Komunikaty PR

Zielona energia w Grupie Tubądzin

2024-02-08  |  01:00

W 2024 roku Grupa Tubądzin, dla której priorytetem są inwestycje w zrównoważony rozwój, planuje zrealizować nowe projekty – budowę dwóch farm fotowoltaicznych o łącznej wartości ponad 15 milionów złotych. To strategiczny krok w kierunku samodzielnego pozyskiwania zielonej energii elektrycznej. Dzięki tym inwestycjom Tubądzin znacząco zredukuje zużycie energii elektrycznej z tradycyjnych źródeł oraz ograniczy emisję CO2 w zakładach produkcyjnych w Tubądzinie i Ozorkowie. Podobne inwestycje są planowane również w Sieradzu - jako dalszy krok w stronę zrównoważonego rozwoju i osiągnięcia tak istotnej neutralności klimatycznej marki.

Inwestycje w farmy fotowoltaiczne to tylko część działań Grupy Tubądzin na rzecz ochrony środowiska. Firma od lat angażuje się w modernizację linii produkcyjnych, dążąc do oszczędzania energii, surowców i wody. Wszystkie zakłady marki funkcjonują z zamkniętym obiegiem wody. Ponadto, fabryki dysponują własnymi oczyszczalniami ścieków.

Równie istotnym aspektem ekologicznego podejścia Grupy Tubądzin jest produkcja płytek ceramicznych z najwyższej jakości naturalnych surowców. Grupa Tubądzin używa tylko organicznych, czystych i szlachetnych materiałów najwyższej jakości. To gwarantuje zerową emisję CO2 z ich rozkładu i maksymalnie ogranicza ślad węglowy produkcji. Fabryka w Sieradzu jest jedną z najnowocześniejszych w Europie. Najnowsza technologia i innowacyjne rozwiązania umożliwiają redukcję zużycia energii i gazu ziemnego. Surowce kopalne przetwarzane są w nowoczesnym młynie modułowym o pracy ciągłej, który zużywa o 40% mniej energii elektrycznej w porównaniu do tradycyjnych młynów okresowych.

Najnowocześniejsze linie produkcyjne, wyposażone są w prasy Continua+. To kolejny kamień milowy w ekologicznych innowacjach Grupy Tubądzin. Prasa Continua+ zużywa 6-krotnie mniej energii elektrycznej w porównaniu do tradycyjnych pras, skutecznie ogranicza emisję CO2. Urządzenie jest bardzo wydajne. Ta technologia umożliwia produkcję płyt ceramicznych bez użycia formy, co zapewnia maksymalną elastyczność pod względem ich wielkości, grubości i rodzaju. Umożliwia także maksymalne wykorzystanie surowców poprzez zawracanie odpadów do ponownego wykorzystania zgodnie z ideą zero waste.

Te proekologiczne inicjatywy podejmowane przez Grupę Tubądzin mają zasadniczy wpływ na redukcję jej śladu węglowego. Grupa Tubądzin udowadnia, że dbałość o środowisko może i powinna być integralną częścią strategii biznesowej, z której korzystają zarówno przedsiębiorstwo, jak i społeczeństwo.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Starbucks otwiera pierwszą kawiarnię w Radomiu Biuro prasowe
2024-11-15 | 14:14

Starbucks otwiera pierwszą kawiarnię w Radomiu

Już 15 listopada 2024 roku Starbucks otwiera pierwszą kawiarnię w Radomiu w Galerii Słonecznej. Nowy lokal marki będzie oferował nie tylko szeroki wybór wysokiej jakości kaw i
Firma MAAG Polska wprowadził 100 nowych kolorów i 2 nowe rozmiary obrzeży w 2024 roku
2024-11-04 | 09:00

MAAG Polska wprowadził 100 nowych kolorów i 2 nowe rozmiary obrzeży w 2024 roku

Rok 2024 przyniósł znaczące zmiany w ofercie MAAG Polska, jednego z wiodących producentów obrzeży meblowych na rynku. Firma zaprezentowała aż 100 nowych kolorów oraz dwa
Firma MAAG Polska wprowadził 100 nowych kolorów i 2 nowe rozmiary obrzeży w 2024 roku
2024-11-04 | 09:00

MAAG Polska wprowadził 100 nowych kolorów i 2 nowe rozmiary obrzeży w 2024 roku

Rok 2024 przyniósł znaczące zmiany w ofercie MAAG Polska, jednego z wiodących producentów obrzeży meblowych na rynku. Firma zaprezentowała aż 100 nowych kolorów oraz dwa

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.