Przyszłość automatyki przemysłowej i robotyki – gdzie rodzą się trendy?
Przyszłość automatyki przemysłowej i robotyki – gdzie rodzą się trendy?
Gdy w ubiegłym roku z powodu pandemii większość świata zamarła, cyfryzacja i Przemysł 4.0 nabrały bezprecedensowej prędkości. Wyzwania związane z rzeczywistością pandemiczną sprawiły, że znaczenie automatyzacji i robotyki gwałtownie wzrosło. Jak rozwinął się ten obszar w ostatnim czasie? Okazji do wymiany najnowszej myśli technicznej dziś nie brakuje. Podczas jesiennych eventów wiele firm z tej branży zaprezentuje najnowsze produkty, maszyny, urządzenia i technologie.
Trampolina dla innowacyjnych firm
Firmy potrzebują klientów i chcą, aby ich produkty były znane. Bez tego nie mają racji bytu. Co sprawia, że targi są jednym z najskuteczniejszych środków komunikacji? Przy tak dużej liczbie obecnych i potencjalnych klientów skupionych w jednej lokalizacji, wystawcy odnoszą korzyści na wiele sposobów. Eventy branżowe niosą bardzo dużą wartość dla producentów maszyn. Dają możliwość skonfrontowania swoich pomysłów i produktów zarówno ze zwiedzającymi – czyli potencjalnymi klientami, jak i innymi wystawcami. To okazja by zobaczyć co oferuje konkurencja i w którą stronę podąża. Udział w tego typu wydarzeniach pozwala także poznać najnowsze trendy i jeszcze lepiej „poczuć” rynek. Oczywiście obecność na targach nie służy jedynie „pokazaniu się”, ale przede wszystkim zdobyciu klientów. Każda firma działa w swoim ekosystemie, słucha swoich klientów i na tej podstawie wypracowuje pewne rozwiązania. Podczas targów, patrząc na te rozwiązania, możemy też dostać insight od naszych przyszłych klientów odnośnie ich potrzeb. Ta wiedza jest nieoceniona w budowaniu przewagi konkurencyjnej. – podkreśla Paweł Szczerkowski, dyrektor zarządzający w firmie Fitech.
Automatyka łączy ludzi
Wydarzenia poświęcone rozwiązaniom automatyzacyjnym zapewniająca najlepszy przegląd całej branży. Targi, wykorzystujące najnowsze osiągnięcia w dziedzinie robotyki, wizji, kontroli ruchu i powiązanych technologii, przyciągają tysiące odwiedzających z całego świata. Ludzi, którzy szukają sposobów na ulepszenie swoich procesów, poprawę jakości produktów, obniżenie kosztów i zwiększenie przewagi konkurencyjnej. Jednymi z rodzimych rozwiązań, jakie będzie można zobaczyć m.in. podczas listopadowych, międzynarodowych targów Productronica oraz Elektronika w Monachium, będą maszyny THT i SOI -Smart Optical Inspection. – Pierwsza to stacja robotyczna przeznaczona dla fabryk elektroniki, służąca do montażu elementów przewlekanych, takich, którymi zazwyczaj zajmują się ludzie. Drugi produkt to tester optyczny, który za pomocą algorytmów sztucznej inteligencji „patrząc” na płytkę elektroniki stwierdza, czy została ona poprawnie zmontowana. – tłumaczy Paweł Szczerkowski z Fitech.
Zamiana prezentacji produktów w doświadczenie klienta
Dla większości firm prezentacja nowych produktów i usług to główna korzyść z udziału w targach. Prezentacja produktów osobiście może zwiększyć sukces sprzedażowy pod wieloma względami. Przykładowo, ręczny montaż elementów przewlekanych jest jednym z trudniejszych do zautomatyzowania procesów.Stosunkowo łatwo jest stworzyć produkt, który teoretycznie działa, a w praktyce, w warunkach przemysłowych, już niekoniecznie. O tym, czy w przypadku maszyn wyprodukowanych przez Fitech teoria ma pokrycie w rzeczywistości, będzie się można przekonać osobiście właśnie na targach branżowych.

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland

Aplikacja Escapecity wyróżniona w konkursie ODYS 2024
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii
Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Przemysł
Konkurencyjność przemysłu priorytetem dla Europy. Konieczne jest zwiększenie poziomu inwestycji firm w innowacje

Dobrze prosperująca i konkurencyjna Europa – to jedno z haseł przewodnich obecnego tzw. tria prezydencji w Radzie UE, czyli Polski, Danii i Cypru. To oznacza, że przez kolejne 1,5 roku wysiłki państw członkowskich i instytucji unijnych będą się koncentrować oprócz szeroko rozumianego bezpieczeństwa m.in. na wzmacnianiu konkurencyjności europejskiego przemysłu. W tym kontekście na znaczeniu zyskują inwestycje firm w cyfryzację i automatyzację.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.