Komunikaty PR

Raport rynkowy New Work 2022, edycja 3 - Flex Office Solutions post pandemic

2021-01-22  |  01:00
Biuro prasowe

Zmiana na rynkach biurowych, której byliśmy świadkami w 2021 roku, była tylko preludium tego, co nadejdzie w 2022 roku. Gospodarka współdzielenia oraz cyfryzacja napędzają rewolucję w branży biurowej, a adaptacja hybrydowych modeli pracy międzynarodowych korporacji działa jak impuls do kolejnych zmian. To między innymi wnioski z 3 edycji raportu rynkowego New Work Flex Office Solutions post pandemic 2022, który właśnie się ukazał.

Podczas gdy w 2019 roku rynek biurowy wciąż kwestionował zasadność rozwiązań elastycznych, to już dwa lata później, w 2021 roku stały się to rozwiązania obowiązkowe dla każdego wynajmującego. Pytanie na 2022 r. brzmi: „Ile elastycznych powierzchni biurowych muszę dodać do mojego portfolio, aby pozostać konkurencyjnym?”

Popyt na elastyczne rozwiązania biurowe przyspiesza. Dzieje się tak między innymi ze względu na niepewność związaną z tym, co nadejdzie w dzisiejszym szybko zmieniającym się środowisku biznesowym. Obserwujemy zmiany stylu życia, wartości i zachowań społecznych, wywołane zmianą polityki pracy w domu podczas pandemii, a flex lepiej dostosowuje się do tych rewolucji  niż tradycyjne biura, jakie znaliśmy dotychczas.

Rynek biur pod znakiem ESG i hybrydowych miejsc pracy

Coraz więcej korporacji na całym świecie przechodzi z modelu zarządzania firmą i zespołem zorientowanego na jedną, główną siedzibę biura, na podejście zorientowane na człowieka I jego potrzeby. Dlatego między innymi kwestia wdrażania hybrydowych miejsc pracy jest coraz bardziej istotna. Siedziba firmy nie będzie już głównym miejscem pracy. Staje się raczej miejscem spotkań służbowych, towarzyskich i socjalizacji pracowników. Gdy firmy przejdą przez tę zmianę kultury, doprowadzi to do znacznego zmniejszenia wymagań przestrzennych ze strony najemców.

- Po wprowadzeniu tych wszystkich zmian, branża elastycznych biur staje się, obok logistyki, najszybciej rozwijającym się segmentem nieruchomości. Wdrożenie narzędzi cyfrowych do celów marketingowych i sprzedażowych spowoduje jeszcze większe przenikanie powierzchni typu flex do rynku w przyszłości. To rozwiązanie stworzone na miarę naszych czasów – wyjaśnia Hubert Abt, CEO New Work i workcloud24.

Oprócz natychmiastowej dostępności, bardzo dużej wygody i elastycznych warunków, które oferuje, jak również braku dodatkowych nakładów inwestycyjnych, rosnące zapotrzebowanie na elastyczne biura wynika z faktu, że ludzie przyzwyczaili się do zalet ekonomii współdzielenia w wielu dziedzinach życia. Gdy tylko branża biurowa zmieni swój obecny produkt „przestrzeń jako biuro” i zacznie oferować „przestrzeń jako usługę”, klienci będą korzystać z tych możliwości w taki sam sposób, w jaki korzystają dzisiaj chociażby z carsharingu.

Branża nieruchomości nie jest pierwszą, ale jedną z ostatnich dostosowujących swoje produkty i usługi do cyfryzacji. Proces digitalizacji biznesu pochodzi z różnych stron i rynków, dlatego to nieodwracalny proces. Jeśli operatorzy biur chcą spełnić wymagania tak ważnego w dzisiejszym świecie ESG, co nieuchronnie rodzi potrzebę hybrydowego zarządzania zespołami, a także zapewnienia klientom inteligentnych rozwiązań dostępnych na każdym kroku, muszą inwestować w technologię.

- Właściciele budynków, którzy nie są w stanie zapewnić elastycznych rozwiązań biurowych, stracą w najbliższym czasie około 30 proc. potencjału rynkowego – dodaje Hubert Abt.

Pomimo gwarantowanego wzrostu, branża flex stoi przed wyzwaniami

Branża elastycznych miejsc pracy poważnie ucierpiała wraz z początkiem pandemii. Pomimo imponującego ożywienia rynku w 2021 roku, walka o zwiększenie obłożenia wiązała się z ceną niższych przychodów na wynajmowane miejsce pracy. Według najnowszego badania DESKMAG z grudnia 2021 roku, aż 70 proc. operacji jest nierentownych.

Mimo to ogólna perspektywa rynku wygląda bardzo optymistycznie. Według DESKMAG 79 proc. operatorów określiło swoją sytuację biznesową jako zadowalającą w listopadzie 2021, podczas gdy w 2020 roku liczba ta wynosiła tylko 50 proc. 62 proc. Z nich zanotowało poprawę sytuacji w ciągu ostatnich 3 miesięcy, a 41 proc. spodziewa się dalszej poprawy w ciągu najbliższych 3 miesięcy.

- Podczas gdy w 2019 roku tylko 5 proc. elastycznej powierzchni w budynku było postrzegane jako właściwy udział tego typu powierzchni biurowej, dziś liczba ta przekracza już 10 proc. Nieustannie podąża w kierunku 20 proc. Zgodnie z tym trendem, New Work w 2022 roku zamierza otworzyć 10 nowych lokalizacji wraz z lokalnymi partnerami w 5 różnych krajach. Spodziewamy się dalszego wzrostu zainteresowania siecią franczyzową w centrach handlowych i dużych projektach mieszkaniowych. Firma dąży do działań zgodnych ze standardami ESG i odgrywania wiodącej roli, w kwestii dostarczania rynkowi usług powierzchniowych – podsumowuje Hubert Abt.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Personalizowane torby reklamowe – skuteczna forma promocji marki Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Personalizowane torby reklamowe – skuteczna forma promocji marki

Dobrze zaprojektowana strategia reklamowa nie może pomijać narzędzi, które budują rozpoznawalność marki w codziennym otoczeniu klienta. Jednym z najskuteczniejszych
Firma Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca
2025-02-12 | 17:00

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

1 marca w hotelu Hilton w Warszawie odbędzie się Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu oraz finał XXXII edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu. Nagrodę specjalną BCC
Firma 4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland
2025-01-20 | 13:45

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland

Amazon Fulfillment Poland po raz czwarty z rzędu uzyskał certyfikat Top Employer, zdobywając najwyższe oceny w kluczowych obszarach HR. Wyróżnienie przyznano za kompleksową

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.