Komunikaty PR

Przyszłość automatyki przemysłowej i robotyki – gdzie rodzą się trendy?

2021-10-27  |  01:00
Biuro prasowe

Przyszłość automatyki przemysłowej i robotyki – gdzie rodzą się trendy?

 

Gdy w ubiegłym roku z powodu pandemii większość świata zamarła, cyfryzacja i Przemysł 4.0 nabrały bezprecedensowej prędkości. Wyzwania związane z rzeczywistością pandemiczną sprawiły, że znaczenie automatyzacji i robotyki gwałtownie wzrosło. Jak rozwinął się ten obszar w ostatnim czasie? Okazji do wymiany najnowszej myśli technicznej dziś nie brakuje. Podczas jesiennych eventów wiele firm z tej branży zaprezentuje najnowsze produkty, maszyny, urządzenia i technologie.

 

Trampolina dla innowacyjnych firm

Firmy potrzebują klientów i chcą, aby ich produkty były znane. Bez tego nie mają racji bytu. Co sprawia, że targi są jednym z najskuteczniejszych środków komunikacji? Przy tak dużej liczbie obecnych i potencjalnych klientów skupionych w jednej lokalizacji, wystawcy odnoszą korzyści na wiele sposobów. Eventy branżowe niosą bardzo dużą wartość dla producentów maszyn. Dają możliwość skonfrontowania swoich pomysłów i produktów zarówno ze zwiedzającymi – czyli potencjalnymi klientami, jak i innymi wystawcami. To okazja by zobaczyć co oferuje konkurencja i w którą stronę podąża. Udział w tego typu wydarzeniach pozwala także poznać najnowsze trendy i jeszcze lepiej „poczuć” rynek. Oczywiście obecność na targach nie służy jedynie „pokazaniu się”, ale przede wszystkim zdobyciu klientów. Każda firma działa w swoim ekosystemie, słucha swoich klientów i na tej podstawie wypracowuje pewne rozwiązania. Podczas targów, patrząc na te rozwiązania, możemy też dostać insight od naszych przyszłych klientów odnośnie ich potrzeb. Ta wiedza jest nieoceniona w budowaniu przewagi konkurencyjnej. – podkreśla Paweł Szczerkowski, dyrektor zarządzający w firmie Fitech.

 

Automatyka łączy ludzi

Wydarzenia poświęcone rozwiązaniom automatyzacyjnym zapewniająca najlepszy przegląd całej branży. Targi, wykorzystujące najnowsze osiągnięcia w dziedzinie robotyki, wizji, kontroli ruchu i powiązanych technologii, przyciągają tysiące odwiedzających z całego świata. Ludzi, którzy szukają sposobów na ulepszenie swoich procesów, poprawę jakości produktów, obniżenie kosztów i zwiększenie przewagi konkurencyjnej. Jednymi z rodzimych rozwiązań, jakie będzie można zobaczyć m.in. podczas listopadowych, międzynarodowych targów Productronica oraz Elektronika w Monachium, będą maszyny THT i SOI -Smart Optical Inspection. – Pierwsza to stacja robotyczna przeznaczona dla fabryk elektroniki, służąca do montażu elementów przewlekanych, takich, którymi zazwyczaj zajmują się ludzie. Drugi produkt to tester optyczny, który za pomocą algorytmów sztucznej inteligencji „patrząc” na płytkę elektroniki stwierdza, czy została ona poprawnie zmontowana. – tłumaczy Paweł Szczerkowski z Fitech.

 

Zamiana prezentacji produktów w doświadczenie klienta

 

Dla większości firm prezentacja nowych produktów i usług to główna korzyść z udziału w targach. Prezentacja produktów osobiście może zwiększyć sukces sprzedażowy pod wieloma względami. Przykładowo, ręczny montaż elementów przewlekanych jest jednym z trudniejszych do zautomatyzowania procesów.Stosunkowo łatwo jest stworzyć produkt, który teoretycznie działa, a w praktyce, w warunkach przemysłowych, już niekoniecznie. O tym, czy w przypadku maszyn wyprodukowanych przez Fitech teoria ma pokrycie w rzeczywistości, będzie się można przekonać osobiście właśnie na targach branżowych.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Personalizowane torby reklamowe – skuteczna forma promocji marki Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Personalizowane torby reklamowe – skuteczna forma promocji marki

Dobrze zaprojektowana strategia reklamowa nie może pomijać narzędzi, które budują rozpoznawalność marki w codziennym otoczeniu klienta. Jednym z najskuteczniejszych
Firma Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca
2025-02-12 | 17:00

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

1 marca w hotelu Hilton w Warszawie odbędzie się Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu oraz finał XXXII edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu. Nagrodę specjalną BCC
Firma 4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland
2025-01-20 | 13:45

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland

Amazon Fulfillment Poland po raz czwarty z rzędu uzyskał certyfikat Top Employer, zdobywając najwyższe oceny w kluczowych obszarach HR. Wyróżnienie przyznano za kompleksową

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Polityka

M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.

Prawo

Mikro-, małe i średnie firmy liczą na lepszy dostęp do finansowania. To coraz istotniejszy klient dla sektora bankowego

Sektor MŚP stanowi 99 proc. firm w Polsce i odpowiada za prawie połowę polskiego PKB. Dlatego od jego rozwoju w dużej mierze uzależniony jest wzrost gospodarczy. Ekonomiści wskazują jednak, że poziom inwestycji jest zbyt niski, by budować silne podstawy rozwoju. Jak  wskazuje Rzecznik MŚP, przedsiębiorcy liczą na lepszy dostęp do finansowania bankowego. Chodzi nie tylko o wsparcie inwestycji w kraju, lecz również w ekspansji zagranicznej.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.