Trendy 2021 w IT od No Fluff Jobs

Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Nadszedł grudzień, ostatni miesiąc 2020 roku. W oczekiwaniu na święta Bożego Narodzenia No Fluff Jobs, portal rekrutacyjny dla branży IT, który jako pierwszy i jedyny w Polsce wymaga od pracodawców publikacji widełek płacowych w każdym ogłoszeniu, przygotował kalendarz adwentowy. Ale nie z łakociami, tylko z trendami w branży IT w formie 24 krótkich i łatwych do przyswojenia zbiorów wiedzy.
W branży IT brakuje nadal około 50 tys. doświadczonych programistów. Kadra zarządzająca, skupiona na strategii i wyznaczaniu nowych kierunków działania, szczególnie teraz potrzebuje ludzi, którzy poprowadzą firmowe inicjatywy do końca i z sukcesem, bez względu na miejsce czy przyjęty tryb pracy. Dlatego No Fluff Jobs postanowił przygotować zestawienie najważniejszych trendów IT w 2021 roku. Przegląd trendów obejmuje nie tylko te technologiczne, dotyczące wynagrodzeń i posiadanych przez kandydatów umiejętności, ale także sposobu i trybu prowadzenia projektów w złożonym środowisku IT. Jest to również sektor HR i wyzwania dla pracodawców w branży, w tym konieczność zaadresowania problemów, jakie stoją przed pracownikami, którzy swoje zadania wykonują w domu.
Postanowiliśmy podzielić się naszymi obserwacjami na temat kluczowych tendencji na rynku pracy i rekrutacji oraz w biznesie w sektorze technologicznym. Te trendy będą kształtować 2021 rok, jeśli chodzi o zatrudnianie i rozwój pracowników. Mamy nadzieję, że nasz kalendarz ułatwi planowanie działań zarówno osobom chcącym się rozwijać zawodowo, jak i firmom - mówi Marek Jarząbek, Marketing Manager w No Fluff Jobs i pomysłodawca projektu.
Tak jak w tradycyjnym kalendarzu adwentowym codziennie od 1 do 24 grudnia będzie można otworzyć jedno okienko, w którym znajdziemy podsumowanie jednego trendu, który eksperci No Fluff Jobs zauważyli w ostatnich miesiącach. Jeśli jednak ktoś jest bardzo niecierpliwy i chciałby od razu otworzyć wszystkie okienka, również może to zrobić - wystarczy, że pobierze pełną wersję w postaci raportu.
Z pierwszego okienka dowiedzieliśmy się, że aktualnie na rynku IT ciężko o kandydatów, zwłaszcza tych z wysokimi kompetencjami i z dużym doświadczeniem w projektach komercyjnych. Większość firm zdecydowała się postawić na rekrutację pracowników z większym doświadczeniem, którzy szybko znaleźli pracę i w tych niepewnych czasach raczej nie planują jej na razie zmieniać. Rekrutujący będą więc musieli otworzyć się na początkujących i średniozaawansowanych specjalistów (juniorów i midów), których na rynku nie brakuje, albo liczyć na napływ programistów z innych krajów.
Autorami raportu są pracownicy No Fluff Jobs: Marek Jarząbek, Natalia Albecka-Eikmann i Marek Wilczek. Kalendarz adwentowy No Fluff Jobs dostępny jest tutaj.

Personalizowane torby reklamowe – skuteczna forma promocji marki

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.