Trendy 2021 w IT od No Fluff Jobs
Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Nadszedł grudzień, ostatni miesiąc 2020 roku. W oczekiwaniu na święta Bożego Narodzenia No Fluff Jobs, portal rekrutacyjny dla branży IT, który jako pierwszy i jedyny w Polsce wymaga od pracodawców publikacji widełek płacowych w każdym ogłoszeniu, przygotował kalendarz adwentowy. Ale nie z łakociami, tylko z trendami w branży IT w formie 24 krótkich i łatwych do przyswojenia zbiorów wiedzy.
W branży IT brakuje nadal około 50 tys. doświadczonych programistów. Kadra zarządzająca, skupiona na strategii i wyznaczaniu nowych kierunków działania, szczególnie teraz potrzebuje ludzi, którzy poprowadzą firmowe inicjatywy do końca i z sukcesem, bez względu na miejsce czy przyjęty tryb pracy. Dlatego No Fluff Jobs postanowił przygotować zestawienie najważniejszych trendów IT w 2021 roku. Przegląd trendów obejmuje nie tylko te technologiczne, dotyczące wynagrodzeń i posiadanych przez kandydatów umiejętności, ale także sposobu i trybu prowadzenia projektów w złożonym środowisku IT. Jest to również sektor HR i wyzwania dla pracodawców w branży, w tym konieczność zaadresowania problemów, jakie stoją przed pracownikami, którzy swoje zadania wykonują w domu.
Postanowiliśmy podzielić się naszymi obserwacjami na temat kluczowych tendencji na rynku pracy i rekrutacji oraz w biznesie w sektorze technologicznym. Te trendy będą kształtować 2021 rok, jeśli chodzi o zatrudnianie i rozwój pracowników. Mamy nadzieję, że nasz kalendarz ułatwi planowanie działań zarówno osobom chcącym się rozwijać zawodowo, jak i firmom - mówi Marek Jarząbek, Marketing Manager w No Fluff Jobs i pomysłodawca projektu.
Tak jak w tradycyjnym kalendarzu adwentowym codziennie od 1 do 24 grudnia będzie można otworzyć jedno okienko, w którym znajdziemy podsumowanie jednego trendu, który eksperci No Fluff Jobs zauważyli w ostatnich miesiącach. Jeśli jednak ktoś jest bardzo niecierpliwy i chciałby od razu otworzyć wszystkie okienka, również może to zrobić - wystarczy, że pobierze pełną wersję w postaci raportu.
Z pierwszego okienka dowiedzieliśmy się, że aktualnie na rynku IT ciężko o kandydatów, zwłaszcza tych z wysokimi kompetencjami i z dużym doświadczeniem w projektach komercyjnych. Większość firm zdecydowała się postawić na rekrutację pracowników z większym doświadczeniem, którzy szybko znaleźli pracę i w tych niepewnych czasach raczej nie planują jej na razie zmieniać. Rekrutujący będą więc musieli otworzyć się na początkujących i średniozaawansowanych specjalistów (juniorów i midów), których na rynku nie brakuje, albo liczyć na napływ programistów z innych krajów.
Autorami raportu są pracownicy No Fluff Jobs: Marek Jarząbek, Natalia Albecka-Eikmann i Marek Wilczek. Kalendarz adwentowy No Fluff Jobs dostępny jest tutaj.
Starbucks otwiera pierwszą kawiarnię w Radomiu
MAAG Polska wprowadził 100 nowych kolorów i 2 nowe rozmiary obrzeży w 2024 roku
MAAG Polska wprowadził 100 nowych kolorów i 2 nowe rozmiary obrzeży w 2024 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.