FM Logistic rusza z obsługą logistyczną firmy Maxi Zoo
W grudniu br. FM Logistic startuje z obsługą logistyczną kanału e-commerce B2C dla wiodącej sieci sklepów zoologicznych Grupy Fressnapf, w Polsce działającej pod międzynarodową nazwą Maxi Zoo. Specjalnie dla tego klienta operator wynajął powierzchnię magazynową w powstającym właśnie nowym kompleksie logistycznym Panattoni Park Głogów. FM Logistic realizować tu będzie zamówienia dla klientów indywidualnych z Polski i Niemiec. Do czasu uruchomienia nowego magazynu obsługa będzie prowadzona w obiekcie własnym operatora w Będzinie.
Długoletni kontrakt firmy Maxi Zoo z operatorem obejmuje składowanie towaru i obsługę logistyczną kanału e-commerce B2C. Szacowana liczba zamówień w 2022 ma wynieść blisko 2,5 mln. rocznie i nawet 4 mln. w roku 2023. Zamówienia będą realizowane dla odbiorców indywidualnych zarówno w Polsce, jak i w Niemczech. Stąd wybór w Głogowa położonego w bliskim sąsiedztwie granicy niemieckiej. FM Logistic jest pierwszym najemcą powierzchni w nowym obiekcie Panattoni i zakontraktował tu na potrzeby obsługi Maxi Zoo blisko 35 tys. mkw z możliwością dalszego rozwoju. Operator zakłada też inwestycje w automatyzację procesów, w pierwszym etapie będzie to linia pakująca.
- Decyzja o wyborze lokalizacji magazynu na Dolnym Śląsku została poprzedzona wieloma analizami, które miały na względzie optymalizację obsługi naszego klienta, firmy Maxi Zoo. Braliśmy pod uwagę takie czynniki, jak dostępność pracowników i możliwość szybkiej realizacji dostaw na rynek niemiecki. Nowa inwestycja Panattoni idealnie wpisuje się w te potrzeby. - mówi Anna Galas, Senior Business Development Director, FM Logistic - Widzimy też coraz większe zainteresowanie i zapotrzebowanie na lokowanie tego typu operacji w naszym kraju i upatrujemy tu duże możliwości rozwoju również dla naszych innych klientów.
Nawiązanie współpracy z Maxi Zoo oznacza dla FM Logistic wzmocnienie i ugruntowanie pozycji jako ważnego gracza świadczącego usługi dla sektora e-commerce, co jest zgodne ze strategią firmy.
Nowy magazyn w Głogowie rozpocznie działalność wiosną 2022, jednakże ze względu na dynamicznie rosnącą sprzedaż i konieczność szybkiego przeniesienia obecnych operacji logistycznych klienta z Niemiec, dziś FM Logistic obsługuje firmę Maxi Zoo na swojej platformie logistycznej w Będzinie. Do dyspozycji klienta dedykowano tu 12 tys. mkw. Aktualnie trwa zasilanie magazynu, pierwsze wysyłki zamówień są planowane na grudzień, tak aby móc wesprzeć klienta w okresie przedświątecznym, który wiąże sie zazwyczaj ze zwiększona liczbą zamówień.
Firma Maxi Zoo należy do Grupy Fressnapf z siedzibą w Niemczech. Grupa posiada blisko 1800 sklepów zoologicznych w 11 krajach Europy, z czego około 900 w Niemczech i 200 we Francji. Od października 2012 jest obecna również na rynku polskim. FM Logistic zapewnia obsługę logistyczną Maxi Zoo również we Francji. W kwietniu tego roku firmy podpisały kontrakt na świadczenie usług z zakresu omnichannel w obiekcie o powierzchni 57 tys. mkw. zlokalizowanym w Savigny-sur-Clairis, w północnej Burgundii.
DPD Polska kończy rok z 9 tysiącami automatów paczkowych SwipBox Infinity
Posten Bring i SwipBox rozszerzają współpracę w Skandynawii
Startuje MaverickFest – wydarzenie twórców RestaurantWeekⓇ! Czym zaskoczy?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Ochrona środowiska
Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania
Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.