Komunikaty PR

Wawel z 10 dobrymi praktykami CSR w raporcie FOB

2021-04-19  |  06:00
Biuro prasowe
Do pobrania wawel ( 1.35 MB )

15 kwietnia 2021 odbyła się premiera 19 edycji Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2020. Dobre praktyki”. W tym roku Forum odpowiedzialnego Biznesu doceniło firmę Wawel za aż 10 realizowanych godnych polecenia praktyk.

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2020. Dobre praktyki” zawiera zestawienie najważniejszych działań polskich firm z ostatniego roku w zakresie CSR. Publikacja pojawia się cyklicznie już od 2002 roku, a jej celem jest promowanie idei odpowiedzialnego biznesu. Tegoroczna, już 19 edycja Raportu, podsumowywała 2020 rok, czyli między innymi rolę biznesu w walce ze skutkami pandemii koronawirusa SARS-Cov-2. Po raz kolejny, w gronie firm, których dobre praktyki zostały docenione przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu znalazła się firma Wawel. Premiera największego w Polsce przeglądu CSR i zrównoważonego rozwoju odbyła się w formie online.

W ramach praktyk długoletnich, w kategorii „Zagadnienia konsumenckie” uznanie Forum Odpowiedzialnego Biznesu uzyskał program „Dobre Składniki”, który udowadnia, że słodycze Wawel nie zawierają sztucznych barwników oraz aromatów i mają dobry oraz krótki skład. W obszarze „Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej” doceniono także akcję „#DobraRobotaChallenge, czyli kim chce być, kiedy dorosnę” – program oraz konkurs edukacyjny Fundacji „Wawel z Rodziną”, mający na celu wsparcie młodych ludzi w planowaniu ścieżki zawodowej i trafnego podjęcia decyzji dotyczącej wyboru szkoły czy uczelni, w której będą kontynuować naukę. Fundację „Wawel z Rodziną” wyróżniono też za innowacyjny program społeczny „Dobro od Dziecka”, w ramach którego firma realizowała cykliczne poruszające istotne tematy dla rozwoju młodego człowieka oraz inne angażujące akcje skierowane do domów dziecka w całej Polsce, takie jak ogólnopolski konkurs „Dobre uczynki” - w którym zadaniem podopiecznych placówek opiekuńczo-wychowawczych było przedstawienie jak wyobrażają sobie czynienie dobra i dobrych uczynków oraz akcja „Zostań pomocnikiem św. Mikołaja”. Wśród wyróżnionych znalazła się dodatkowo świąteczna współpraca Fundacji „Wawel z Rodziną” z Frisco.pl. Do tej pory, dzięki cyklicznym akcjom dla domów dziecka, pracownicy marki Wawel w ramach wolontariatu przekazali aż 132 tony słodyczy ponad 440 placówkom opiekuńczo-wychowawczym w całej Polsce.

Firma Wawel może pochwalić się także wyróżnieniami, które dotyczą m.in. wsparcia pracowników handlu i zapewnienia im dostępności podstawowych produktów w trakcie epidemii koronawirusa, a także przekazania wsparcia w postaci słodyczy do krakowskich szpitali, w ramach podziękowania pracownikom ochrony zdrowia za zaangażowanie. Kolejną docenioną praktyką, tym razem w kategorii „Środowisko” jest też projekt Carpoolingu. Wawel w tej kategorii wyróżniono także za wymianę oświetlenia w zakładach produkcyjnych na energooszczędne lampy LED oraz wprowadzenie modyfikacji do opakowań słodyczy marki.

 „Dzisiejszy świat to ogrom wyzwań społecznych, klimatycznych czy ekonomicznych. Wszyscy widzimy, że wysiłki pojedynczych osób, mimo że ważne, nie wystarczą, jeżeli zdecydowanych działań nie podejmie także biznes. To na największych firmach spoczywa ogromna odpowiedzialność za przyszłość kolejnych pokoleń i całej planety. Wawel ma tego świadomość i bardzo nas cieszy, że dostrzeżono nasze praktyki z tak szerokiego obszaru. To dla nas wielka motywacja, by szukać kolejnych sposobów i działań, dzięki którym możemy wspólnie reagować na globalne wyzwania, inspirować konsumentów i być dobrym sąsiadem w naszych najbliższych społecznościach.” – mówi Monika Kowalewska, dyrektor marketingu firmy Wawel.

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2020. Dobre praktyki” dostępny jest pod adresem: http://odpowiedzialnybiznes.pl/wp-content/uploads/2021/04/FOB_Raport2020.pdf

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Personalizowane torby reklamowe – skuteczna forma promocji marki Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Personalizowane torby reklamowe – skuteczna forma promocji marki

Dobrze zaprojektowana strategia reklamowa nie może pomijać narzędzi, które budują rozpoznawalność marki w codziennym otoczeniu klienta. Jednym z najskuteczniejszych
Firma Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca
2025-02-12 | 17:00

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

1 marca w hotelu Hilton w Warszawie odbędzie się Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu oraz finał XXXII edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu. Nagrodę specjalną BCC
Firma 4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland
2025-01-20 | 13:45

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland

Amazon Fulfillment Poland po raz czwarty z rzędu uzyskał certyfikat Top Employer, zdobywając najwyższe oceny w kluczowych obszarach HR. Wyróżnienie przyznano za kompleksową

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.