutro
15-lecie działalności Fundacji „Wawel z Rodziną” to szczególny czas podsumowania lat zaangażowania i działań na rzecz potrzebujących. To także okazja, by wyrazić wdzięczność wszystkim tym, którzy na co dzień wspierają misję fundacji. Przyszłość zapowiada się równie obiecująco – kolejne lata to nie tylko kontynuacja dotychczasowych działań, ale także nowe oryginalne projekty, które będą miały na celu wsparcie osób potrzebujących. Fundacja od 15 lat niezmiennie kieruje się swoją misją, którą zamknąć można w prostych słowach “Pomagamy i inspirujemy”. A to dopiero początek naszej wspólnej drogi, której celem jest lepszy świat dla nas wszystkich.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Zalety poleasingowych laptopów biznesowych dla małych firm Biuro prasowe
2024-12-23 | 15:50

Zalety poleasingowych laptopów biznesowych dla małych firm

Poleasingowe laptopy biznesowe to doskonałe rozwiązanie dla małych firm, oferując wydajność i niezawodność w przystępnej cenie. Dowiedz się, dlaczego warto rozważyć
Firma Xtreme Fitness Gyms stawia na innowacje
2024-12-20 | 01:00

Xtreme Fitness Gyms stawia na innowacje

Xtreme Fitness Gyms, lider na polskim rynku fitness, ogłasza strategiczne partnerstwo z ABC Fitness, globalnym dostawcą innowacyjnych rozwiązań technologicznych dla branży fitness. W ramach
Firma Optymalizacja procesów w produkcji okien dzięki listwom CRP od MAAG Polska
2024-11-28 | 09:00

Optymalizacja procesów w produkcji okien dzięki listwom CRP od MAAG Polska

W dobie dynamicznie rosnących kosztów i wymagań logistycznych, producenci okien szukają rozwiązań, które pozwolą im usprawnić przepływ procesów, zredukować koszty i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

Prawo

Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości

Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane  alarmują toksykolodzy.

Infrastruktura

Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania

Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.